کد خبر: ۱۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
دیدار مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور با امام جمعه قم;
علی حسین رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور به همراه اعضای این سازمان و تشکل های کارگری با آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم دیدار و گفت وگو کردند.

 

به گزارش سازمان بسیج کارگری ، دکتر علی حسین رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور صبح امروز (پنجشنبه) و در آغاز هفته کار و کارگر به همراه اعضای این سازمان، غلامرضا عباسی قائم مقام دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، مسعود برهمن دبیراجرایی جامعه اسلامی کارگران کشور و تشکل های مختلف کارگری  پس از زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) به دیدار آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم رفتند .

دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور در ابتدای این دیدار اظهار داشت: تلاش دشمن در تحریم‌های اخیر بر تضعیف جامعه کارگری بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بسیج کارگری کشور برای افزایش بهره‌وری و تولید افزود: در بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی بزرگ کشور، کارگران بسیجی با ترویج فرهنگ کار و تلاش، وجدان کاری، بهبود وضعیت تولید و افزایش بهره‌وری ساماندهی شده و آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور گفت: طرح "ایران یار" طرحی بوده که از سال گذشته برای حمایت از تولید داخل در دستور کار بسیج کارگری کشور قرارگرفته است، سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کشور از صنایع تولیدی کشور برای آشنایی با کالا‌ها تولید داخل و توانمندی‌های صنعتی نظام بازدید به عمل‌آورده‌اند.

رعیتی فرد با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در استفاده از کالا‌های ایرانی در بین نسل آینده کشور ابراز کرد: بیش از ۱۶۰۰ مدیر واحد‌های صنعتی بزرگ با حضور در مدارس توانمندی و پیشرفت‌های صنعتی کشور را در بین دانش‌آموزان تشریح و تبیین کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن درصدد این بوده که تصویری که از ایران در عرصه بین‌الملل منعکس می‌کند کشوری فقیر و عقب‌مانده باشد که لازم است تا بر‌ای خنثی‌سازی اهداف دشمن، توانمند‌های صنعتی کشور به‌صورت و اشکال مختلف به‌درستی برای مردم تبیین شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور ادامه داد: در جنگ اقتصادی تعطیلی هر کارخانه و از دست رفتن اشتغال در حکم از دست رفتن یک سنگر و خاک‌ریز است، در جنگ اقتصادی امروز کشور کارخانه‌ها و کارگران در خط مقدم قرارگرفته‌اند.

رعیتی فرد عنوان کرد: باهمت جهادی و روحیه بسیجی می‌توان از گردنه‌های سخت اقتصادی پیش رو با موفقیت عبور کرده و حجم فعالیت‌های اقتصادی خود را سطح منطقه افزایش داد، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و حفظ اشتغال موجود هدف نخست سازمان بسیج کارگری کشور از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

در ادامه این دیدار آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شعار ویرانگر ما نمی توانیم گفت: این شعار از قبل انقلاب تاکنون در اذهان عمومی رسوب کرده است و این شعار که ایرانی حتی نمی تواند یک سوزن بسازد بسیار ویرانگر بوده است و رهبر انقلاب با انتخاب شعار سال تحت عنوان رونق تولید و حمایت از آن شعار «ما می توانیم» را جایگزین شعار «ما نمی توانیم» کردند.

او افزود: نقش موثر بسیج کارگری در دوران مقدس را فراموش نمی کنیم و نقش شما به صورت خود جوش بود و آنچه در بسیج پیش برنده است پشت پا زدن به تعلقات دنیایی است.

یت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی به میدان آمده است تصریح کرد: دشمن در جنگ اقتصادی می تواند یک رویایی بین مردم و دولت ایجاد کند و در سال ۹۶ و ۹۷ هم چراغ سبزهایی از این سمت به سوی دشمن رفت اما به فضل پروردگار ناکام ماندند.

او تاکید کرد: آنچه مهم و قابل توجه است اینکه روی فرهنگ، باور و اعتقاد مردم تکیه کنیم، هر چه مردم دشمن شناس تر بشوند نقش اساسی و کلیدی در نقش بر آب کردن توطئه های دشمن دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه توصیه کرد: در بحث کارخانجات یک سری مسائل سهل انگاری نشود مثلا اگر کارخانه ای تولید کننده مواد اولیه کارخانه ای دیگر است این ارتباط در بین آنان صورت گیرد. ارتباط بین کارخانجات که می توانند مکمل هم باشند بسیار مهم و تاثیرگذار است، زیرا اگر کارگر بیکار شود مورد توجه و توطئه دشمنان قرار می گیرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین آشنایی دانش آموزان با مهارت ها را مهم خواند و تاکید کرد: ما باید در تحصیلات آکادمیک به این نکته توجه کنیم و دانش آموزان از پایه با مهارت ها آشنا شوند تا بعد از فارغ التحصیلی معطل نباشد که پستی خالی شود تا به کار وارد شوند در این صورت این کشور پیشرفت می کند.

او ادامه داد:  اگر دانش آموزان از دوره دبستان به بعد با فرهنگ کار آشنا شوند و از بازو نان خوردن و ارزش مولد بودن را بداند تاثیر گذار است ضمن اینکه آموزش و پرورش باید این فرهنگ را جزو متون درسی دانش آموزان قرار دهند و بحث نقش تولید و کار و کارگری باید در دروس تدوین شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: انقلاب را خود ملت ساختند بنابراین باید اداره کنند، در این راه باید از داشته هایمان استفاده کنیم تا بتوانیم توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

عکسها : 
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: