آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس:
سرهنگ پاسدار کوشکی گفت: خودسازی و سلامت اخلاقی در گام اول و جامعه سازی و کادرسازی برای ظهور در گام بعدی از مقدمات تحقق مسیری است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم شده است.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از تلاش‌های مدیرکل پیشین استان تقدیر و برای مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.

امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌زاده ضمن اشاره به سوابق کاری و تقدیر از سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی گفت: یکی از کارهای بزرگ وی در مدت دو سال و نیم اخیر، افتتاح مرکز و موزه دفاع مقدس در فارس بوده است. البته موزه در حال حاضر از لحاظ ساخت و محوطه سازی آماده است اما از لحاظ محتوا به سطح مطلوبی نرسیده است. انتظار می‌رود این موزه و مرکز فرهنگی که از لحاظ ساختمان تقریبا  تکمیل شده از نظر محتوایی نیز پربار شود.

وی اظهار داشت: تکمیل این موزه نیازمند همکاری همه متولیان و اقشار مختلف مردم است و همه ما موظفیم این فرهنگ غنی و ثروت عظیم فرهنگی را به  نسل جدید به‌عنوان وظیفه‌ای خطیر انتقال بدهیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در این مراسم با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ارمغان بزرگ مجاهدت بزرگان تشیع، علما و مردم بوده، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب دشمنی استکبار فزونی یافت و با انواع توطئه‌ها درصدد نابودی این ملت نوپا برآمد و درنهایت با راه انداختن یک جنگ کلاسیک از سوی همسایه غربی ما آزمونی بزرگ برای جهاد، مقاومت و آزمایش رقم خورد.

فهمیده قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی در این آزمون مقابل همه استکبار قرار گرفت، بیان کرد: امام خمینی(ره) قبل از آغاز جنگ فرهنگ دفاعی خاصی ارائه کردند و مهندسی نیروهای مسلح پیش از انقلاب را بر عهده گرفتند و تنها دوماه پس از انقلاب ارتش را مردمی اعلام کردند و دستور رژه در شهردادند و مردم هم به فرمان امام اعلام پشتیبانی کردند. پس از آن شاهد تشکیل سپاه و بسیج مردمی بودیم و به این ترتیب همه مردم را به عنوان قدرت دفاعی از انقلاب به هم پیوند دادند.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرهنگ ترکیبی زیبایی را برای پاسداری از انقلاب رواج دادند و مجاهدت نیروهای مسلح و آحاد مردم جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس بدل کرد که ثروتی ملی است و به گفته امام خامنه ای تا صد یا حتی دویست سال آینده آحاد مردم می‌توانند از گنجینه این فرهنگ غنی بهره مند شوند.

فهمیده قاسم‌زاده عنوان کرد: نتیجه فرهنگ دفاعی و وحدت کلمه پیروزی انقلاب با عنایت خداوند بود و در چهلمین سالگردش رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را ارائه و کلیدواژه مقاومت را به ملت جهان تقدیم کردند.

این مراسم با سخنرانی سرهنگ پاسدار سعید کوشکی ادامه یافت. مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت ما همه شرمنده شهدا هستیم خدا کند کاری کنیم که هنگام تودیع از دنیا شهدا دستمان را بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر هیچکدام از ما اگر فدای دین خدا نشویم پشیزی ارزش نداریم. برخی با جان برخی با مال و زبان و آبرو در راه خدا فداکاری می کنند اما خوشا به حال آنان که همه اینها را فدای راه خدا کردند. البته هرکسی نمی‌تواند متکفل پیشبرد ارزش‌های الهی بشود. کسی موفق به این کار می‌شود که خدا به او توفیق دهد.

کوشکی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: خودسازی و سلامت اخلاقی در گام اول و جامعه سازی و کادرسازی برای ظهور در گام بعدی از مقدمات تحقق مسیری است که در بیانیه گام دوم ترسیم شده و با تاسی به سیره شهدا و انتقال ارزش‌ها به نسل جدید می‌توان در این مسیر گام‌های موثری برداشت. امید است که بتوانیم به یاری خدا و شهدا در این مسیر انجام وظیفه کنیم.

در این مراسم سرهنگ پاسدار سعید کوشکی به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس معرفی و از زحمات سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی تجلیل شد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: