آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
جانشین کل سپاه:
سردار سلامی گفت: ما پیروز شدیم ما روزی آمریکا را شکست دادیم که قدرت فراوانی داشت، اما امروز ما قدرتمندیم.
به گزارش تنویر، سردار حسین سلامی جانشین سپاه پاسداران در یادواره سرداران و 1300شهید شهرستان کازرون اظهار کرد: خوشحالم که در جمع مردم شهرستان کازرون، شهر عالمان و عارفان این دیار حضور دارم.

 

امشب شرف و فضیلت یافتیم که میهمان شهیدان شما شدیم درود خداوند بر شما و نیت های خالص شما،آن هنگام که اراده کردید برای مقام جاودانه و ملکوتی و بهشتی شهیدانمان، آنهم برای1300ستاره درخشان شرف حضور یابیم امشب یک شب آسمانی است و کازرون لبریز از ستاره های درخشان شهدا است.

 

سلامی در ادامه گفت: قرآن بحق میگوید که شهیدان ما زنده اند و نزد خداوند روزی خوارند، آنهارا مرده نپندارید این یک افتخار است که درآن عملیات های سخت دوران دفاع مقدس در سخت ترین پیشانی های نبرد و در نزدیک ترین مواضع دشمن و در شدیدترین و خطرناکترین موقعیت های جنگ فرزندان شما درخشیدندو افتخار آفریدند وحتی بسیاری از پیکرهای پاکشان بازنگشت.

 

این مقام مسئول ضمن یاد و خاطره شهدان گفت : ما هرچه عزت،افتخار،شرافت و کرامت و منزلت داریم و به هرچه در این سرزمین افتخارمیکنیم از شهیدانمان به ما رسیده است آنها نقشی جاودانه در شکل دهی به سیمای منور ایران اسلامی در این 4دهه سخت نبرد با مستکبران ایفا کردند شهدا باعث شدند این ملت درمحاصره و فشار سیاسی همه قدرت های جهان، در به هم فشردگی قدرت های عالم، این ملت نشکند و این سرزمین مستقل و آزاد از اراده قدرتها باقی بماند آنها حجت های آشکار برما و علامات راه برای ما بودند شهدا مظاهر و منابع قدرت ما هستند.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: انسان های عادی میمیرند،اما شهدا پس از شهادت، بیش ازقبل به جامعه قوت و نور می بخشند مابدون شهیدان نمیتوانستیم ادامه حیات دهیم آنهاقاعده جنگ را برای ماتغییر دادند.

 

سردار سلامی این را هم متذکر شد: هرقدرتی که دارای ساز و قدرت پیشروی است و از قدرت سیاسی و اقتصاد قوی تری برخوردار است یا هرکسی که قدرت نظامی و عملیات روانی بیشتری دارد، پیروزی او وسیع تر است.اما شهدا این محاسبات را تغییر دادند. ما براساس این محاسبات بسیار از دشمنانمان ضعیف تر بودیم. اما مگر میشود یک ملت در مقابل این جهان مدرن پیروز شود؟ بله، اینها بر اساس تعالیم قرآن که میفرماید تعداد کمی بر تعداد زیادی غالب میشوند، شدنی شد.

 

وی در ادامه گفت : دشمن ما از هر مانعی میگذشت،اما وقتی به جسم مستحکم سرشار از ایمان این ملت میرسید،میشکست.قدرتی وجود داشت ماورای مسائل مادی بود، آن قدرت ایمان حقیقی بود شهیدان ما باقلبهای پر از ایمانشان میجنگیدند و باتکبیر، لحظات کبریایی را ایجاد میکردند.آن اتفاقات از قلمرو درک ما خارج است گذر ازدریای آبی کارسختی است،چه برسدبه گذر ازدریای آتش؛ که آنها عبور میکردند.هرچه به میدان جنگ نزدیک میشدند، شجاعانه تر میرفتند. درحالی که دشمن به گونه ای رفتار میکرد کانّه انسانی که به مرگ نزدیک می شود.

 

این مقام مسئول بر این نکته تاکید کرد: این قدرت الهام یافته از روح عاشورا بود که در قامت این ملت تجسم یافته بود این ها ارزوی یک ملت بود که همیشه ارزو داشت در عاشورا میبود و اهل بیت را در حلقه فداکاری خویش حفظ می کرد آنگاه امام بود و شیعیانی که سینه سپر کرده بودند، مطلاطم تر از دریاها ومحکم تراز کوه ها ، هرکه می جنگید فکر نمی کرد بازمی گردد ضعیف ترین احتمال،برگشت بود این بی ریایی جبهه بود که با اخلاص شکل گرفته بود یک سودای الهی بود،خدا خریدار جان آنان بود  آنها به طمع بهشت جان نمی باختند بلکه رضوان الهی را هدف خود داشتند.

 

این رزمنده مبارز گفت: آنها می گفتند برای رضای خدا می رویم، کسی نمی گفت برای بهشت؛ هرچند بهشت ماوای دائمی آنان بود،اما آنان فقط رضوان الهی را طلب میکردند.آنها در جست وجوی خدا بودند مملکتی که چنین ملتی دارد که به خدا اتکا دارد،هرگزشکست نمی خورد شگفت آن است که چطور شخصیت روحانی امام در قلب این رزمندگان رسوخ و تکثیر یافته بود که چنین انسانهایی از شهدا ساخته بود.

 

سردار سلامی ضمن برشمردن شرایط کشور گفت: امروز در کشوری هستیم که رهبرش در عصر پیچیده ترین توطئه های بشر یک تنه با یک امت وفادار در مقابل یک جهان ایستاده است رهبری که مثل امام با همان شجاعت و تدبیر و نزدیک به 3 دهه بیرق دار این امت است. او سفینه نجات است و رهبری نورانی است؛امام خامنه ای(مدظله العالی) عزیز.

 

این مقام مسئول ضمن بر شمردن تلاش های آمریکا برای بازگشت به منطقه و ایران گفت: پس از شکست دادن طاغوت و بیرون کردن امریکا از جاسوخانه اش، همواره دنبال راهی برای غلبه بر این ملت بود همه تجربیات سنگین خود را در شکست دادن نظام های سیاسی به میدان آورد از تمام قدرت خود استفاده کرد تا انتقام سختی از این ملت بگیرد این ملت را در تحریم سخت ِ جهانی قرار داد. تهاجم فرهنگی سنگین برای پشیمان کردن مردم از انقلابشان انجام داد. برای ایجاد این تصور که باید با آمریکا ساخت، تمام نیروی خود را به صحنه آورد و از هیچ چیزی دریغ نکرد.

 

سلامی در ادامه گفت: جوانان دانشمند ما را در خیابان ترور کردند. تلاش کرد همه راه های پیشرفت این ملت را مسدود کنند همه متحدان خود را به صحنه آورد. یک میدان جنگ همه جانبه ای ایجاد کردند که در صده های اخیر هیچگاه به مدت 40سال وجود نداشته است اما آنها خوب آموخته اند که فرار کنند این ملت آموخته است در محاسبه دریایی از جنگ های خونین و آتش سلامت بماند.

 

جانشین کل سپاه بیان کرد: ایران امروز ایمن، امن و آزاد و سربلند و نیرومند است و این به برکت اسلام و تجلی نور ولایت بر این سرزمین است. اینکه امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد، امروز عملی، مجسم و باورپذیر، تحقق یافته است ما نه فقط توانسته ایم دشمن را از قلب کشورمان دور کنیم، بلکه او را در جبهه های پراکنده ای درگیر کرده ایم آنها تضعیف شده اند.

 

وی در تحلیل این مسائل گفت: این ملت آنقدر سر آمریکا را به چکش و سِندان زده است که نه تنها قدرت نظامی انها بلکه  عقل سیاسی آنها به زوال رفته است آمریکا در آستانه فروپاشی قدرت است و این برگرفته از سنت الهی است 7تریلون دلار خرج کرده اند، جز متحد شدن ملت های مسلمان بر محور امام و ولایت نتیجه ای برای آنها نداشته است، جز ضعف اقتصادی و سیاسی برای آنها دستاوردی نداشته است چرا 40 میلیون آمریکایی زیر خط فقر شبها روی کارتون در خیابان میخوابند؟ چرا قدرت نظامی او عمل نمیکند، عاجز است و بیمار است؟ چرا از سوریه عقب مینشیند؟

 

سردار سلامی گفت: ما سختی ها را پشت سر میگذاریم؛ اما اگر شرایط برای ما سخت است، برای آنها سخت تر است ما به خدا امید داریم ولی آنها خدا ندارند؛ یعنی امیدی ندارند در جنگ هم همینطور بود، آنها همه چیز داشتند جز خدا و ما هیچ چیز نداشتیم جز خدا، ولی؛ ما پیروز شدیم ما روزی آمریکا را شکست دادیم که قدرت فراوانی داشت، اما امروز ما قدرتمندیم.

 

جانشین کل سپاه در پایان گفت: درود بر شما که وقتی می بینید لازم است سختی های دربرابر دشمن را تحمل کند،هستید هیچ پیروزی وجود نداره، مگر اینکه با صبر و مقاومت ، ما به یک پیروزی عظیم بسیار نزدیکیم و دشمن به افول اینها را از روی احساسات نمی گویم بلکه این ها را به مدد تجربه و تعالیم قرآن می گویم که راه حق رفتنی است و ذات باطل عدم است هرگاه حق بیاید، باطل رفتنی است امروز نام ایران را هرجا بیریم، با افتخار از آن یاد می شود اگر دنیای اسلام امروز مقابل آمریکا می ایستد بخاطر ایستادگی شماست. چون شما یک الگوی جاودانه مقاومت ساختید.

نام:
ایمیل:
* نظر: