کد خبر: ۱۲۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
دوران بزن در رو به سرآمده
عملیات شجاعانه رزمندگان مقاومت حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی از یک سو سایه وحشت و هراس را بر شهرک‌نشینان مهاجر افکند و از سوی دیگر مایه سربلندی و غرور جامعه مقاوم و حامیان مقاومت در منطقه و جهان شد.

عملیات حزب‌الله در «افیفیم»؛ از سرافکندگی «مهاجران شهرک‌نشین» تا سرفرازی «جامعه مقاومت»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در همان حالی که مردم لبنان به‌ویژه در خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت به جشن و شادمانی می‌پرداختند، ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین از وحشت و هراس به پناهگاه‌ها خزیده بودند تا تفاوت جامعه و مردم حامی مقاومت و شهرک‌نشینان مهاجر به‌خوبی مشخص شود.

حزب‌الله لبنان یکشنبه دهم شهریور در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان افیفیم خبر داد.

حزب‌الله در این بیانیه اعلام کرد که این عملیات توسط گروه شهید حسن زبیب و یاسر ضاهر انجام شده است و بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شده‌اند.

منابع رسانه‌ای شامگاه یکشنبه از هلاکت فرمانده لشکر منطقه شمالی ارتش رژیم در این عملیات خبر داده‌اند.

این عملیات با استقبال و خوشحالی جهان اسلام روبرو شده است. جنبش فتح ــ اقلیم لبنان به ابراز شادمانی از عملیات حزب‌الله پرداخت و اعلام کرد: به برادران خود در مقاومت اسلامی لبنان به‌خاطر عملیات قهرمانانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

حزب الرفاه موریتانی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر افتخار و مباهات‌ورزی خود به مقاومت لبنان به‌سبب عملیاتش در آفیفیم و توانمندی‌هایش برای پاسخ به دشمن تأکید و احساس غرور می‌کنیم.

شیخ عبدالامیر قبلان تأکید کرد مقاومت امروز به یک قدرت بازدارندگی در برابر دشمن تبدیل شده که قلدرمآبی و زورگویی‌اش را مهار کرده و به تجاوزگری‌اش لگام می‌زند.

رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان از عملیات منحصر به فرد مقاومت علیه دشمن صهیونیستی تمجید کرد و ابراز کرد یک عملیات قهرمانانه‌ای که از شجاعت مردانش پرده برمی‌دارد تا بر این نکته تأکید کند که مقاومت به قدرت بازدارندگی برای مهار قلدرمآبی و زورگویی دشمن و پایان دادن به تجاوزگری‌اش تبدیل شده است.

شیخ قبلان خاطرنشان کرد لبنان که در سطح مردمی و ارتش و مقاومت با یکدیگر منسجم و به هم پیوسته است، به الگویی در رویارویی با اشغالگران و بازدارندگی در برابر تجاوزگری آن تبدیل شده است. وی تصریح کرد قدرت واقعی لبنان در وحدت و معادله‌ای نهفته است که گذر حوادث و رخدادها، قدرت بازدارندگی و کارآمدی آن را اثبات کرده است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم تصریح کرد عملیات مقاومت، امروز هیبت و اقتدار دشمن را در هم شکسته و اعتماد جامعه صهیونیستی را به آن متزلزل کرده است.

در بیانیه این گروه فلسطینی که در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی‌اش منتشر شده است، آمده است پیامد این عملیات، فرسایش و تضعیف اقتدار و قدرت ارتش رژیم صهیونیستی و وجهه و متزلزل شدن اعتماد جامعه صهیونیستی به ارتش آن است در حالی که اعتماد مردم حامی مقاومت به مقاومت افزایش یافته است، دیگر زمانی که اسرائیل بدون وجود بازدارندگی واقعی در لبنان و غزه عربده می‌کشید، پایان یافته است.

این گروه خواستار بالاترین درجه آمادگی و هوشیاری و افزایش انسجام و اقتدار مقاومت لبنان و فلسطین و پشتوانه مردمی آن شد و اعلام کرد این عملیات بیانگر اراده ملت‌ها و افشاکننده ضعف و سستی رژیم‌های ارتجاع عربی است که بر طرح‌های سازشکارانه و تسلیم در برابر دشمن صهیونیستی و آمریکایی حساب باز کرده‌اند، این در حالی است که قدرت مقاومت متراکم و دوچندان شده و امکانات آن توسعه یافته و به صفوف دشمن اشغالگر خسارت و تلفات وارد می‌کند و معادله بازدارندگی ایجاد می‌شود.

گردان‌های شهید جهاد جبریل هم در واکنش به عملیات حزب‌الله تأکید کرد واکنش مقاومت لبنان، پیام روشن و صریحی به دشمن متجاوز است که آتش با آتش پاسخ داده خواهد شد.

گردان‌های شهید جهاد جبریل با تمجید از عملیات عصر یکشنبه دهم شهریور رزمندگان حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: ای فرزندان ملت مجاهد و مبارز، ای امت و تمام آزادگان جهان، گردان‌های شهید جهاد جبریل واکنش مقاومت لبنان را تبریک می‌گوید.

این بیانیه آورده است گردان‌های شهید جهاد جبریل تبریک گرم جهادی خود را به برادران خود در حزب‌الله به‌خاطر عملیات قهرمانانه منحصر به فردشان اعلام می‌کند، واکنش مقاومت لبنان، پاسخ واضح و صریحی به دشمن صهیونیستی مبنی بر قدرت مقاومت برای بازدارندگی در برابر هرگونه تجاوزگری صهیونیستی و اینکه آتش با آتش پاسخ داده خواهد شد و موشک با موشک پاسخ داده خواهد شد.

حزب السوری القومی الاجتماعی هم از عملیات منحصر به فرد مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

هیئت رهبری جنبش الناصریین المستقلین المرابطون در بیانیه‌ای درباره عملیات حزب‌الله اعلام کرد اولاً این عملیات شهادت‌طلبانه رزمندگان مقاوم لبنانی این مردان خداوند علیه دشمن یهودی تلمودی در شهرک صهیونیست‌نشین افیفیم، روستای صلح فلسطین اشغالی ثابت کرد که فعالیت به‌خاطر آزادی فلسطین، تمام فلسطین و قدس شریف و عملیات منحصر به فرد در وارد کردن ضربات به دشمن، همه را به یکپارچه کردن تلاش‌ها و تجمیع قوا سوق می‌دهد، زیرا فلسطین همواره عامل وحدت بوده و تمام توطئه‌ها برای متفرق کردن و از هم فروپاشی این امت را به شکست می‌کشاند.

این بیانیه افزود نکته دوم این است که این عملیات که در جایی انجام شد که آن را خط آبی میان لبنان و فلسطین اشغالی می‌نامیدند، پایه‌های همبستگی و وحدت ملی را تقویت کرده و مانع انتقال خط آبی میی شود که آمریکایی و یهودیان و بسیاری از کشورهای غربی نقشه می‌کشیدند تا به‌جای آنکه این خط در جنوب لبنان و در دروازه‌های فلسطین باشد، در خیابان‌ها و به‌ویژه در قلب بیروت در «قصقص، عائشه بکار، کورنیش المزرعه» و مناطق مختلف داخلی لبنان باشد.

«حسن مراد» وزیر مشاور در امور تجارت خارجی دولت لبنان در صفحه شخصی خود در توئیتر به عملیات مقاومت علیه متجاوزان صهیونیستی این‌گونه واکنش نشان داد : زندگی فقط ایستادن عزتمندانه است، مقاومت حق مشروع در رویارویی با اشغالگران است، قدرت مقاومت، قدرت ارتش و بازدارندگی ملت را تقویت می‌کند، پاسخ و واکنش صادقانه صورت گرفت تا بار دیگر ثابت شود که قدرت لبنان در ارتش، ملت و مقاومت آن است، همه ما مقاومت هستیم.

جریان الوفاق العکاری در بیانیه‌ای تأکید کرد عملیات مقاومت، ثمره‌ای از ثمرات یگان موشکی است که برای حمایت از لبنان در اختیار دارد.

الحاج هیثم حداره رئیس این جریان با تبریک ویژه به ملت لبنان و مقاومت شجاع اسلامی و در رأس آن صاحب وعده صادق یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به‌خاطر عملیات قهرمانانه و منحصر به فرد مقاومت گفت این عملیات قهرمانانه مبارک که مقاومت انجام داد، پیروزی بزرگ و شرافتمدانه و افتخارآمیزی برای هر عرب و انسان شریفی در این جهان است.

وی با بیان اینکه این عملیات، ثمره‌ای از ثمرات یگان موشکی و قدرت بازدارندگی مقاومت برای حمایت از لبنان و حفظ حاکمیت و کرامت فرزندانش است، همه لبنانی‌ها را به چنگ زدن به معادله سه‌گانه «ارتش، ملت و مقاومت و ایستادن در یک صف واحد در برابر تمام طرح‌ها و نقشه‌های اسرائیلی فرا خواند که همه ملت لبنان را هدف قرار داده است.

جنبش التوحید الاسلامی هم تأکید کرد معادلات امروز بدون کمترین شکی، محصول و رهاورد مقاومت است.

این جنبش، عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی در نوار مرزی با فلسطین اشغالی مقابل شهرک مارون الرأس که یک خودروی نظامی اسرائیلی را هدف قرار داد، تبریک گفت.

صهیب سعید شعبان رئیس دفتر سیاسی جنبش التوحید الاسلامی تأکید کرد این عملیات منحصر به فرد بزرگترین واکنش به تجاوزگری اسرائیل بود.

وی با تبریک به رزمندگان مقاومت گفت این افراد به‌همراه رهبرانشان به همه جهان ثابت کردند که در وعده‌های خود صادق و در نبرد ثابت‌قدم هستند و هیچ خطوط قرمزی در برابر مقاومان ترسیم نمی‌شود، به‌ویژه اینکه این حادثه در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و نه در مزارع اشغالی شبعا رخ داد.

سعید شعبان تأکید کرد قطعا، لبنان دیگر زنگ تفریح صهیونیست‌ها نیست، معادلات امروز بدون کمترین شک و تردیدی، رهاورد و محصول مقاومت است.

وی افزود طیف‌های مختلف لبنانی هم‌پیمان حزب‌الله در نهایت آمادگی برای مقابله با هرگونه تجاوزگری صهیونیستی است، در صورتی که حاکمان سیاسی این رژیم مرتکب حماقت جدیدی شوند.

وی تصریح کرد این جنبش کنار مقاومت است، همچنان‌که در گذشته هم در تمام زمینه‌های ممکن کنارش بوده است.

بیشتر بخوانید

بر اساس گزارش المسیره، جمعیت علمای یمن هم با تبریک به‌خاطر این عملیات تأکید کرد از ملت لبنان و حزب‌الله در ارتباط با گزینه‌های پاسخ و واکنش تمام‌عیار آنها حمایت می‌کند.

عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی یک سیلی به رژیم‌های خائن عربی است که موضع توأم با خشم و عصبانیت وزیر خارجه رژیم بحرین که صهیونیستی‌تر است از صهیونیست‌ها بر این حقیقت صحه گذاشت.

عملیات حزب‌الله، اعتبار و جایگاه مقاومت اسلامی را که در طول تاریخ درخشان خود از آن بهره‌مند بوده، بیشتر و بیشتر می‌کند.

شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله تأکید کرده است حزب‌الله توانسته است معادله قدرت و بازدارندگی در برابر رژیم اسرائیل را اثبات کند، این مقاومت است که سرزمین اشغال‌شده را آزاد و از کشور حمایت می‌کند.

واکنش تلافی‌جویانه حزب‌الله به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی بر این حقیقت تأکید می‌کند که گزینه مقاومت قوی‌ترین گزینه برای مهار دشمن صهیونیستی است و این گزینه درسی سخت به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: