جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مراسم تجلیل از قرآن‌آموزان بی‌سواد و كم‌سواد سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز و برگزیدگان بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش تنویر از شیراز، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، بهار قرآن، مراسم تجلیل از قرآن‌آموزان بی‌سواد و كم‌سواد معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز و برگزیدگان بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج استان فارس شب گذشته، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در این مراسم ابتدا فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه كبری(س) را تسلیت گفت و ادامه داد: حضرت خدیجه(س) تمام اموال خود را در راه اسلام بخشید و مسلماً جایگاه رفیعی میان مسلمانان دارد.

افطاری ساده‌ای به نیت حضرت خدیجه(س) اهدا كنیم 

وی از حاضران درخواست كرد كه با توجه جایگاه رفیع این بزرگ بانوی اسلام، یك افطاری ساده حتی در حد چند عدد خرما را به نیت آن حضرت اهدا كنند.
خسروانی در ادامه سخنان خود با یادآوری این نكته رمضان ماه نزول قرآن است كه مسلماً باید فعالیت‌های قرآنی در این ماه رونق بیشتری بگیرند، گفت: مسلماً كسانی كه در راه قرآن گام برمی دارند سعادتمند هستند.

چرا جامعه را برای استقبال از ماه رمضان آماده نمی‌كنیم 

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز انس با قرآن را عاملی بر صیقل یافتن دل انسان عنوان كرد و گفت: برای ایام نوروز تمام بخش‌های مختلف جامعه آماده و مهیا برای پذیرایی از این ایام می‌شوند اما آیا ما چنین كاری را برای ماه مبارك رمضان نیز انجام می‌دهیم كه ماه میهمانی خداست.
وی با تأكید بر اینكه قرآن به زندگی انسان بركت می‌دهد، گفت: حتی یك كلمه قرآنی هم بركت خودش را در زندگی انسان می‌گذارد و اینها مباحث تربیتی است كه باید به خصوص در بحث تربیت فرزندان خود بدان توجه كنیم.

لزوم ترویج فرهنگ انس با قرآن 

خسروانی خواستار ترویج فرهنگ انس با قرآن در جامعه شد و افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای این كار است كه باید بتوانیم این كار را در میان قشرهای مختلف مردم عملیاتی كنیم.

آموزش ۶۰۰ نفر در دارالقرآن‌های سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا زمانی، معاون تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره این مراسم پرداخت و گفت:‌ ۶۰۰ قرآن‌آموز در رده‌های مختلف سنی و تحصیلی در معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی(ع) آموزش‌های قرآنی دیده‌اند كه امروز از آن‌ها تجلیل می‌كنیم.
وی افزود: معاونت تعلیم و تربیت بسیج این افتخار را دارد كه بیش از یك دهه امورات تربیتی را در مناسبت‌های مختلفی انجام داده است و سپاه احمدبن موسی(ع) نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
زمانی بیان كرد: اگر به انجام امورات قرآنی در سطح بسیج و سپاه نگاه كنیم می‌بینیم كه انجام این فعالیت‌ها در دهه‌های اخیر به عهده نمایندگی ولی فقیه در سپاه بود اما بعد از آن این فعالیت‌ها را به عهده معاونت فرهنگی سپاه نهادند و امروز معاونت تعلیم و تربیت مأموریت قرآنی دارد.
وی با یادآوری اینكه این معاونت همچنین برنامه‌های مختلفی را در طول سال اجرا می‌كند كه یكی از آن‌ها بحث آموزش به اصناف است، گفت: همچنین برنامه‌های بصیرتی نیز در طول سال انجام می‌دهیم اما اولویت كارهای ما در این معاونت انجام فعالیت‌های قرآنی است.
سخنرانی‌های حجت‌الاسلام بهرامی‌نسب،‌ معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس و آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه دهنده این مراسم بود كه هر كدام بر لزوم تداوم فعالیت‌های قرآنی تأكید كردند.
آذری، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز نیز در این مراسم ابتدا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی نهضت قرآن‌آموز ی و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در كشور اشاره كرد و گفت: برای تحقق منویات معظم‌له در منطقه شرق شیراز ۱۸ دوره كلاس آموزشی قرآن را برگزار كردیم كه قریب ۴۰۰ قرآن‌پژوه در آن‌ها آموزش دیدند.
وی با بیان اینكه این دوره‌ها هر كدام ۳۰ جلسه بودند، گفت: قرآن‌آموزانی كه در این دوره‌ها شركت كردند هم تلاوت قرآن و هم خواندن و نوشتن را یاد گرفتند.
آذری اظهار كرد: امروز ۶۰۰ قرآن‌آموز بی‌سواد، كم‌سواد و قدری با سواد در این مراسم گردهم آمده‌اند كه بحمد الهی همه آن‌ها قادر به خواندن قرآن هستند آن هم در برهه‌ای كه تهاجم‌های فرهنگی گسترده‌ای بر علیه دین و مذهب می‌شود.
مسئول دارالقرآن بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز ادامه داد: امروز به نمایندگی از این ۶۰۰ نفر، به ۱۰ نفر از قرآن‌آموزان گواهی پایان‌دوره اعطا می‌كنیم كه در همین‌جا درخواست می‌شود تا سفری به مشهد مقدس نیز برای این ۱۰ نفر در نظر گرفته شود.

هدیه امام جمعه شیراز به قرآن‌آموزان بی‌سواد و كم‌سواد 

در ادامه این مراسم آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس درخواست آذری را پذیرفت و تأكید كرد كه این ۱۰ نفر را از طرف امام جمعه شیراز به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
رونمایی از كتاب «تربیت حماسی» نوشته حجت‌الاسلام علیرضا زمانی،‌ معاون تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز ادامه‌دهنده این مراسم بود و در پایان نیز از برگزیدگان بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج تجلیل به عمل آمده و گواهی‌نامه‌های ۱۰ نفر از قرآن‌آموزان بی‌سواد و كم‌سواد بدان‌ها اهدا شد.
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: