کد خبر: ۱۱۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
نماینده ولی فقیه سپاه در شیراز :
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: 9 دی متعلق به یک جریان سیاسی نیست بلکه متعلق به جریان انقلاب است.
به گزارش تنویر محمد رسول الله ؛ با فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت"، مراسم راهپیمایی و تجمع امروز در ۷۶ نقطه استان فارس به‌صورت همزمان برگزار شد. در این مراسم مردم ولایت‌مدار و با بصیرت استان فارس بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق كرده و ثابت كردند كه پیروان راستین راه ولایت هستند.

این مراسم در شیراز از میدان شهدا آغاز شده و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه یافت و تجمع پایانی در بست شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد كه در این تجمع حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی در این مراسم این روز را روز بصیرت انقلابی و تبلور حضور امت ولایت مدار در برابر هجمه دشمن عنوان کرد و گفـت: 9 دی روز گفتمان مقاومت در برابر سازش با استکبار، تجلی غیرت دینی و عاشورایی شاگردان مکتب امام حسین(ع) و تجلی تبری و تولی امت اسلامی و روز یاس دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی به پیشتازی مردم فارس در دوران انقلاب و نقش تاثیرگذار آنها در حوادث سال 88 اشاره و خطاب به تجمع کنندگان خاطرنشان کرد: شما در 8 دی با بیشترین حضور این حماسه را خلق کردید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی روزها بخاطر واقعه‌ای که در آن اتفاق افتاده ماندگار شده است، گفت: روز نهم دی ماه 88 در تاریخ جریان ساز بوده و برای همیشه پیام و معنا دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌ صادقی ادامه داد: بعضی روزها تنها متعلق به اتفاق آن روز نیست بلکه برای همیشه مبدا است مانند عید مبعث و غدیر و یا روز عاشورا که طلوعی بی‌غروب و آغازی بود بی‌پایان بود. در جریان انقلاب هم روزهایی وجود دارد که تاریخ ساز و جاودانه شده و کهنه نخواهد شد.

وی که واقعه‌هایی مانند 15 خرداد 42 و 22 بهمن 57 را زمینه انقلاب ساز 9 دی 88 می‌داند، گفت: طراحی حوادث سال 88 حدود 10 سال و اجرای آن هشت ماه به طول انجامید که در این حادثه دو روز سنگین برای دشمن رقم زد یکی 29 خرداد با خطبه‌های انقلابی مقام معظم رهبری و دیگری 9 دی همان سال بود که امت تیر خلاص را به فتنه زد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خودجوشی مردم، خشم انقلابی را از ویژگی‌های مهم حماسه 9 دی ذکر و اظهار کرد: این روز، روزی نبود که نظام از مردم دعوت کرده باشد بلکه خشم انقلابی مردم نسبت به توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) در غیرت دینی تجلی پیدا کرد و فرهنگ عاشورایی ساخت.

حاجی‌ صادقی با بیان اینکه اسلام دینی است که به همان میزان که از ولایت‌مداری به عنوان حقیقت دین یاد می‌کند به مبارزه با شرک و طاغوت نیز اهمیت می‌دهد، گفت: در اسلام تولی و تبری در کنار هم است یعنی هم اشداء علی‌الکفار دارد و هم رحماء بینهم.

وی با تاکید بر اینکه روز 9 دی روزی بود که تولی و تبری را برای همیشه در این انقلاب نهادینه کرد، افزود: دشمن برای 40 سالگی انقلاب برنامه دارد و در حال تلاش است تا مردم نتوانند چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند، چرا که برای نخستین بار است که در تاریخ اسلام حاکمیت خدا چهار دهه عمر می‌کند .

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران که اعتقاد دارد که مومن واقعی استقامت فکری دارد و شبهه‌ها او را نمی‌لرزاند، اظهار کرد: دشمن در حوادث سال 88 خواص را زد تا پیوند امت را از ولایت جدا کند، چرا که معتقد بود که عامل پیوند امت با ولایت همین خواص هستند. آن‌ها می‌دانستند امت بی‌ولایت اسلامش بی‌خطر می‌شود اما در 9 دی خداوند حمله چراغ خاموش دشمن را به نقطه قوت انقلاب تبدیل کرد و مردم نشان دادند که دچار شک و شبهه نمی‌شوند و با جان و دل پای انقلاب ایستادند.

وی ادامه داد: حادثه سال 88 اتفاق افتاد در حالی‌که پرچم آنها مربوط به جنبش سبز سال 84 بود و اولین کسی که این بیان را مطرح کرد سناتور آمریکایی در کنگره آمریکا در سال 84 بود که در سخنرانی خود مطرح کرد که ما حکومت ایران را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه خواسته رهبر انقلاب، ماندگاری انقلاب است، گفت: عوامل شکست حوادث سال 88 چراغ راه و درس عبرت است، چرا که دشمن بیکار ننشسته و باید از آن برای خنثی سازی فتنه‌های دهه 90 کمک گرفت.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه یکی از عوامل شکست فتنه سال 88 بصیرت افزایی همراه با قاطعیت، متانت، صبر و مقاومت رهبری بود، گفت:‌ دومین عامل شکست این حادثه حضور با بصیرت مردم است. آنها ثابت کردند که امام حسین(ع) خط قرمز است.

وی ادامه داد: پیام 9 دی به دشمن این بود که جبهه استکبار بداند اگر مقابل دین بایستد در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد. ما اهل سازش نیستیم و با تحریم و فشار و تهاجم کوتاه نمی‌آییم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از پیام‌های 9 دی به مسئولین انتظار کنار گذاشتن اجتهاد است، گفت: انتظار نداریم روسای قوا نظریه‌پردازی کنند بلکه نظر ولایت را حکم‌الله بدانند و به آن عمل کنند.

حجت‌السلام حاجی‌ صادقی با بیان اینکه نهم دی ماه صف بندی نیروهای ولایتمدار در برابر دشمنان انقلاب اتفاق افتاد، گفت: پیام دیگر 9 دی این بود که مسئولین در برابر دشمن نترسند و منفعل عمل نکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بزرگترین مبارزه با استکبار را خدمت به مردم عنوان و اظهار کرد: مسئولین باید صادقانه به مردم خدمت کنند و شعار ندهند. اینکه برخی مسئولین می‌گویند چاره‌ای جز سازش نداریم با فرهنگ دینی و قیام نه دی سازگاری ندارد. مسئولین بدانند که هرکجا در برابر دشمن مقاومت کردید، پیروز می‌شوید؛ مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌های نوکری و سازش بیشتر است.

در پایان مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، قطعنامه‌ای در پنج بند قرائت شد.

گروه‌های مردمی با در دست داشتن پلاكاردها و تمثال‌های مبارك شهدا و امام و رهبری و با سر دادن شعارهای مختلف از جمله «ای رهبر با ایمان همه گوش بفرمان»، « آمریکای جهانخوار باید این را بداند در کشور ولایت فتنه اثر ندارد» بار دیگر غیرت دینی خود را نشان دادند و بر اهمیت تداوم راه انقلاب تأكید كردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: