جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۸:۰۰
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کارآفرین نمونه بسیجی جهرمی در مصاحبه با تنویر خبر داد:
سحر سامانی قطب آبادی در مصاحبه با تنویر جهرم از فراهم شدن زمینه کارآفرینی در رشته صنایع دستی جهت بانوان جهرمی و استقبال بیش از 200 نفر و اشتغال زائی 70 بانوی فعال در این عرصه را، خبر داد.
تنویر جهرم با هدف معرفی جوانان با استعداد بسیجی جهرمی، در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی، کارآفرینی، هنری، ورزشی و ... به مصاحبه با این جوانان پرداخته که در بازه های زمانی مختلف مشروح این مصاحبه ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی تنویر و خبرگزاری بسیج فارس منتشر و دغدغه های این جوانان آینده ساز را به گوش مسئولین خواهیم رساند تا با کمک به این جوانان قدمی در راه مرتفع نمودن مشکلات مختلف جامعه برداشته شود، انشاالله.

سحر سامانی قطب آبادی متولد 28/12/1369 در شهر قطب آباد جهرم که در مقطع تحصیلی کارشناس ارشد - مدیریت گردشگری گرایش برنامه ریزی توسعه گردشگری تحصیل نموده است.

وی از بسیجیان فعال پایگاه کوثر از حوزه مقاومت بسیج خواهران ام البنین س بخش کردیان جهرم می باشد که در حوزه سه گانه میراث فرهنگی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) به فعالیت مشغول می باشد.  

فعالیت فعلی سرکار خانم سامانی، مجری طرح توانمندسازی بانوان با رویکرد کارآفرینی، در شهرستان جهرم می باشد.
طرح توانمندسازی بانوان با رویکرد کارآفرینی در شهرستان جهرم از اسفند ماه 1395 مستند گردیده و از اردیبهشت ماه سال 1396 به مرحله اجرا درآمده است.

سرکار خانم سامانی در گفتگویی کوتاه از نحوه اجرایی شدن طرح توانمندسازی بانوان می گوید.
وی که در زمینه کارآفرینی خود متبحر و بسیار با تجربه است، می گوید:  نوع طرح توانمندسازی بانوان جهرمی، آموزشی، کاربردی، توسعه ای، تولیدی، خدماتی می باشد که شامل مراحل استعدادیابی به صورت جلسه آموزشی 2 ساعته همراه با مباحث کارآفرینی و چگونگی درآمدزایی با هنر و مهارت هایی که بانوان دارند تدریس می شود و در این زمینه از کلاسهای بسیج در زمینه تبلیغ و استعداد یابی استفاده نموده ایم.  

وی مرحله دوم طرح را، آموزش افراد علاقه مند عنوان نمود و اظهار داشت: چون خودم مدرس دوره نمددوزی، نقاشی و نقاشی روی پارچه می باشم، از طریق فنی و حرفه ای و بسیج، دوره برگزار می کنم از جمله دوره نمددوزی و چرم دوزی در روستاهای بخش کردیان 

خانم سامانی سومین مرحله از این طرح را، بازاریابی و فروش، راه اندازی پیج فروش صنایع دستی در فضای مجازی با عنوان هنرهای دستی بانوان توانمند در پیام رسانهای تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام و  همچنین راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهرستان جهرم، عنوان داشت که از فروردین سال 1398 در محل پاساژ جمهوری شهر جهرم جهت عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی بازگشایی خواهد شد.  
این کارآفرین بسیجی مکان های اجرای طرح توانمندسازی و حوزه فعالیت خود را روستاهای گلدامچه، موسویه، شهر قطب آباد، محله چهارطاقی جهرم عنوان نمود که بیش از 200 بانوی فعال در زمینه تولید صنایع دستی و گردشگری، با اینجانب همکاری می کنند.
وی افزود: با خروجی کار خیلی راحت بانوان به جمع طرح پیوسته اند و در حال فعالیت و بستر فروش برایشان هستیم. 

وی از اهداف فعالیت خود را آشنایی زنان با مباحث توانمندسازی و کارآفرینی شناسایی استعدادها، توانایی ها، هنرها و مهارت های بانوان، چگونگی درآمدزایی با هنر و مهارت هایی که دارند، چگونگی راه اندازی کسب و کار خانگی همراه با ارائه مشاوره های رایگان در زمینه مباحث مشاغل خانگی و کارآفرینی عنوان نمود.

خانم سامانی نتایج طرح و اثرات توانمندسازی بانوان جهرمی را بدین شرح مطرح نمود: 
توانمندیهای اقتصادی*(مشارکت در فعالیت های تولیدی، دسترسی به منابع مالی و پس انداز شخصی)
 
توانمندیهای اجتماعی* (مشارکت در تصمیم گیری خانواده، عضویت در تشکل ها، همکاری و تعاون)
 
توانمندیهای روانشناختی* (میزان اعتماد به نفس زنان، میزان خوداثربخشی بانوان)
 
• *اشتغال زایی- درآمدزایی* (بیش از 70 نفر) و راه اندازی مشاغل خانگی* 


**برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های هفتگی/ فصلی/ سالانه مرتبط با صنایع دستی 


وی از دیگر فعالیتهای موثر خود را حضور در فضاهای نمایشگاهی عنوان نمود و گفت: اولین نمایشگاه:، نمایشگاه بانوان توانمند شهر قطب آباد در نمایشگاه ایده تا درآمد (2) در مصلای نماز جمعه جهرم  بود که در آن به همراه بانوان فعال این طرح شرکت نمودیم.
وی در ادامه افزود: تا کنون در هفت نمایشگاه حضور فعال داشته ایم که بحمدلله توانسته ایم فعالیتها و کارهایمان را به عرصه بروز و ظهور برسانیم و با استقبال خوب مردم روبه رو شده است.  

این کارآفرین بسیجی در پایان تأکید داشت: نیازمند توجه مسئولان هستم. امیدوارم توجه ویژه ای به بحث توانمندسازی و فضای نمایشگاهی برای فروش و عرضه هنرهای دستی بانوان داشته باشند و فعالیت های این چنینی را در اولویت قرار دهند... 
واقعا به دنبال توانمند کردن بانوان و در نهایت جامعه و توجه به مواریث ملی و فرهنگی با رویکرد کارآفرینی هستم و نیازمند حداقل تسهیلات برای ادامه راه. قطعا با تسهیلات بیشتر می توانیم در شهرهای بیشتر و بزرگتری (نمایشگاه های برون استانی) حضور موثر پیدا کنیم و هدفم این است که با نمایشگاه دائمی صنایع دستی بتوانم درآمدی پایدار برای بانوان ایجاد کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: