جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

نشست خبری رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با موضوع "تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" و با حضور خبرنگاران در دفتر ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شد.

برگزاری نشست خبری رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با موضوع

به گزارش روابط عمومی سازمان، فرخ بهارلویی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای همه اقشار است بیان کرد: وظیفه همه ماست که مطالبه گری و گفتمان سازی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در 40 سال ابتدای انقلاب اسلامی ، بحث نظام سازی مد نظر بود اما بر اساس بیانیه گام دوم، در 40 سال دوم انقلاب اسلامی باید به دنبال تمدن سازی باشیم.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه گفتمان سازی و مطالبه گری در راستای توجه به گام دوم باید شکل بگیرد گفت: برای رسیدن به هدف تمدن سازی باید در 40 سال دوم جهاد اکبر پایه ریزی شود تا به اهداف و آرمان های اصلی انقلاب برسیم.

وی با اشاره به همت این قشر در گفتمان سازی و ادامه دادن چهارچوب و نقشه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) افزود: در همین راستا همایش "تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" با حضور دکتر متولیان رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در روز چهارشنبه پنجم تیرماه از ساعت 13:30 لغایت 15:30 در سالن 22 بهمن دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می گردد.

بهارلویی، خوش بینی نسبت به آینده نظام اسلامی، امیدواری نسبت به آینده انقلاب، ایمان به خدا و اعتماد به ملت را از مهم ترین بخش های بیانیه گام دوم خواند و افزود بسیج جامعه پزشکی نیز در راستای این اصول و در چهارچوب نقشه راهی که مقام معظم رهبری تبیین کردند عمل می کند و همچنین گفت توجه به علم و پژوهش نیز یکی از نکات مهم این بیانیه است که بسیج جامعه پزشکی در این بحث ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی توجه به بحث معنویت و اخلاق را از دیگر اولویت ها می داند، بیان کرد: معنویت افزایی در بین همکاران جامعه پزشکی از دیگر مواردی است که بسیج جامعه پزشکی به آن توجه دارد .

بهارلویی ضمن اشاره به بحث عدالت و مبارزه با فساد افزود: تیم های امدادی و درمانی بسیج جامعه پزشکی برای تحقق عدالت در زمینه پزشکی در سه سطح فعالیت می کند که اولین سطح، اعزام تیم های عمومی به سرپرستی پزشکان عمومی و کارشناسان بهداشت و درمان به روستاها و مناطق محروم می باشد و هفته ای یکبار انجام می شود.

وی بیان کرد: سطح دوم ارائه خدمات تخصصی می باشد که در این سطح پس از نیازسنجی، پزشکان متخصص در قالب درمانگاه های سیار بصورت ماهیانه به مردم مناطق محروم خدمات ارائه می دهند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به سطح سوم گفت: در سطح سوم بیمارستانهای صحرایی در نقاط محروم برپا می شود که این امر سالانه 2بار انجام می شود.

وی به فعالیت های انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول سال با توجه به سیل فروردین ماه و آسیب جدی به منطقه سعدی شیراز، تمرکز فعالیتها در این منطقه بوده است و همچنین تیم های امدادی بسیج جامعه پزشکی، 15 روز در منطقه اسماعیلیه استان خوزستان فعالیت داشتند.

ایشان در پایان، با اشاره به مشکلات در حوزه پزشکی که ناشی از تحریم بوده و خارج شدن برخی از اقلام دارویی از پوشش بیمه ای از خیرین درخواست همکاری کرد و افزود بسیج جامعه پزشکی با معرفی نیازمندان به خیرین زمینه نیک اندیشی را برای آنان فراهم می کند.

برگزاری نشست خبری رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با موضوع

نام:
ایمیل:
* نظر: