سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
فرمانده سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز خبرهای خوبی از کمک به محرومان شهرک سعدی ارائه کرد و از ساخت 30واحد آپارتمانی برای آنان خبر داد.

به گزارش تنویر از شیراز، سرهنگ مرتضی خسروانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه سیل اخیر در شیراز و با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ نفر از گروه‌های جهادی در منطقه سعدی فعالیت‌های عمرانی منازل مردم را انجام می‌دهند،‌اظهار داشت: تجلی وحدت و همدلی را در سیل اخیر شیراز مشاهده کردیم.

وی روحیه انقلابی و تفکر جهادی را شروط موردنیاز برای رفع مشکلات دانست و گفت: نمونه این روحیه و تفکر را در سیل اخیر مشاهده کردیم و دیدیم که با همین روحیه‌ها و تفکر همگان پای‌کار آمدند و دست‌به‌دست هم دادند تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

*کمک نقدی به سیل‌زدگان

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ خانواده در منطقه سعدی از سیل اخیر شیراز، آسیب‌دیده شدند، گفت: تاکنون کمک‌های خوبی به سیل‌زدگان کرده‌ایم به‌طوری‌که ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و ۳ میلیارد تومان نیز کمک‌های غیر نقدی از قبیل پتو، لوازم‌خانگی، مواد غذایی و غیره میان سیل‌زدگان توزیع کرده و ۲۵۰ وسیله از لوازم‌خانگی تعمیر شد.

خسروانی از تهیه شناسنامه برای خانواده‌های سیل‌زده شیراز خبر داد و گفت: این شناسنامه‌ها را به‌منظور ساماندهی کمک‌هایی که به این خانواده‌ها انجام می‌شود، تهیه کردیم که در قالب آن کمک‌ها را میان خانواده‌های سیل‌زده توزیع می‌کنیم.
فرمانده سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز این نکته را یادآور شد که این اقدامات و کمک‌ها به غیر تعهداتی است که دولت و فرمانداری و استانداری به مردم سیل‌زده داده‌اند و ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم در سپاه و بسیج این کمک‌ها را به مردم ارائه داده‌ایم.

*مرمت خانه های آسیب دیده

وی با بیان اینکه ما خدمتگزاری به مردم را افتخاری برای خود می‌دانیم، تأکید کرد که تا پایان رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده از سیل در کنار آن‌ها خواهیم ماند و هم‌اکنون نیز خانه‌های مردم را مرمت می‌کنیم و به‌احتمال‌زیاد تا خردادماه مرمت تمام این منازل آسیب‌دیده از سیل در مناطق تحت پوشش ما به پایان خواهد رسید.
خسروانی گفت: مناطقی که تحت پوشش سپاه احمدبن موسی (ع) بوده و دچار آسیب شده بودند شامل منطقه سعدی، هفت‌تنان، بلوار ریاستی، نصرآباد بوده است که خدمات خود را در این مناطق ارائه داده و می‌دهیم.
*توزیع 100میلیون تومان سبد معیشتی در ماه رمضان
وی در ادامه به برنامه‌های این ناحیه از سپاه در سال جاری اشاره کرد و گفت: در آستانه مبارک رمضان ۱۰۰ میلیون تومان سبد معیشتی را میان محرومان توزیع خواهیم کرد.
خسروانی ادامه داد: همچنین در بحث فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۳۰ واحد آپارتمانی را برای محرومان منطقه سعدی تا پایان امسال خواهیم ساخت تا مردم سیل‌زده این منطقه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

فرمانده سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز با یادآوری اینکه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این ناحیه از سپاه در 3 نقطه سهل‌آباد، شهرک سعدی و بلوار اتحاد انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته ۸۰ منزل محرومان این مناطق را مرمت کردیم و امسال نیز به یاری خدا ۱۰۰ منزل دیگر را مرمت خواهیم کرد.
وی ساخت مسجد، حسینیه، ورزشگاه، توزیع سبدهای معیشتی، لوازم‌التحریر و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی را از دیگر برنامه‌های این ناحیه از سپاه برای سال جاری برشمرد و گفت: بنا داریم تا در سال جاری حدود یک هزار و ۲۰۰ شغل خانگی را برای محرومان این مناطق ایجاد کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: