سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج:
مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب برگرفته از کارویژه بسیج است و به فضل الهی اجازه شکل‎گیریِ بحران در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم.
مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در همایش "خاکریزهای مجازی" در جمع فعالان فضای مجازی اظهار کرد: یک اشکال و اشتباهی که از ابتدای بروز فضای مجازی در کشور اتفاق افتاده است، ترجمان غلط از واژه سایبراسپیس به ترجمه تحت اللفظیِ بی معنایی به عنوان فضای مجازی است.

وی افزود: از این کلمه چیزی که به ذهن متبادر می‎شود فضایی است که وجود ندارد  و یا زندگی دوم است در حالیکه یک ریاضیدان آلمانی واژه سایبرنتیک را به آن اطلاق کرد که  به معنای کنترل، رهبری و مفهوم کنترل یک ذهن برتر نسبت به یک پست‎تر را در خود گنجانده و این مفهوم را در ذهن متبادر می‎کند که فضای سایبری یک فضای کنترل است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: رژیم پهلویِ اول با تمام بنگاه‎ها اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مردمی و حتی امکانات کشورهای متخاصم تلاش می‎کند تا پوشش مردم ایران را تغییر دهد اما موفق نمی‎شود و از دل آن تلاش‎ها جمهوری اسلامی بیرون می‎آید.

وی افزود: در حال حاضر روزانه تفاوت‎های بارزی در فرهنگ و سبک جامعه دیده می‎شود که این مسئله ناشی از بهره‎برداری حداکثری دشمن از همین ابزار کنترل ذهن و تغیرر باورهاست.

معین در ادامه گفت: امروز هدف دشمن قطعا و بدون تردید براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همین ابزار کنترل ذهن و فضای مجازی است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: تغییر نظام جمهوری اسلامی نیز تنها به معنای تغییر ساختاری نیست بلکه ممکن است همین قوه‎ها و نهادهای حاکم استحاله شوند و بدون کارویژه خود وجود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پایشی انجام شد از سال‎های 88 تا 97 در کشور که نشان می‎دهد جریان‎سازیِ جریان انقلاب و نیروهای انقلابی که بتوانند خط اصلی رسانه‎ای در فضای مجازی شوند، بسیار کم بود.

معین گفت: پس از تشکیل شبکه سایبری و هم‎افزائی نیروهای بسیج در فضای مجازی اقدامات بسیار موثری حتی در ابعاد بین‌المللی انجام شد.

وی بیان کرد: تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب برگرفته از کارویژه بسیج است و اکنون دریای عظیم چند ده هزار نفری در شبکه‎های اجتماعی باعث سردرگمی جریان مقابل شده است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در پایان تصریح کرد: به فضل الهی اجازه شکل‎گیریِ بحران در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: