کد خبر: ۱۲۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
سرلشکر جعفری در جمع مسئولین دفاتر نهاد رهبری:
مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم گفت: اکثر نوابغ و شهدای جنگ زیر ۳۰ سال سن داشتند و این به ما می‌گوید که اگر می‌خواهیم عبور کنیم از سختی‌ها باید به نیروی جوان اتکا کنیم.
به گزارش تنویر، محمد علی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم، در جمع مسئولین نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به نقش سپاه پاسداران در چهل سال گذشته گفت: ابتدا قرار بود سپاه یک ماهیت نظامی داشته باشد، ولی بعد از جنگ سپاه وارد نبرد شد و با تجربه‌ای که زمان جنگ به وجود امد برای سازماندهی مردم و به کارگیری این نیروی عظیم، قرار شد این تجربه نیز حفظ شود.

وی افزود: تعیین ماهیت نظامی برای سپاه از آنطرف یک مشکلاتی به وجود اورد که باتوجه به ۸ سال جنگ که ماهیت نظامی عادت شده بود، سایر تهدیداتی که بعد از جنگ به وجود امد باعث شد ابعاد دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد.

سردار جعفری ادامه داد: واقعیت برای حفظ انقلاب اسلامی و پاسداری انقلاب اسلامی به ویژه بعد از جنگ بود که رهبری هم به ضرورت مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی و ناتو فرهنگی و ... تاکید می‌کردند و دشمنان هم که می‌دیدند با نظامی گری نمی‌توانند کاری کنند با ناتوی فرهنگی سعی کردند باور‌های مردم را زیر سوال ببرند. 

وی افزود: ما با عراق جنگیدیم و مرز‌های ما را این جنگ تامین کرد. با این جنگ همه دشمنان فهمیدند که حمله سخت نظامی به ایران و دشمنان اسلامی فایده ندارد و تهدیداتشان را ادامه دادند و از دهه دوم انقلاب تهدیدات نرمشان به تهدیدات اصلی تبدیل شد و دست روی مردم گذاشتند، سال گذشته اوج این تهدیدات امنیتی بود که با هوشیاری مردم در نطفه خفه شد.

محمدعلی جعفری با اشاره به جنگ اقتصادی‌ که آغاز شده است گفت: الان چندسالی است که علاوه بر تهدیدات سیاسی و امنیتی تهدیدات اقتصادی و اجتماعی را نیز بر مردم ما عرضه داشته اند و این یعنی همه هجمه تهدیدات علیه نظام اسلامی. ما در اوج این تهدیدات رسیدیم به ۴۰ سالگی انقلاب و دیدیم که چه امید‌ها و چه برنامه ریزی‌های داشتند و تیرشان به سنگ خورد و مردم ما با صبر و تحمل و ایستادگی و استقامت و بصیرتشان از این مشکلات و چالش‌ها توانستند عبور کنند.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال اول انقلاب را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و رهبری بیانیه گام دوم را اعلام کردند. این سوال وجود دارد که این همه هجمه علیه یک کشور در ۴۰ سال آن هم با همه قدرت‌های جهانی چگونه به سنگ خورد. ایران تنهاست، اما چیزی که ما داریم همه آن‌ها ندارند. یکی حمایت همه جانبه مردم و دیگری پشتوانه الهی. حال سوال این است که رمز پیروزی جمهوری اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمنان چه بوده است؟ با وجود فتنه‌ای مثل ۸۸ که کم فتنه‌ای نبود و بسیار خطرناک می‌نمود یا همین فتنه سال قبل که با اوج بصیرت مردم در نطفه خفه شد یا هجمه‌هایی که در جامعه بین الملل علیه ما به وجود آمد، برای مثال بوش یازده سپتامبر را به وجود آورد که هجمه را به ایران وارد کند. این همه در عراق هزینه کردند بازهم نتوانستند به مردم ما لطمه‌ای بزنند.
 
مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم اضافه کرد: نکته مهم این است که ما امداد‌های الهی را پشت مردم خودمان می‌بینیم و همین موجب پیروزی‌های پی در پی می‌شود. این قدر که نظام جمهوری اسلامی به مردم وابستگی تام و کامل دارد، هیچ نظامی اینگونه نیست. قطعا نقاط ضعف مسئولین و کوتاهی‌ها در مورد ناراحتی‌هایی ایجاد می‌کند، اما این همبستگی با نظام در مردم نیز وجود دارد. 

وی افزود: نقش اصلی را مردم در حفظ نظام و پیروزی‌ها دارند و عامل نصرت‌های الهی هستند. حال در همین مردمی که می‌گوییم نقش تعیین کننده داشته اند نیرو‌های جوان نقش تعیین کننده‌ای در جنگ و انقلاب داشته اند و آن فتح الفتوح جنگ را که حضرت امام فرمودند: همین جوان‌ها انجام دادند و امام می‌فرمودند: جوانان عامل اصلی پیروزی ما در جنگ هستند. بعد‌ها رهبری بار‌ها از همین فتح الفتوح انقلاب، در کلام شان استفاده کردند. این یک واقعیت است. این نیروی عظیم جوان پرانرژی انقلابی و مومن که در کشور ذخیره شده برای انقلاب و سرمایه مهمی است و تمام نقش آفرینی‌های اصلی به دست همین نیروهاست.

سردار جعفری با تاکید بر نقش موثر جوانان گفت: در جنگ، بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و ... همیشه همین جوان‌ها موثر بودند. جوان‌ترین سن که آن شور و حال جوانی را دارد در دوران دانشجویی است که در اختیار شما مسئولین نهاد رهبری قرار دارد. در تمامی عرصه‌ها و تهدید‌های اصلی علیه انقلاب، نقش مردم به خصوص نسل جوان در حل بحران‌های بزرگ اجتماعی نسل جوان بیشترین تقش را ایفا کرده است. 

وی ادامه داد: رهبری خواستار میدان دادن به جوانان هستند و در ۴۰ سال دوم انقلاب نقش دادن به جوانان بسیار تعیین کننده است. امید دادن به جوانان و میدان دادن به آن‌ها کاری است که ما باید انجام دهیم. این نیروی جوان عظیمی که در کشور وجود دارد به نسبت جوانان و نیرو‌های داوطلب مردمی که در جبهه شرکت کردندحتی بیشتر هستند.

مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم گفت: این نیروی بسیار عظیمی است که در فضای دانشگاه اوج فعالیت‌های جوانان است و همانطور که می‌دانیم اکثر نوابغ و شهدای جنگ زیر ۳۰ سال سن داشتند و این یک درس و نکته‌ای را به ما می‌گوید که اگر می‌خداهیم عبور کنیم از سختی‌ها باید به نیروی جوان اتکا کنیم و آموزش‌های تخصصی برایشان قرار بدهیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: سرلشکر جعفری
نام:
ایمیل:
* نظر: