کد خبر: ۱۱۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،
ششمین گردهمایی فرماندهان رده های بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری ، ششمین گردهمایی فرماندهان رده های بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،«ابوالحسن فیروزآبادی»دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، «علی حسین رعیتی فر» مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور و «پهبد پورشبانان» سرپرست سازمان بهزیستی کشور در ساری برگزار شد.

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین گردهمایی فرماندهان رده های مقاومت بسیج سازمان ها، صندوق ها، بانک ها و ادارات کل تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه برای سومین سال متوالی در گردهمایی بسیجیان حضور دارد، ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده سازمان بهزیستی،گفت :هرچه از ایثار و سربلندی و اقتدار  در این نظام داریم از آموزه های واقعه کربلا و نهادینه شدن فرهنگ شهادت است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آنچه اکنون اهمیت دارد توجه به شرایط موجود،  نقش دولت و ارکان نظام و نیز تدوین نقش بسیجیان در شرایط حساس کنونی است،تصریح کرد : فشار های بی امان دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و نشان دادن ناکارآمدی نظام در پیشبرد اهداف اقتصادی شرایط جنگ نرم را بوجود آورده است.
وی با اشاره به فشار های بی امان دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و نشان دادن ناکارآمدی نظام در پیشبرد اهداف اقتصادی افزود :خط مقدم ایران هزاران کیلومتر آنسوی مرز های کشور و نقش استراتژیک در مسائل کشور های همسایه دلیل آینده نگری نظام در مقابله با توطعه های دشمن است که دولت را نه بلکه اساس نظام را هدف قرار داده است.
محسنی بندپی، با تاکید بر اینکه  ارکان نظام با تشکیل شورای هماهنگی سرای نظام و اقدامات دولت در بخش بین‌الملل، راهکار مناسبی برای شکست توطعه های دشمن است، تصریح کرد : دنیا در کنار ما در تلاش است تا اقدامات آمریکا در مقابل ایران را مغفول کند.
وی دستورات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسئله  fatf را نشان‌دهنده اوج دموکراسی مردم سالاری دینی در کشور دانست و گفت :تدارک جنگ اقتصادی و جنگ روانی اقدام خصمانه دشمن برای تسلیم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این بخش از جنگ نرم راهکار های علمی تخصصی و همه جانبه را می‌طلبد.

اعتبار ۱۷ هزار میلیاردی اشتغال در سال ۹۷
سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتخاذ سیاست های اشتغال زایی روستایی به عنوان قشر مولد با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال را حرکت مناسب دولت بر علیه جنگ نرم عنوان کرد و افزود : اشتغال فراگیر با شش محور کارورزی فارغ‌التحصیلان، تقبل بیمه حوادث، پرداخت یارانه دستمزد کارگر، کارورزی در محیط کار، مشوق های بیمه کارفرمایی،  مشاغل خانگی برای کل کشور اقدام مهم دیگر در جهت اشتغال زایی است.
وی با بیان اینکه امسال ۷۶۰ هزار نفر پشت نوبتی دستگاه های حمایتی در صف مستمری بگیران قرار گرفتند، افزود: حمایت های اجتماعی و افزایش مستمری اقشار آسیب پذیر و تحت حمایت های دستگاه های حمایتی، اقدام مهم دیگر در مسیر تقویت توان مالی مردم است.
محسنی بندپی در ادامه اذعان کرد: وزارت تعاون و رفاه اجتماعی بزرگترین وزارتخانه اجتماعی، با جمعیت سالمندان، تعاونگران و نیروی کار، معلولین و زنان سرپرست خانوار بعنوان جامعه هدف، به عنوان پیش قراولان جنگ نرم، رسالتی ویژه بر دوش دارد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با تاکید بر استفاده حداکثری از پتانسیل بسیج، هماهنگی بین قوا و برخورداری از نیروهای متخصص برای  بالندگی هرچه بیشتر کشور یادآور شد: استفاده از حداکثر پتانسیل بسیج، هماهنگی بین قوا و برخورداری از نیروهای متخصص شرایطی را فراهم می‌کند که شاهد بالندگی هرچه بیشتر کشور باشیم.
گفتنی است؛ افتتاح اولین مرکز آب درمانی و استخر ویژه معلولان شمال کشور در ساری  و شرکت در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران در استانداری استان مازندران از دیگر برنامه های سفر سرپرست ‏وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.‏

بسیج،حداکثر پتانسیل خود در جهت خدمت به مردم و کمک به دولت بکار می‌گیرد

علی حسین رعیتی فرد، مسئول بسیج کارگری و کارخانجات کشور نیز در این مراسم گفت: هیچ معادله ای در جهان بدون حضور ایران اثربخش نیست، در این شرایط ضروریست نخبگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حرکتی جهادی در اقتصاد کشور، ایران را به جایگاه حقیقی ‌اش برسانند.
علی حسین رعیتی فرد افزود: قدرت دفاعی کشور در حال حاضر با استفاده از بدنه مردمی و حضور بسیج برای دفاع از کشور بقدری بالاست که احدی فکر دست درازی به این مرز و بوم را نمی‌کند.
وی افزود: شعار انقلاب در تمامی زمینه ها محقق شده است و ایران به الگویی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام بدل شده است به همین دلیل دشمن تمام همت خود را در حوزه اقتصادی معطوف کرده است.
رییس بسیج کارگری کشور گفت: پاشنه آشیل کشور در حوزه اقتصاد است و شعار هرسال علاوه بر اثبات افق دید وسیع مقام معظم رهبری، نشان دهنده عمق اهمیت موضوع اقتصاد در کشور است.
رعیتی فرد گفت: دشمن تمام سعی خود را برای آسیب رساندن به مولفه های اقتصادی و امنیت اجتماعی کشور بکار بسته است و امروز در جنگ نرم حضور بسیج اهمیت دوچندان یافته است.
به گفته رعیتی فرد القای حس نا امنی و نا امیدی، تقویت احساس عجز، فقر و ناتوانی اقدامات دشمن در جنگ نرم است و لازمه تقویت روحیه بسیجی و مبارزه با اقدامات خصمانه دشمن ایمان و دوری از تردید و یأس است.
وی افزود: استفاده از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد وحدت و همبستگی ملی برای عبور از شرایط حساس کنونی ضروریست و بسیج،حداکثر پتانسیل خود در جهت خدمت به مردم و کمک به دولت بکار می‌گیرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: