آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در جمع مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی در برنامه سازمان نظان مهندسی فارس به مناسبت روز مهندس با تأکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب که چندی پیش از طرف مقام معظم رهبری صادر شد باید برای جوانان و نوجوانان تحلیل و تبیین شود تصریح کرد: از نسل سوم و چهارم انقلاب و جوان، 34 بار در بیانیه گام دوم نام برده شده و حضرت آقا در این بیانیه می فهماند که انقلاب نیاز به پوست اندازی دارد.

کوشکی گفت: در دنیای سیاست، انقلاب های مختلفی روی داده، اما شاید برای کمتر انقلابی این سابقه تاریخی وجود داشته است.

وی افزود: بیشتر انقلابها حداکثر در دهه دوم یا سوم و با جابجایی نسل، و نیز با تغییر رهبران، از اهداف خود دور می شود.

به گفته کوشکی، تغییر و تحولات در انقلاب ها، معمولا به سمتی بوده که آن انقلابها را دچار مسئله کرده و حتی آنها که خیلی ادعا داشته اند که انقلاب و تفکر و ایدئولوژی شان می تواند جهان را تغییر دهد، دچار فروپاشی شده اند و امروز دیگر حتی اثری از بعضی از آنها نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با خاطرنشان کردن اینکه انقلاب اسلامی با همت امام و همراهی مردم در سخت ترین دوران به پیروزی رسید افزود: من به عنوان یک عضو کوچک جامعه وقتی سوابق انقلابها و نظام های سیاسی را مطالعه می کنم، انقلاب و کشور و مردمی را نمیبینم که به این شدت مورد سختی و تحریم قرار بگیرند، آن هم به دلیل اینکه داعیه اصلی این نظام، اسلام و ایجاد یک تمدن نوین است. تمدنی که پایه ها و ریشه اصلی اش در ارزش های الهی است و ادعا دارد که می تواند بشر را به آسمان متصل کند. تمدنی که ادعا دارد می تواند بسیاری از مشکلات امروز بشر را حل کند. تمدنی که زایشگاه و مرکز تولدش می شود قرآن و منطق اهل بیت عصمت و طهارت(ع).

کوشکی ادامه داد: تمام این دشمنی ها بر این اساس است وگرنه اگر قرار بود مانند سایر ملل رفتار کنیم و در دوره مثلا پست مدرن، این سبک در همه زمینه ها اعمال شود، عملا دشمنی نداشتیم.

وی با مطرح کردن این سوال که چرا این دشمنی اینقدر شدت پیدا کرده است؟ خود پاسخ داد: در طول چهل سال اخیر، سخت ترین شرایط بر این ملت گذشته اما یک مورد پیروزی که دشمن اظهار کند توانسته این کشور را به زانو درآورد، نبوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در مقاله ای خواندم که در یک تقسیم بندی، نقش دشمنان ما برای مقابله با انقلاب اسلامی مشخص شده بود. رژیم اسرائیل، نقش تهدید نظامی را داشته است و آمریکا تهدید و تحریم اقتصادی داشته و نقش اروپا، باید طوری رفتار کند که جریان لیبرال و غربگرا در کشور در محاق قرار نگیرند. نقشهای واسطه ای هم برای چین و روسیه و امثالهم در نظر گرفته شده است ادامه داد: کشورهایی مثل عربستان صعودی حمایت کننده تهدیدات هستند و چون در سطحی نیستند که بتوانند مشکلی برای ایران بوجود بیاورند.

به گفته کوشکی، انقلاب اسلامی با همه این فشارها و مشکلات امروز به این نقطه می رسد که مقام معظم رهبری در قله امید نشسته و بیانیه گام دوم را صادر میکند. چرا؟ چون مقام معظم رهبری که مسلط بر تمام موضوعات و تغییر و تحولات جهان است، میبیند که مردم با این توان و انرژی بیشتر امسال علی رغم ناکارآمدی دولت، مردم برای انقلاب و کشورشان در تمام راهپیمایی های امسال به صحنه آمدند.

به عقیده وی، عملا این بیانیه اعلام جنگ به جریان لیبرالیست و غربگرا چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها است. لیبرال های خارج از کشور به شدت برنامه ریزی و هزینه کرده بودند و امیدوار باشند که تابستان 97 که گذشت، تابستانی داغ باشد اما به اهداف خود نرسیدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه یکی از نظریه پردازهای غربی گفته بود هیچ انقلابی ندیده ایم که چهل سال عمر کند، به همین دلیل می گفتند انقلاب اسلامی ایران هم چهل سالگی اش را نخواهد دید تصریح کرد: این اتفاق نیفتاد. به دو دلیل: دلیل اصلی رهبری، و دلیل دیگر، مردم با پیوند حقیقی با اسلام.

کوشکی در ادامه به تهدیدات نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: اما آن تهدیدی که انقلاب را دچار مسئله خواهد کرد، علت اصلی فروپاشی دیگر انقلاب هاست. دلیل اول، فساد و رانت است. تهدید دوم، مدیران ناکارآمد است. در هرجایی و با هر عنوان. چون اولین مرحله دلزدگی مردم، همین مدیران ناکارآمدند. مدیری که جیبش از مردم و کل کشور و حیثیت کشور مهمتر باشد. مدیران ناکارآمدی که وضعیت معیشت امروز مردم را به این روز انداخته اند.

وی با مطرح کردن اینکه چطور است در صنعت دفاعی، نانوتکنولوژی، هوافضا و موارد سخت جوانان ایران بسیار موفق هستند؟ تأکید کرد: اگر مردم دارند این وضعیت معیشتی را تحمل می کنند، به واسطه احترام به رهبری و خون شهداست. به واسطه این است که خودشان خون دادند تا این انقلاب به ثمر بنشیند، به واسطه این است که می دانند که اگر به صحنه بیایند، ضد انقلاب از حضورشان سوءاستفاده می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه مردم به دین و اسلام و عظمت کشورشان ایمان دارند، یادآور شد که 78درصد مردم در آخرین نظرسنجی غربی ها معتقدند ایران باید در مقابل فشارها بایستد.

کوشکی با تأکید بر اینکه حق ملت ایران است که از رفاه برخوردار باشد گفت: مردم پای انقلابشان هستند.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح، قوام و امنیت کشور را دارند. ما تمام توان و انرژیمان را برای کمک به مردم در طبق اخلاص گذاشته ایم.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، انقلاب اسلامی و این کشور ظرفیت بسیار بیشتری دارد. امیدوارم دستور بازنگری بودجه کشور به نحوی بیفتد که کشور بتواند با همین وضع موجود اداره شود و نقش مردم و به ویژه جوانان بیشتر شود.

کوشکی با تصریح بر اینکه مردم باید توانمند شوند تا در این جنگ اقتصادی بتوانند خود را اداره کنند گفت: بسیج با این هدف کنار مردم است.


نام:
ایمیل:
* نظر: