چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
ستوانیکم پاسدار ابراهیم احمدزاده:
مسئول عقیدتی نمایندگی ولی فقیه درسپاه سروستان گفت:انسان بعد از تولد سیری ممتد و بی نهایت از دنیا تا عالم برزخ و قیامت دارد. بنابراین هر كدام از ماانسانها برابر با یك بی نهایتیم و حركتمان هرگز متوقف نمی گردد. درست همانگونه که حضرت علی علیه السلام می فرمایند: خداوند شما را برای باقی ماندن خلق نموده است نه برای فانی شدن.
به گزارش روابط عمومی سپاه سروستان؛ستوانیکم پاسدار ابراهیم احمدزاده مسئول عقیدتی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سروستاندر جلسه نور مبین به مباحث انسان شناسی پرداختند.
ایشان مطرح کردند اگر خدا را بخواهید بشناسید باید اول نفس را بشناسید. از پیامبر سؤال کردند «کیف الطریق الی معرفت الرب»؟ راه شناخت رب چیست؟ فرمودند: اول خودت را بشناس.
معرفت به این‌كه: «از كجا آمده‌ایم؟ در كجا به سر می‌بریم؟ و به كجا خواهیم رفت؟»، موجب می‌شود كه انسان، خود و دیگران را به بلندای ابدیت دیده و برای زندگی ابدی‌اش، تلاشی بی‌نهایت را آغاز نماید. او به دنبال كسب معرفت نه تنها برای خودش، بلكه برای اهل خانواده و دیگران می‌باشد.
آموزش افراد خانواده و یا آماده كردن بستر آموزش برای آنها، بر عهده پدر خانواده بوده و هر كوتاهی در این زمینه، خیانتی ابدی در حق اعضای خانواده محسوب می‌شود و او را در پیشگاه خداوند تبارك و تعالی مسئول خواهد ساخت.
از طرفی زندگی آخرت بسیار پیچیده تر و متكامل تر از زندگی دنیاست، بطوریکه همه كمالات و زیباییها در دنیا عصاره ای از حیات برزخی اند. در مثال میتوان گفت که زندگی انسان در دنیا نسبت به آخرت، مانند رحم مادر(برای جنین) نسبت به دنیاست. بنابراین انسان سالم و عاقلی كه یقین دارد ماندنی نیست، همه برنامه های زندگی اش را بر اساس ابدیت و آخرتش تنظیم می كند. اما به فرموده قرآن انسانهای نادان، كر و كور کسانی هستند که تمام برنامه های زندگی خود را برای سالهایی تنظیم میکنند که احتمال میدهند عمر دنیایی شان به طول می انجامد.
از فرمول نسبت هزاران نتیجه به‌دست می‌آید:
فرمول نسبت: «نسبت دنیا به آخرت مانند نسبت رحم مادر است به دنیا.»
قوانین اساسی حاكم بر حركت جنین از رحم مادر به سوی دنیا، شبیه قوانین حاكم بر حركت انسان از دنیا به‌سوی آخرت است.انواع تولد در دنیا و آخرت: 1 ـ ناقص، 2 ـ بیمار، 3 ـ ضعیف، 4 ـ سالم، 5 ـ سالم قوی.
بیماری‌های آخرت: در تولد بیمار، روح انسان هنگام انتقال، ناقص (همراه با شرك، كفر یا نفاق) نیست، بلكه با یك یا چند نوع بیماری متولد می‌شود، ‌مثل حسادت، كبر، سوء خلق، زودرنجی، بدهكاری ،حق‌الناس، ضعف ارتباط با دیگران و...
روح متولد شده، بسته به نوع و تعداد بیماری‌هایی كه با خودش به همراه دارد، دو عامل عذاب و معطلی را برای درمان تحمل می‌كند و تا زمانی‌كه سلامت كامل (شرایط زیستی بهشت) را كسب نكند، شایستگی ورود به بهشت را پیدا نمی‌كند.

نام:
ایمیل:
* نظر: