کد خبر: ۱۱۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
مرتضی بانک:
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و هیات همراه به‌منظور بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و حضور در «نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» به این منطقه ویژه اقتصادی سفر کرد.
 مرتضی بانک در این بازدید، منطقه ویژه اقتصادی شیراز را از مناطق فعال در حوزه صنعت در کشور عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحالم فرصتی فراهم شد که به منطقه ویژه شیراز سفر کنم، این منطقه ویژه اقتصادی با ۵۳ واحد تولیدی کوچک و متوسط از جمله مناطق فعال در حوزه صنعتی در کشور است.

وی درباره عملکرد این منطقه نیز افزود: عملکرد منطقه ویژه اقتصادی شیراز در حوزه صنعت خوب بوده و می تواند یک مجموعه صنعتی مهم در استان تلقی شود.

مشاور رییس جمهور به واحد تولیدکننده ورق آلومینیوم و شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه اشاره کرد و گفت: این بازدید فرصت خوبی بود که از نزدیک با فعالیت ها، پیشرفت های واحدهای تولیدی در این منطقه آشنا شویم. در این مجموعه منطقه ویژه ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که با فعال شدن  واحدهای در حال ساخت این رقم افزایش خواهد داشت.

مرتضی بانک درباره ثبت سفارش کالاهای اولیه و کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی در منطقه افزود: با مصوبه اخیر دولت برای رونق تولید در مناطق آزاد و سرزمین اصلی، ورود کالاهای مواد اولیه و قطعات یدکی بدون ثبت سفارش انجام می شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجموع کل صادرات یکساله در مناطق ویژه اقتصادی کشور را بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱۸۵ هزار نفر در مناطق ویژه اقتصادی مشغول به کار هستند. همچنین تعداد ۵۳۰ واحد تولیدی فعال، ۴۹۸ واحد خدماتی و ۳۵۰ واحد تولیدی در حال ساخت با ۲.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی در مناطق ویژه اقتصادی کشور وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: