آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس:
حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده گفت: اگر توجه به معنویات نبود ملت ما نمی‌توانست در برابر دشمنان ایستادگی کنند همانگونه که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با قدرت ایمان و معنویت توانستند به پیروزی دست یابند.
به گزارش تنویر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در نخستین محفل انس با قرآن کریم سپاه فجر که با حضور یگان‌ها و رده‌های مستقر سپاه و بسیج در گلزار شهدای شیراز برگزار شد،گفت: رمز ماندگاری مردم در طول ۴۰ سال عمر پربركت انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه و استكبار جهانی ، توجه به مسائل معنوی است.

وی با تأكید بر اینكه سرّ احكام الهی برای تلطیف روح انسانی و رسیدن به كمالات انسانی است، افزود: اراده انسان به بركت روزه‌داری در ماه مبارك رمضان در مقابل سختی‌ها قوی می‌شود. انسانی كه به امورات معنوی تقیدی ندارد، در مقابل دشمن هم تسلیم است اما انسان مؤمن و با اخلاص که به امورات معنوی توجه ویژه دارد، در مقابل بیگانگان و مستکبران ایستادگی می‌كند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر گفت: ما نخستین محفل قرآنی خود را در كنار قبور شهدا برگزار كردیم تا با الهام از ارواح طیبه شهدا بتوانیم عهد و پیمانی با آن‌ها ببندیم كه تداوم ‌بخش راه آنان باشد.

وی با تأكید بر ضرورت آشنایی با آرمان‌های شهدا و تبلیغ و ترویج آنها به ویژه برای نوجوانان و جوانان، افزود: ادامه راه شهدا یعنی اینكه برای تحقق آرمان‌های انقلاب، آموزه‌های قرآنی ، معرفتی و تقویت نظام جمهوری اسلامی بر علیه همه دنیاطلب‌های داخلی و خارجی و استكبار جهانی ایستادگی و تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی‌زاده ماه مبارك رمضان را بهار معنویت و فصل عبودیت و بندگی خداوند و رسیدن به كمالات انسانی و پرهیز از گناه و معصیت برشمرد و گفت:‌ این حقیقت ماه خداست كه بتوانیم از فضایل آن بهره‌مند شده و به خوبی استفاده كنیم و از شیطان فاصله بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در ادامه صحبت هایش با طرح این سوال كه فلسفه فرائض الهی برای ما چیست و چرا خداوند برای ما تكالیفی قرار داده و می‌خواهد بر ما سخت بگیرد به تبیین فلسفه روزه‌داری پرداخت و گفت: قطعاً هدف خداوند در انجام تکالیف الهی سخت‌گیری به بشریت نیست چنانچه که در آیات قرآن نیز خداوند فرموده است كه ما قصد نداریم به شما سخت بگیریم.نتیجه انجام این فرایض الهی سربلندی و رسیدن به كمالات است و این لطف و محبت خداوند در حق بندگانش است كه این‌ قوانین را وضع كرده است.

وی با بیان اینکه احكام و قوانین الهی مشخص شده برای انسان ها برای این است كه انسان به کمال برسد،ادامه داد: اگر كسی گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌كند برای این است كه به کمال برسد،چنانچه همه قوانین بشری برای این است كه بشریت در سایه این قوانین حرمت همدیگر را حفظ كرده و به حق همدیگر تجاوز نكنند و این‌ها در راستای تعالی حقوق بشر و انسانیت است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اگر انسان روزه بگیرد بدنش سالم می‌ماند و روح خود را تعالی می‌بخشد گفت: همه عبادات نظیر نماز و روزه چنین بركتی دارند به طوری كه وقتی آن‌ها را انجام می‌دهیم احساس آرامش می‌كنیم و روح انسان لطیف می‌شود .

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح «... أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهُمْ...» گفت: فلسفه دیگر روزه‌داری و انجام فرایض الهی، دستیابی به اخلاق حسنه است که شامل اخلاق ایجابی و سلبی به معنای مدارا ، ملایمت و ملاطفت با مردم، مسئولان، مردم، خانواده و صلابت در مقابل دشمنان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی‌زاده با تأكید بر اینكه اصولاً خروجی همه فرایض الهی باید دستیابی به اخلاق باشد، گفت: اگر بنا باشد روزه بگیریم، تشنگی و گرسنگی را تحمل كنیم اما متحول نشویم ارزشی ندارد .لذا یكی از چیزهایی كه باید از خدا بخواهیم این باشد كه اخلاق داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در بخش پایانی صحبت های خود گفت: این انقلاب و نظام ما بسته به اقامه اوامر الهی است و یكی از آن‌ها امر به معروف و نهی از منكر است که اگر انجام نشود گناه در جامعه فراگیر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: