سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
با حضور جانشین سپاه فجر فارس برگزار شد:
در دومین جشنواره مالک اشتر سپاه ناحیه کوار که با حضور جانشین سپاه فجر فارس برگزار گردید، از نفرات و رده های برتر در این منطقه تجلیل به عمل آمد.

دومین جشنواره مالک اشتر سپاه ناحیه کوار با حضور سردار بوعلی جانشین سپاه فجر فارس، امام جمعه شهرستان کوار، فرمانده و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کوار، فرمانده تیپ مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، اعضای شورای تامین و جمعی از رؤسای ادارات و با حضور گرم خانواده های شهدا و بسیجیان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در سالن امام خامنه ای ( مد ظله العالی )  این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ حیاتی فرمانده سپاه ناحیه کوار ضمن خیر مقدم به حاضرین و سردار بوعلی جانشین سپاه فجر فارس، با بیان این که شهرستان کوار مشهور به خطه ولایتمدار و 500 شهید است گفت: تقدیم 500 شهید والا مقام در زمانی که این منطقه دهستان بوده،‌1500 جانباز دفاع مقدس و 12000 مورد اعزام رزمندگان به دفاع مقدس، برگ زرینی است که بر تارک شهرستان می درخشد و در دفاع از حریم آل ا... نیز 4 شهید مدافع حرم تقدیم نموده است.

وی ادامه داد: حقیقتا مردم این شهرستان پا در رکاب انقلاب بوده و با تبعیت از مقام عظمای ولایت، همیشه در همه صحنه ها نقش آفرین بوده اند.

فرمانده سپاه ناحیه کوار سپس با اشاره به برگزاری جشنواره مالک اشتر افزود: یکی از مالکان اشتر، سردار شهید دیلمی اولین فرمانده سپاه ناحیه کوار بوده که تمام خصوصیاتی که حضرت آقا برای مالک اشتر بیان کرده اند،‌ این خصوصیات در وجود این سردار بوده است و ما باید با تبعیت از شهدا، ‌ادامه دهنده راه آنها باشیم.

سرهنگ حیاتی با بیان این مطلب که جشنواره مالک اشتر یکی از برنامه هایی است که همواره مورد تاکید مقام عظمای ولایت بوده گفت: این جشنواره که بر اساس ارزیابی فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح بصورت سالانه برگزار می شود،‌ فرصتی است برای تقدیر از فرماندهان،‌ بسیجیان و رده های مختلف بسیج که موجب رشد بیش از پیش برنامه ها و تلاش دست اندرکاران برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده می گردد.

وی افزود: جشنواره مالک اشتر سپاه ناحیه کوار به منظور معرفی الگوی سازمانی موفق برای حرکت جهادی و انقلابی سایر رده ها, ارتقاء سطح خود آگاهی و خود ارزیابی در سنجش عملکرد سازمان و توسعه شایستگی های سازمانی همراه با ارتقاء فرهنگ شایسته سالاری از طریق فرآیند ارزیابی اشراف و سنجش عملکرد سازمانی صورت می پذیرد.

وی در پایان گفت: در بسیج همه الگو هستند اما هدف از برگزاری جشنواره مالک اشتر شناسایی و معرفی واحدهای برتر و اجرای شیوه‌های خلاق در رده‌های مختلف بسیج است که مورد ارزیابی سالیانه قرار می‌گیرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام گشول امام جمعه شهرستان کوار به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: جایگاه بسیج و سپاه مانند خورشید درخشانی است که همه می بینند و نیازی به بیان ندارد. در جبهه های فرهنگی، عقیدتی، نظامی،‌ سیاسی و اقتصادی و در همه عرصه ها، ‌نقش پررنگ و جلوه گر بسیج و سپاه را می بینیم. اقتدار سپاه در اوضاع اخیر را همه جهان مشاهده کردند که به دو دشمن خبیث و موذی و معاند،‌ دو سیلی محکم زد. هم سقوط پهپاد جاسوسی و پیشرفته آمریکا و هم توقیف نفتکشی که با پرچم انگلیس تردد می کرد، اینها همه نشان دهنده دست برتر و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و قدرت رزمی و نظامی سپاه است.

امام جمعه شهرستان کوار در ادامه با بیان اینکه دشمنان می دانند که قدرت رویارویی با نظام، نیروهای نظامی و انتظامی و بازوی توانمند ولایت، سپاه و بسیج را ندارند افزود: امید آنها به جنگ نرم و فرهنگی است، اما این امیدشان نیز ناامید است و این روزنه هم برای آنها بسته است. همه شاهد بودیم در اوج شبیخون فرهنگی چه رویشهایی اتفاق افتاد. شهید حججی، ‌شهید کریم پرهیزگار از شهدای مدافع حرم و اینها از بین همین جوانان ملت ما و از متن جامعه ما برمی خیزند. این جوانان که 8 سال دفاع مقدس را ندیده اند و نبوده اند،‌ اما جریان حق و رویش های انقلاب و شکوفه های شجره طیبه، موجب رشد و بالندگی آنها شده است. این عنایت خداوند است و اذن الهی است که جریان حق را در برابر جریان باطل پوشالی تایید کند و باطل را نابود گرداند.

حجت الاسلام گشول در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور بیان داشت: حضرت آقا این بشارت و نوید را دادند که قطع امید و دل کندن از دشمنان، زمینه بروز و ظهور اقتصاد مقاومتی و رویش های تداوم  بخش داخل انقلاب است،‌ لذا با توجه به این بشارت، ‌امیدواریم آحاد مردم، ‌مسئولین، بسیج، سپاه، نیروهای نظامی و مسلح و کسانی که به هر نحو و در هر لباس مشغول به خدمت هستند،‌ با تکیه بر سرمایه ها و نیروهای داخلی، شاهد رونق و شکوفایی و رشد شاخص های اقتصاد مقاومتی باشیم و دشمن را ذلیل و خوار نماییم و ان شاا... که خداوند همه ما را در این  راه ثابت قدم و استوار بدارد.

سخنران بعدی این مراسم سردار بوعلی جانشین سپاه فجر استان فارس بود. وی در ابتدا ضمن ادای احترام به ساحت شهیدان، امام شهدا، ‌شهدای انقلاب،‌ شهدای استان و شهدای شهرستان کوار گفت: جشنواره مالک اشتر بمنظور تقدیر و تشکر از بسیج در سال گذشته است،‌ قدردانی از زحمات کسانی که حائز رتبه برتر شده اند،‌ اما این به منزله این نیست که سایرین تلاشی نداشته اندو اصل موضوع، تقدیر از همه است و بصورت نمادین از کسانی که بیشترین رتبه را گرفته اند. سپاه بر اساس تکلیف، مدافع همه ارزش های انقلابی است. سپاه اگر حرفی برای گفتن در زمینه های مختلف اعم از: تربیتی ،‌اخلاقی، پژوهشی و غیره و صحنه های مختلف دارد، ‌همه نشات گرفته از توان و ظرفیت مردمی است که همواره سپاه را حمایت می کنند و وجه برجستگی سپاه در مردمی بودن آن است و سپاه با توکل به خدا و توسل به ائمه و باور ظرفیت های مردمی در عرصه های مختلف ورود می کند . امروز فرزندان شریف این ملت بزرگ مانند مشتی حاضر می شوند و دشمن تا دندان مسلح و دشمنی که ادعای کدخدایی و حاکمیت دنیا را دارد،‌ به زانو می نشاند و به او می فهماند که حرفی برای گفتن ندارد.

سردار بوعلی سپس با عنوان اینکه سپاه به عنوان نیروی طراح،‌ الگوی خود را به ملت های دیگر ارائه داده است افزود: بقیه ملت ها توانسته اند از این الگوها استفاده کرده و در مقابل حکام زورگو بایستند. کسانی که ادعای ارتش های رده اول دنیا را دارند،‌ نتوانسته اند در مقابل گروه های انقلابی و اسلامی بایستند. اگر باور، ‌اعتقاد،‌ توکل و توسل باشد، ‌نصرت الهی شامل حال آنان گردیده و همیشه پیروز از میدان بیرون خواهند آمد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با بیان این مطلب که بیشترین سرمایه، رسانه و فضای مجازی تاثیر گذار دنیای کنونی در اختیار صهیونیست هاست و تفکر آنان به شدت دنبال تضعیف اسلام در کل دنیا می باشد گفت: اگر کسی بخواهد ادعای اسلام در دنیا را نماید،‌ با این تفکر روبروست،‌کشورهایی هستند که دم از اسلام می زنند،‌ اما در مقابل آنان تسلیم می شوند مانند عربستان و کشورها و اقلیت هایی  کوچک در مقابل آنها می ایستند و تن به زورگویی آنها نمی دهند مانند یمن، غزه،لبنان و یا سوریه. اینها قائل به هیچ چهار چوب و قانونی نیستند. اینها بر اساس باور  واعتقاد صهیونسیتی در جهان حکومت می کنند و از انجام هیچ جنایتی ابایی ندارند. به نظر آنها فقط اولویت با افکار صهیونیستی است به همین منظور به جنایت و کشتار مردم و کودکان مظلوم و بی دفاع ‌آزادی خواه در نقاط مختلف دنیا می پردازند.

در ادامه سردار بوعلی با اشاره به نقش مردم در حمایت از سپاه گفت: تنها قدرتی که جسارت کرده خارج از جغرافیای خود مقابل دشمنان قد علم کرده و پوزه آنها را به خاک بمالد، ‌تفکر انقلابی فرزندان این ملت است که در این راه به پیروزی هم رسیده اند . امروز سپاه هرجا حرفی برای گفتن دارد بر اساس ظرفیت و حمایت مردمی است و مطمئنا نقشی که مردم با حمایت از سپاه در دفاع مقدس و حوادث و بلایای طبیعی ایفا کرده اند، ‌بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

جانشین سپاه فجر فارس در پایان اقتدار جمهوری اسلامی را بزرگترین دلیل ترس دشمنان دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی تاکنون هیچگاه بصورت مستقیم روبری آنها نایستاده و کسانی که از این تفکر الگو گرفته اند در نقاط دیگر جهان مقابلشان ایستاده اند و دشمنان مطمئن باشند که در اوج بدترین شرایط اقتصادی، ‌همواره این اقتدار وجود دارد و نظام جمهوری اسلامی بر اساس عمل به فرامین رهبر، با سرافرازی و سربلندی این برهه خطیر را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

قابل ذکر است در این جشنواره از برترین های معاونت ها، حوزه مقاومت، فرماندهان حوزه ها، فرماندهان پایگاه ها و واحدهای دانش آموزی، مربیان طرح شهید بهنام محمدی، سرگروه های حلقه های صالحین و بسیجیان نمونه ناحیه و حوزه های بسیج سال 1397 سپاه ناحیه کوار تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: حسین مقدس

نام:
ایمیل:
* نظر: