جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

بسمه تعالی

با حضور مشاور وزیر بهداشت در امور ایثارگران و پیشکسوتان بهداری و ایثارگران استان فارس، نخستین نشست استانی بزرگداشت مقام ایثارگران با عنوان «پیشکسوتان بهداری در رزم» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

دکتر «سید محمدهادی موسوی» مشاور وزیر بهداشت در امور ایثارگران با تعریف عنوان «شهید» در این نشست گفت: دفاع مقدس چیزی جز زیبایی نداشته و عشق، ایثار، فداکاری، شجاعت و ایثارگری های مردان و زنان غیور کشورمان، برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.

او با ارایه آمار نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده از همه مردم ایران اعم قومیت ها و اقلیت های مذهبی در جنگ تحمیلی خبر داد و تاکید کرد: ایثارگران بهداری در جنگ، نه تنها سبب زنده ماندن بسیاری از مجروحان کشور عزیزمان شده بلکه در ارایه خدمات درمانی و زنده ماندن اسرای جنگی نیز تلاش می کردند که این موضوع در سازمان ملل مورد تقدیر واقع شده است.

در ادامه مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با تقدیر از زنده یاد دکتر« کریم واعظ زاده » که از جراحان بیمارستان شهید دکتر فقیهی در زمان جنگ بوده و آن زمان به رزمندگان دفاع مقدس ارایه خدمات بسیاری کرده بود، گفت:این همایش با هدف تجلیل از «پیشکسوتان بهداری در رزم» استان فارس با تلاش و همت بسیج جامعه پزشکی فارس، امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، برگزار شد.

دکتر «فرخ بهارلویی» در ادامه افزود: این همایش با دعوت از پیشکسوتان سازمان هلال احمر، بسیج، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران که در زمان جنگ، در بخش درمان و بهداری فعالیت داشته اند، برگزار شد.

او درباره اهداف این همایش اضافه کرد: این همایش، دو هدف بزرگ تالیف و انتشار دو مجموعه ی «شهدای بهداری استان فارس» و «پیشکسوتان بهداری در رزم» استان فارس را نیز، برای آگاهی مردم به ویژه جوانان دنبال می کند.

دکتر بهارلویی درباره رکورد جهانی که «پیشکسوتان بهداری در رزم» به نام خود ثبت کرده اند، توضیح داد: با اقدام های به موقع گروه بهداری در زمان جنگ، از زمان مجروح شدن رزمنده تا زمان رساندن مجروح به نخستین بیمارستان صحرایی و رسیدن پزشک جراح بر بالین او، نزدیک به ۳۰ دقیقه زمان ثبت شده که این زمان، به عنوان یک رکورد در دنیا ثبت شده است.

او درباره رکورد دیگر پیشکسوتان بهداری در زمان جنگ، یادآور شد: این پیشکسوتان با تلاش و تجربه درمانی خود، برای «انتقال و مداوای مصدومان شیمیایی» نیز، تلاش چشمگیری داشتند، به طوری که با توجه به حجم بالای مصدومان شیمیایی، کمترین آمار شهید بر اثر شیمیایی در جنگ، به نام پیشکسوتان بهداری در جنگ تحمیلی ایران ثبت شده است.

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: خوشبختانه این همایش با حضور دکتر «سیدمحمد هادی موسوی» مشاور وزیر بهداشت، ۶۰ مشاور امور ایثارگر از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و پیشکسوتان بهداری استان برگزار شد.

در این همایش، دکتر « شهرام بلندپرواز» پزشک جراح، سردار «محمدباقر رنجبر» مسوول امور پیشکسوتان اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و سروان « دلشاد » بازنشسته ارتش که همه از پیشکسوتان بهداری در زمان جنگ بوده، به بیان خاطرات خود از آن زمان پرداختند.

در پایان این همایش از «پیشکسوتان بهداری در رزم» استان فارس که شامل نمایندگان و پیشکسوتانی از سازمان هلال احمر، بسیج، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، تقدیر شد.

برگزاری نخستین نشست استانی بزرگداشت مقام ایثارگران با عنوان «پیشکسوتان بهداری در رزم» در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرگزاری نخستین نشست استانی بزرگداشت مقام ایثارگران با عنوان «پیشکسوتان بهداری در رزم» در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرگزاری نخستین نشست استانی بزرگداشت مقام ایثارگران با عنوان «پیشکسوتان بهداری در رزم» در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرگزاری نخستین نشست استانی بزرگداشت مقام ایثارگران با عنوان «پیشکسوتان بهداری در رزم» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز


نام:
ایمیل:
* نظر: