پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) برنامه‌های این ناحیه در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش تنویر از شیراز، سرهنگ مرتضی خسروانی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شیراز، به ابعاد اجتماعی وسیع این دفاع جانانه در طول هشت سال اشاره کرد واظهار داشت: هفته دفاع مقدس نمایش برادری و وحدت بود که می‌توان با نمایش دادن این همدلی، سبک زندگی ایرانی اسلامی را در طول سالیان متمادی تبلور بخشید.

وی بابیان اینکه امسال با شعار «ما پیروزیم» می‌توان با ترویج روحیه جهادی و انقلابی با توطئه‌های دشمن مقابله کرد، افزود: خودباوری، پیشرفت علمی و... مواردی بود که در دفاع مقدس به آن دست یافتیم و می‌توان آن را امروز نیز ادامه داد.

خسروانی با اشاره به برخی برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان فارس گفت: 300 برنامه محوری توسط ناحیه احمد بن موسی (ع) در این هفته برگزار می‌شود که نخستین اردوی جهادی با موضوع تخصصی فضای مجازی ازجمله آن است.

ایجاد مرکز تخصصی مشاوره فضای مجازی با عنوان «طلیعه سوم» باهدف آموزش و مشاوره تخصصی به‌صورت حضوری و غیابی از دیگر برنامه‌های این هفته است که خسروانی به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این راستا برای رفع مشکلات قضایی به‌صورت آنلاین شرایطی فراهم‌شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

خسروانی همچنین از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس توسط 6 گردان ناحیه احمدبن موسی (ع) خبر داد و گفت: این رزمایش  در چهارم و پنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

افتتاح کارگاه خیاطی در شهرک سعدی برای کسب مهارت در منزل، مرمت منزل محرومان، تهیه سبد معیشتی برای مناطق محروم، تأمین لوازم‌التحریر 2000 نفر از دانش آموزان، کمک‌هزینه البسه دانش‌آموزی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق حاشیه‌ای از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) در هفته مذکور است که خسروانی به آن اشاره کرد.

خسروانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تورهای علمی و صنعتی و بازدید از کارخانه‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود تا جوانان با موارد مربوط به کارآفرینی آشنا شوند.

حضور در رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا در نخستین پنج‌شنبه هفته دفاع مقدس، تجلیل از سربازان وظیفه، کارآفرینان، برگزاری همایش، نشست تخصصی راویان دفاع مقدس از دیگر برنامه ناحیه در هفته دفاع مقدس بود که فرمانده این ناحیه به آن اشاره کرد.

خسروانی همچنین از راه‌اندازی گروه توئیتری شهید حججی نیز خبر داد و گفت: این برنامه از دیگر برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) در ادامه به برنامه های ادبی هفته مذکور نیز اشاره کرد و گفت: شب‌شعر دفاع مقدس در محل طاووسیه برگزار خواهد شد ضمن اینکه نمایش فیلم‌های دفاع مقدس را نیز در تمام محلات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آموزش مهارت‌های فنی در شاخه‌های گوناگون به کارآموزان با ارائه گواهی‌نامه معتبر از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شیراز است.

خسروانی از افتتاح کارگاهی در بلوار اتحاد شیراز برای بحث اشتغال و کمک به تولید نیز خبر داد و گفت: بسیج سازندگی در این پایگاه فعال خواهد بود تا در این کارگاه آموزش‌های لازم را به متقاضیان ارائه دهد.

سید محسن هاشمی معاون فضای مجازی ناحیه احمدبن موسی (ع) نیز در ادامه این نشست در مورد اردوی فضای مجازی این ناحیه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مرکز تخصصی مشاوره فضای مجازی در 3 عرصه روانشناسی، فنی، حقوقی فعال شده است و کاربران فضای مجازی را با موارد مربوطه آشنا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه استان فارس به‌عنوان قطب آموزش سواد رسانه معرفی‌شده است، افزود: تنها در ناحیه احمدبن موسی (ع) 6 هزار نفر در این خصوص آموزش دیده‌اند که آمار قابل‌ملاحظه‌ای بوده است.

غلباش مسؤول بسیج سازندگی ناحیه احمدبن موسی (ع) نیز در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط این ناحیه در سیل نوروز 98 شیراز گفت: بیش از 250 منزل توسط ناحیه‌ترمیم و بازسازی‌شده است.

وی با اشاره به اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی در راستای محرومیت‌زدایی نیز افزود: فرمی در محلات توزیع‌شده تا تخصص و علاقه جوانان را ارزیابی کنیم و آموزش‌های لازم را به افراد ارائه دهیم.

غلباش گفت: در حال حاضر آمادگی آموزش خیاطی به 200 نفر را داریم که زنان بی سرپرست یا بد سرپرست می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

یادآور می شود هفته دفاع مقدس از 29 شهریورماه سالگرد حمله رژیم بعثی عراق به ایران در سال 1359، آغاز خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: