گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۱۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کانون بسیج رسانه لامرد:
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: ایران به یک قدرت نوظهور جهانی تبدیل‌ شده و در تغییر معادلات جهان تأثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه فارس ، فریدون عباسی دوانی سه‌شنبه‌ شب در نشست بازخوانی لایه‌های پنهان هسته‌ای که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و کانون‌های بسیج اساتید و رسانه این شهرستان در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد اظهار داشت: اگر موشک قاره‌ پیما نداشته باشیم نمی‌توانیم ماهواره به فضا پرتاب کنیم اما در مقابل دشمنان اعلام می‌کنند که موشک قاره‌پیما هم نباید داشته باشید و موضوع تنها برسرمسئله هسته‌ای نیست.

وی افزود: دانشمندان کشورمان حق ندارند در مورد اقیانوس و قطب تحقیق کنند درحالی‌که امروز دعوا بر سر قطب است.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دانشمندان کشورمان با ارتقایی که پیدا کردند باید درزمینهٔ قطب و اقیانوس فعالیت کنند، گفت: باید زیردریایی هسته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم در اقیانوس و قطب فعالیت کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: علم و فناوری زمینه نیاز ثروت و دفاع از کشور است اما دشمنان به دنبال برخورد کردن با علم و فناوری ما بوده و می‌دانند انقلاب اسلامی به‌عنوان یک الگو برای کشورهای دیگر مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مذاکره سال‌های 82 تا 84 اعلام کردند باید هسته‌ای، سوخت و غنی‌سازی تعطیل شود، تصریح کرد: در سال 82 هفت قطعنامه دریافت کردیم که همین 3 کشور اروپایی که در حال حاضر با آنان در حال مذاکره هستیم این قطعنامه‌ها را در شورای امینت ارائه داده و ما عقب‌نشینی کردیم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برابر اعلام آژانس انرژی اتمی از سال 84 تا 92 ، برنامه ایران  صلح‌آمیز بوده و در سال 90 با جمع‌آوری مدارک و اطلاعات اعلام شد که اختلاف برای قبل از سال 2003 میلادی بوده است.

عباسی بیان داشت: متقابل با آن مدارک و اطلاعات سرویس‌های جاسوسی موساد با کمک دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس دانشمندان ما را ترور کردند که پس‌ازآن بر اساس اینکه قصد ترور کدام متخصص‌های دیگر را دارند جلوی آن‌ها گرفته شد.

وی بابیان اینکه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی یک جریان فکری وجود داشت که می‌گفتند باید آتش‌بس را بپذیریم و از زمانی که این جریان فکری کنار رفت پیروزی‌ها در مقابل صدامی که تمام دنیا پشت سر آن بود شروع شد ابراز داشت: این جریان هنوز وجود دارد که مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند.

عباسی با بیان اینکه اعلام شد چنانچه مذاکره نکرده و قطعنامه نپذیریم جنگ می‌شود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان مذاکرات و برجام 28 شرط را در نامه‌ای برای رئیس‌جمهور ارسال کردند که مذاکره‌کنندگان نیز گفتند تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود.

عباسی با بیان اینکه این برجام قرار بود الگو برای برجام‌های بعدی شود، گفت: برجام 2 موشکی، برجام 3 منطقه‌ای، برجام 4 حجاب زنان و حقوق بشر، سند 2030 و کنوانسیون‌های بین‌المللی مختلف، قرار بود یکی یکی اجرا کنند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما امروز از قدرت منطقه‌ای عبور کرده‌ و از زمانی که بیداری اسلامی شکل گرفت و سرکوب جبهه‌های تکفیری انجام شد به یک قدرت نوظهور جهانی تبدیل‌شدیم که در تغییر معادلات جهان در آینده تأثیرگذاری می‌کنیم.

وی با تأکید برای اینکه در حوزه نفت و گاز و خودرو حرف برای گفتن داریم، ادامه داد: اگر در این حوزه‌ها نیز به جوانان همان‌گونه که درگذشته در زمینه‌ هسته‌ای بها داده شود قطعاً موفق خواهیم بود.

عباسی گفت: امروز تکنولوژی و توانمندی ما بسیار بالا است زیرا کار سخت  همان راه‌اندازی راکتور هسته‌ای است که انجام داده‌ایم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین که آیا همچنان درزمینهٔ هسته‌ای مشغول به فعالیت است افزود: در طول 5 سال گذشته هیچ‌گونه استفاده‌ای از بنده در صنعت هسته‌ای نشده است و برخی همکاران شهید احمدی روشن هم از کار اخراج شدند و چون پس‌ازآن حقوقی دریافت نمی‌کردند با پیگیری‌هایی که انجام دادم در پتروشیمی‌ها مشغول به کار شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر: