سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
در همایش فعالین فضای مجازی شهرستان زرین دشت برگزار شد:
همایش مجازیست عنوان اولین گردهمایی فعالین فضای مجازی شهرستان زرین دشت بود که با حضور فعالین این عرصه و سخنرانی سرهنگ محمدجعفر دوستدار مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس و تدریس محسن باقری معاون تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس با موضوع سواد رسانه برگزار شد.
کلاس آسیب شناسی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه ای با تدریس محسن باقری معاون تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس در اولین گردهمایی فعالین فضای مجازی شهرستان زرین دشت توسط مرکز فضای مجازی سپاه زرین دشت برگزار شد.

محسن باقری معاون تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس در این کلاس ضمن اشاره به فرصت ها و تهدید های فضای مجازی گفت: رشد چشمگیر استفاده کنندگان و کاربران فضای مجازی در کشور، نیاز به برنامه ریزی و آموزش در سطح عموم جامعه دارد.

وی نوع استفاده و فعالیت کاربران ایرانی در فضای مجازی را برشمرد و گفت: علی رغم این که اکثریت کاربران ایرانی در فضای مجازی مصرف کننده بدون دانش کافی بوده و اغلب از فضای مجازی به عنوان ابزاری برای ارتباط، تفریح و سرگرمی استفاده می کنند متاسفانه میزان تولید کنندگان محتوا بر اساس سنت ها و اعتقادات بومی کشور نسبت به کل کابران بسیار کم بوده و این موضوع فضا را برای تولید کنندگان غربی فراهم نموده است.

معاون تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس راهکار مواجهه با چالش های فضای مجازی را برنامه ریزی و آموزش دانست و گفت: علی رغم وجود آسیب های بسیار زیاد و خطرآفرین در فضای مجازی نباید نا امید بود زیرا با برنامه ریزی، توانمند سازی و آموزش سواد رسانه ای به عموم مردم می توان آسیب های آن را به حداقل رساند.

باقری با اشاره به این که راهکار اساسی کاهش آسیب های فضای مجازی حاکم نمودن دو رکن محدودیت و استفاده با شرط می باشد گفت: اگر می خواهیم آسیب های فضای مجازی را در خانواده به حداقل برسانیم می بایست به دو رکن اساسی محدودیت و حاکم نمودن شرایط استفاده دقت نموده و آن را رعایت کنیم.

وی در پایان دیگر راهکارها را برشمرد و گفت: زمانبندی مناسب، پرهیز از وب گردی های بی هدف، استفاده از فضای مجازی برای مواقع ضروری و لازم، هدفمند استفاده کردن، خارج نشدن از مسیر اصلی در فضای مجازی، آگاهی از مدت زمان استفاده و بهره مندی از تکنیک های مدیریت زمان وجایگزین کردن سرگرمی‌های مناسب حقیقی از جمله راهکارهای کاهش آسیب های فضای مجازی می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: