جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز
به همت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه نشست خبری مشترک قرارگاه صالحین سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس برگزار شد.

نشست خبری مشترک قرارگاه صالحین سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس با حضور جمعی از خبرنگاران، مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس، فرماندهان محترم حوزه های محلات و اقشار، استادیار، سرمربیان، اعزه محترم روحانی، مربیان طرح شهید بهنام مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز و شبکه مدیریتی شجره طیبه صالحین برگزار شد.

 سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده محترم سپاه احمدبن موسی (ع) ضمن عرض خیر مقدم با ارائه تعریفی اجمالی از شجره طیبه صالحین گفت: شجره طیبه صالحین، به معنای اخص، در صدد راه اندازی حلقه‌های تربیتی، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، اما صالحین به معنای عام، به فعال سازی، رونق و احیای مساجد شیعه در آخر الزمان می اندیشد.

خسروانی افزود: صالحین در واقع، بمنزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر (عج)، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل های فرهنگی، دینی است.
 
فرمانده سپاه احمدبن موسی (ع) ادامه داد: اجرای صالحین و یاری رساندن به مجریان و طراحان این طرح عظیم و ارزشمند به مثابه همراهی کردن در پایه گذاری سنت حسنه ای در زمینه راه اندازی امور تربیتی و دبیری پرورشی در نهاد آموزش و پرورش است و زیبنده تر آنکه این آموزش با ورود ارکان صالحین به حوزه های علمیه تکمیل شود.

در ادامه حجت الاسلام زمانی مسئول محترم معاونت تعلیم و تربیت ناحیه با اشاره به گذشت بیش از یک دهه از عمر گرانبهای شجره طیبه صالحین و تربیت نیروهای کارامد و تراز انقلاب اسلامی، یکی از ثمرات تشکیلات تربیتی صالحین را ورود افراد مومن و انقلابی از بطن حلقات صالحین به حوزه های علمیه دانست گفت: تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای ديدگاه و موضع مشخص، از اهداف اصلی و اساسی تشکیلات گسترده شجره طیبه صالحین است که با گذشت بیش از یک دهه از انجام کار تربیتی هماهنگ و گسترده، ورود افراد مستعد و توانمند از دل حلقات صالحین به حوزه های مقدس علمیه را میتوان از ثمرات بی بدیل صالحین نام برد.

دبیر قرار گاه صالحین سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز ادامه داد: روش تربیتی و معرفت‌افزایی تشکیلات هدفمند صالحین، تمام و کمال به مشی عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سیره اولیاي خدا و بزرگان دین بر می گردد که در جلساتي که با نظام حلقه اي چينش شده و افراد دور تا دور يکديگر مي‌نشينند، برای هیچ کس صدر و ذیل و بالا و پایین قائل نشده و تمامی اعضاي گروه در مقام تعلیم و تربیت و نیز در مرتبه پرورش و تزکیه، تقریبا هم تراز فرض می‌شود و با این ترتیب، همه اعضای گروه به یک اندازه برای آموختن و تعالی و رشد و کمال و معرفت در خود احساس نیاز خواهند کرد.
 
علیرضا زمانی خاطر نشان کرد: نظام نشستن حلقه‌اي، همه اعضای گروه در مباحث شرکت داده می شوند و ترس و واهمه احتمالی افراد خجالتی و کم رو برای سخن گفتن و ابراز عقیده، در فضای صمیمی و بدور از هر گونه تکلف حلقه تربیتی، از بین خواهد رفت و بر این اساس تمامی حاضران فرصت حضور در حلقه را به منظور رشد و ارتقاء دانش و بصیرت خود مغتنم می شمارند.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی (ع) با اشاره به خروجی حلقات تربیتی صالحین، شناسایی و جذب ارکان صالحین به حوزه های علمیه را از ماموریتهای این معاونت خواند و یاداوری کرد: در همین راستا نشست مشترک معاونت با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس طی جلسات گذشته در دستور کار قرارگاه صالحین ناحیه قرارگرفته بود که امروز مفتخریم به عنوان اولین ناحیه در سطح نواحی سپاههای استانی این نشست را با حضور جامعه هدف خود برگزار کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی نیا نماینده محترم امور صیانتی و معاون محترم آمار و بررسی حوزه های علمیه نیز ضمن تشکر از مسئولین برگزار کننده این نشست، معاونت تعلیم و تربیت سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) را معاونت پیشتاز در رصد و شناسایی افراد علاقه مند، مستعد و توانمند خواند و گفت:
برای اقدام به هر کار شرایط اولیه ای نیاز است. طلبه هم برای طلبه شدن علاوه بر عشق و علاقه اولیه و سلامت و صفای روحی که نوع جوانان مشتاق بلاتردید واجد آن هستند، استعداد فعالیت علمی پژوهشی و حوصله کار توان فرسای تحصیل را نیاز دارد. ضریب هوشی بالا به علاوه سابقه تلاش و فعالیت و موفقیت نسبی در دوره پیش از طلبگی باید قطعا احراز شود و بدون تعارف و مسامحه، و با اعمال دقت متناسب با دستگاه امام زمان (عج) نخبه گزینی گردد.

ابراهیمی نیا افزود: طلبه پیش از ورود به حوزه هیچ حقی به گردن سازمان روحانیت ندارد و پاسخ نفی شنیدن برای او چندان گران نیست و مفسده ای پی نمی آورد. بنا هم بر این نیست که هر کس شیدای ورود به حوزه است این توفیق را به دست آورد. محدودیت فرصت ها و امکانات حوزه این سخاوتمندی را اجازه نمی دهد و انتخاب را ضروری می سازد.

معاون محترم آمار و بررسی حوزه های علمیه استان فارس گفت: اگر با سوء اختیار مسوولان و پاسدارانِ این گردنه مهم، کسی بدون اهلیت لازم وارد مجموعه شود اختیار پالایش او هزینه گزافی می طلبد.

در پایان نشست مشترک معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز با مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس 12 مصوبه در جهت جذب افراد ذی صلاح از میان ارکان شجره طیبه صالحین به تصویب طرفین رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: