جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۲۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
سرلشكر محمدعلی جعفری با بیان اینكه سپاه مردم‌یاری و مردم‌داری را وظیفه خود می‌داند، گفت: سپاه در كنار آمادگی‌های دفاعی و امنیتی، خدمت به مردم و مردم‌یاری را محور اصلی كار خود قرار داده است

سرلشكر محمدعلی جعفری، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب امروز، ۱۵ اسفندماه در مراسم اهدای یك‌هزار سری جهیزیه و افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در فارس كه در سالن پیامبر اعظم(ص) كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شده بود، با بیان آیاتی از قرآن كریم گفت: براساس وعده الهی هر كسی اعم از مرد و زن عمل صالح انجام دهد و ایمان به خدا داشته باشد، زندگی پاك و طیبه‌ای به او عطا خواهد شد و در این دنیا علاوه بر اجر و پاداش به خاطر كارهایی كه انجام می‌دهد، حیات طیبه نیز خواهد داشت.

 وی با تأكید بر اینكه عمل صالح باید در كنار ایمان محور اصلی زندگی همه مؤمنان ‌باشد، ابراز امیدواری كرد كه زندگی‌هایی كه امروز آغاز می‌شوند، دارای چنین آثار و بركاتی باشند.

 جعفری در ادامه سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه خود می‌داند كه با مردم‌داری و مردم‌یاری و با مردم بودن، ویژگی سازمانی خودش را نیز حفظ كند و در كنار آمادگی‌های دفاعی و امنیتی، خدمت به مردم و مردم‌یاری را محور اصلی كار خود قرار داده است.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: این اقدامات نتیجه تلاش‌هایی است كه بر اساس سیاست‌ها و انتظاراتی انجام می‌شود كه مقام معظم رهبری از بسیج و سپاه دارند.

 

رضایت مردم؛ محور اصلی تلاش‌های سپاه و بسیج

 

وی با تأكید بر اینكه محور اصلی تلاش‌های سپاه و بسیج رضایت مردم است، افزود: سپاه و بسیج در عرصه‌های دفاعی و تأمین امنیت با ایثار و ازخودگذشتگی تلاش می‌كنند تا امنیت مردم را برقرار كنند و در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی با ارائه خدمات اجتماعی نیز به مردم خدمت می‌كنند.

 

جعفری با یادآوری این نكته كه در عرصه ارائه خدمات اجتماعی چند سالی است كه حركت‌های بسیار خوبی در سپاه و بسیج آغاز شده است، گفت: طرح‌های اعتلای بسیج كه همه آن‌ها با محوریت خدمت به مردم دارد انجام می‌شود و طرح‌های جدیدتری نیز دارد تهیه می‌شود تا انجام شود از جمله انجام پروژه‌های عمرانی و اقتصاد مقاومتی یا افزایش كمیت زندگی و ازدواج آسان و كمك به تأمین جهیزیه برای بخش‌هایی از مردم كه به‌دلیل فشارهای اقتصادی، از انجام این اقدامات محروم هستند و ما تلاش‌ كنیم تا حداقل‌هایی برای آنان تأمین شود.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در این راستا در استان فارس گفت: فارس یكی از استان‌های موفق ما در انجام چنین برنامه‌هایی است كه با پیش‌بینی و جذب سرمایه‌های داخلی استانی باعث می‌شوند بودجه‌های متمركزی كه در مركز برای چنین كارهایی وجود دارد، جذب شوند.

 

وی با بیان اینكه در اجرای چنین اقداماتی هماهنگی‌ و همكاری میان نهادهای حاكمیتی از جمله سپاه، كمیته امداد،‌ بهزیستی و غیره انجام می‌شود، چنین همكاری‌هایی را برای گسترش فعالیت‌های مذكور بسیار مؤثر دانست كه موجب ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر به مردم می‌شود.

 

افتتاح ۱۶۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در فارس

 

جعفری همچنین با تصریح این نكته كه امروز یك‌هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی در فارس توسط سپاه و بسیج افتتاح می‌شوند، ابراز امیدواری كرد كه تعداد پروژه‌های بیشتری از آن ۴۰ هزار پروژه‌‌ای كه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه و بسیج افتتاح شد، سهم استان فارس شود آن هم با جذب منابع استانی كه البته استاندار هم در اینجا اعلام آمادگی كردند كه از پروژه‌های عمرانی كه در مناطق محروم انجام می‌شود، حمایت خواهند كرد.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینكه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد گزارش‌های مختلفی از پیشرفت‌ها و خدماتی كه نظام جمهوری اسلامی به مردم داده است، بودیم، گفت: نكته‌ای كه كمتر از آن یاد می‌شود آن هم با توجه به جوسازی‌های دشمنان و رسانه‌های بیگانه برای ایجاد یأس و ناامیدی در نظام اسلامی انجام می‌دهند، كاهش میزان فقرا بود.

 

كاهش ۳۶ درصدی جمعیت فقرا

 

وی ادامه داد:‌ كار بسیار بزرگی در ۴۰ ساله انقلاب انجام شده است و آن اینكه درصد مردمی كه زیر خط فقر زندگی می‌كنند قبل از انقلاب ۴۶ درصد بوده است و امروز به ۱۰ درصد رسیده است یعنی حدود ۳۶ درصد كاهش میزان جمعیتی كه زیر خط فقر زندگی می كنند، داشتیم كه البته این آمار هم مربوط به بانك جهانی است اما رسانه‌های بیگانه سعی در مخفی كردن این آمارها دارند.

 

فشارهای اقتصادی برای شكستن مقاومت ایران است

 

جعفری در عین حال این نكته را یادآور شد كه با وجود این رشد، طبیعی است مشكلاتی هم در كشور وجود دارد به‌خصوص در چند سال اخیر كه دشمنان تلاش می‌كنند تا مقاومت ایران اسلامی را به وسیله جنگ اقتصادی فشارهای اقتصادی كاهش داده و آن را از پا درآورند.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار كرد: بیش از گذشته توجه به این نكات و توجه به طبقات محروم كه نیاز به رسیدگی، دستیاری و دستگیری دارند، بسیار نكته مهمی است كه از جامعه اسلامی با این فرهنگ انتظار است كه بیش از گذشته این روحیه توسعه پیدا كند و البته این اقدامات نیز در حال توسعه و افزایش است و كارهای بسیار خوبی انجام شده است و ان‌شاءالله نتایج آن در سال‌های آینده به صورت چشمگیر نمایان خواهد شد.

 

وی با بیان اینكه وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شدیم و ۴۰ سال از این انقلاب را پشت سر گذاشتیم، گفت: ۴۰ سال زمان قابل توجهی است اما اگر بخواهیم با زمان پیشرفت سایر كشورها مقایسه كنیم، مشاهده خواهیم كرد كه در برخی از كشورها ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال برای پیشرفت زمان نیاز است اما بحمد الهی شتاب رشد و پیشرفت در ایران اسلامی بالاست و امیدواریم در سال‌های آینده با عنایت بخش‌های مختلف كشور شاهد ارائه آثار و خدمات مهمی به خصوص طبقات محروم و مستضعف جامعه كه حق بزرگی به گردن ما دارند و انقلاب مدیون آن‌هاست، باشیم.

 

محرومان ولی‌نعمت انقلابند

 

جعفری در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم اهمیت حفظ همدلی، هماهنگی و توجه و رسیدگی به اقشار محروم و مستضعف جامعه تأكید كرد و آنان را ولی‌نعمتان این انقلاب دانست
نام:
ایمیل:
* نظر: