پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۵۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در شیراز:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عصاره انقلاب را خدمت گذاری به ملت دانست.
  سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر غلامحسین غیب پرور در آئین افتتاح پایگاه مقاومت حضرت احمدبن موسی(ع) در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد بسیج گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که هیچ سرمایه ای گرانقدر از بسیج نداریم. بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است. عصاره انقلاب، خدمت گذاری است.
وی اظهار داشت: مکرر به دولت محترم اعلام شده که بسیج آمادگی کمک به دولت برای خدمت رسانی به مردم را دارد.
غیب پرور اظهار داشت: در دوره اخیر بسیج در دوسال و اندی اخیر، محوریت بسیج بر اعتلای طرح های بسیج است و تشکیل گروه های جهادی هم در رده طرح های اعتلا قرار دارند.
فرمانده سابق سپاه فجر فارس اظهار داشت: الان قریب به 11هزار گروه جهادی در کشور مشغول خدمتند و تا پایان سال به 20هزار گروه خواهد رسید و هر پایگاه مقاومتی باید یک گروه جهادی داشته باشد. یعنی پایگاه ها بر اساس خدمت به مردم ارزشیابی می شوند.
غیب پرور با بیان اینکه در گشت های  محله محور هم از نگاه خدمت به مردم ورود پیدا کردیم افزود: مردم باید در محلات احساس امنیت و آرامش کنند.
وی با بیان انیکه حقیقتا دعوت افتتاح این پایگاه، خوشحالی زایدالوصفی برای من داشت، اگرچه این اتفاق باید پیش تر می افتاد؛ به سالروز عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: مثل همین ایام بود که خیلی از رفقا و برادران ما از شلمچه عروج کردند.
در اد امه این برنامه، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح پایگاه مقاومت احمدبن موسی هستیم که برای همه ما نویدبخش است اظهار داشت: اصل حرکت انقلاب اسلامی که یک حرکت دینی است، به واسطه بسیج، با مردم مرتب خودش را تجدید می کند.
به گفته وی، بسیج حضورش هم امنیت بخش است و هم معنوی. بیشتر شهدای انقلاب اسلامی از دامن همین بسیج است. ما مدیون بسیج هستیم و باید این مسیر ادامه پیدا کند.
آیت الله دژکام تصریح کرد: حضرت احمدبن موسی از ویژگی هایش شهید بودن است و استمرار این راهش همین پایگاه است.
امام جمعه شیراز گفت: حرکت اربعین امسال استثنایی بود و این بلوغ این حرم را در شیراز به نمایش گذاشت و در جوار این حرم مطهر، قرارگاه اصلی ما به عنوان بسیج شکل میگیرد و جای تقدیر از تولیت این آستان مقدس دارد.
تولیت آستان مقدس احمدبن موسی(ع) هم با بیان اینکه من هم به عنوان یک بسیجی در کنار شما بسیجیان هستم اظهار داشت: شاید هیچکدام از ما تصور نمی کرد که روزی با اراده خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر و نیات امام راحل، اینچنین توسعه ای در نهاد مقدس بسیج ایجاد بشود و در جهان اسلام هم اینچنین تفکر بسیجی گسترده شود و روبه توسعه باشد.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب تصریح کرد: بسیجی بودن در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری، مساوی انقلابی بودن است.
نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: در این چندسالی که مسئولین به عهده بنده قرار گرفت در سومین حرم اهل بیت و خصوصا در حرم احمدبن موسی شاهچراغ، گام اساسی و مهمی امروز برداشته می شود و کارکنان و منسوبین و خانواده های ایشان، از این ظرفیت معنوی به بهترین وجهی استفاده می کنند و سزاوار است که این نگین بسیار ارزشمند و پربها و مقدس، در حلقه کسانی باشد که محبوب خدا و رسول و اهل بیت هستند.
در ادامه، سرهنگ محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب، شاهد افتتاح این پایگاه هستیم اظهار داشت: از روزی که از آستان تقاضای پایگاه داشتیم تا امروز حدود یک ماه میگذرد. مکان و ثبت پرونده های اعضای این پایگاه انجام شده و امیدواریم برای این محله تاریخی شیراز هم برکات خاصی به همراه داشته باشد.
وی با خاطرنشان کردن اینکه تا کنون 200نفر از خدام و کارکنان این آستان مقدس عضوگیری شده اند افزود: سیر مراحل قانونی برای احکام دنبال می شود اما تا آن زمان جانشین ناحیه بقیه الله فرمانده این پایگاه خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: