پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
مشاور ارشد معاون فرهنگی قوه قضاییه:
مشاور ارشد معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: ظلمی که در حق نظام شد این بود، کسانی که تقلب را مطرح کردند خودشان یقین داشتند که تقلبی صورت نگرفته است

به گزارش تنویر محمد وحدتی مشاور ارشد معاون فرهنگی قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که بعد از ظهر امروز در حسینیه مهدیه شهر مهر برگزار شده بود اظهار داشت: اهمیت 9 دی از آنجاست که مقام معظم رهبری آن را یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی می دانند، به دلیل کارکردی که داشت و با برنامه ریزی های سنگینی که توسط دشمن صورت گرفته بود و با همه توان وارد میدان شده بودند که مردم را مقابل نظام قرار بدهند.

وی ادامه داد: چند ماه قبل از فتنه 88 دانشگاه آریزونای آمریکا در مقاله ای بیان می کند که راه ساقط کردن حکومت ایران این است که از نقاط قوت نظام علیه خودش استفاده کنید.

مشاور ارشد معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: در 9 دی مردم کار بزرگی انجام دادند و با حضور بموقع، خودجوش، آگاهانه و با وقت شناسی وارد میدان شدند و یک فتنه بزرگ را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه برخی فتنه 88 را دعوای بین احمدی نژاد و میرحسین موسوی می دانند و مطلب را خیلی سبک جلوه می دهند و مقصر اصلی را هم احمدی نژاد می دانند، بیان داشت: اگر درگیری بین این دو نفر بود چرا احمدی نژاد در فتنه 88 فراموش شد و کسی علیه او شعار نمی داد و شعارهایی که علیه اصول نظام و اصل ولایت فقیه سر داده می شد و حمله به مساجد و .... از کجا نشأت می گرفت و چه ربطی به احمدی نژاد داشت؟

وحدتی پاسخ به این شبهه که برخی می گویند شاید اطلاعات غلط به آقای میرحسین موسوی داده اند که فکر کرده تقلب شده و تحت تاثیر جوّ علیه نظام و رهبری موضع گرفته است گفت: اگر آقای موسوی فکر می کرده که تقلب شده، بهترین فرصت بود برای بیان دلایل خود مبنی بر تقلب در انتخابات، بارها نظام خواستار ارائه دلایل معترضان در رابطه با تقلب در انتخاب شده بود که تا به امروز دلیلی ارائه نشده است.

وی ادامه داد: ممکن است برخی بگویند حتما مسائلی بوده اما در پاسخ باید گفت انتخابات ما به گونه ای برگزار می شود که امکان چنین تقلبی وجود ندارد، ممکن است در یک صندوق یا 100 صندوق تخلفی صورت بگیرد اما میدانید که 11 میلون رأی اختلاف وجود داشت.

مشاور ارشد معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان داشت: باید پرسید که رأی آوردن احمدی نژاد در دور دوم عجیب است یا دور اول، در دور اول احمدی نژاد شهردار تهران بود و کسی او را نمی شناخت و در مقابل احمدی نژاد آقایان هاشمی رفسنجانی، کروبی، محسن رضایی، قالیباف و لاریجانی بودند، کدام عجیب تر بود دور اول یا دوم؟

وی ادامه داد: رأی آوردن احمدی نژاد در دور اول که عجیب تر بود پس چرا نگفتند تقلب صورت گرفته است؟ چون خاتمی انتخابات را برگزار کرده بود  این  یعنی آقای خاتمی انتخابات را برگزار کرده و برای احمدی نژاد تقلب کرده، یعنی خودشان متقلب هستند، در آن زمان نمی توانستند این ادعا را مطرح کنند و الّا همان زمان هم می گفتند تقلب شده است.

وحدتی تاکید کرد: ظلمی که در حق نظام شد این بود، کسانی که تقلب را مطرح کردند خودشان یقین داشتند که تقلبی صورت نگرفته است و از یک سال قبل برای بحث تقلب برنامه ریزی کرده بودند و معتقد بودند القاء تقلب در انتخابات از پیروزی در انتخابات مهم تراست.

ادامه داد.....

نام:
ایمیل:
* نظر: