گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
فرمانده سپاه فجر فارس از عملکرد برخی از مدیران انتقاد کرد و گفت: برخی از مسئولان از جنس روز حادثه نیستند و برعکس مدیران موفقی هم داریم که از آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

 سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس در نشست صمیمی با اصحاب رسانه این استان كه به‌منظور تجلیل از خبرنگاران حوزه بسیج و سپاه برگزار شده بود، این نكته را یادآور شد كه با عرصه رسانه بیگانه نیست و در سال ۸۶ مدیر مسئول خبرگزاری ایكنا بوده است لذا با جزئیات كار خبرنگاری آشنایی دارد.

وی با بیان اینكه اگر كار از روی اخلاص باشد، به خود خود موجب نفوذ در دل‌ها خواهد شد، افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و تشخیص می‌دهند كه سپاه و بسیج اقداماتی كه مورد نیاز آنان است را انجام داده است یا خیر.

غیاثی با تأكید بر اینكه امروز سپاه و بسیج در تمام عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد، گفت: در برخی از عرصه‌ها از صفر تا صد حرف برای گفتن داریم و در بسیاری از جاها هم نقش می‌پذیریم.

فرمانده سپاه فجر فارس به درخواست خبرنگار ایكنا مبنی بر لزوم اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اخبار اقشار مختلف بسیج و نواحی سپاه در سطح استان تأكید كرد كه حتماً اقشار مختلف بسیج را ترغیب می‌كنم تا ارتباط رسانه‌ای داشته و اخبار فعالیت‌های خود را منتشر كنند.

انسجام درستی میان اصحاب رسانه در فارس وجود ندارد

وی اظهار كرد: متأسفانه انسجام درستی میان اصحاب رسانه در فارس وجود ندارد؛ علی‌رغم اینكه فارس یك استان پیش‌رو در عرصه رسانه است این نقطه ضعف را مشاهده می‌كنیم و شاید یكی از دلایل و اشكالات آن، وجود یك واگرایی جدی است لذا اگر بناست كسی محور انسجام قرار گیرد، سپاه آمادگی انجام این كار را دارد.

غیاثی ادامه داد: اگر ضرورتی برای حضور یكی از مدیران استان و یا حتی مدیران كشوری در جلسات اصحاب رسانه وجود داشته باشد، این هماهنگی را انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه رسانه‌ها طرح‌ها و برنامه‌های قابل اجرای خود را در این زمینه ارائه دهند و در صورتی كه قابلیت پشتیبانی داشته باشد، از آن حمایت می‌كنیم، گفت: انتظارات ما متناسب با شرایط امروز است.

وی با بیان اینكه دشمن امروز دو راهبرد اساسی تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته است، گفت:‌ باید قدرتمند و قوی باشیم یا اراده دشمن را بپذیریم؟ وظیفه رسانه در شرایط موجود برای قدرتمند شدن نظام چیست؟

حمایت از طرح‌های همگرایی رسانه‌ها

غیاثی اضافه كرد: اصحاب رسانه می‌توانند اثربخشی خود را در این حوزه در قالب یك طرح ارائه دهند و اگر این طرح‌ها در قالب انسجام و همگرایی به‌منظور دستیابی به اهداف تعالی نظام است، حتماً وظیفه داریم كه به این طرح‌ها كمك كنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به برخی از درخواست‌های خبرنگاران برای حمایت‌های مختلف گفت: زمانی كاری را فراتر از كارهای فردی انجام می‌دهید و اگر در راستای تعالی اهداف نظام باشد، می‌توانیم بخشی از هزینه‌ها را در اختیار خبرنگاران قرار دهیم و این مسئله در صورتی محقق می‌شود كه رسانه در تعریف طولی بتواند به ما كمك كند.

وی از اعضای رسانه‌ها با هر تفكر و اندیشه‌ای خواست تا این موارد را عملیاتی كنند كه بتوانیم رسانه طراز انقلاب اسلامی در سطح استان فارس داشته باشیم.

غیاثی یادآور شد: خیلی احساس ناامنی در حوزه جنگ سخت نداریم و به دلیل اقدامات پیش‌دستانه نیروهای مسلح از بروز بسیاری از مسائل پیشگیری شده و می‌شود.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اقدامات اخیر سپاه در برابر دشمن گفت: اقدامات معجزه‌گونه در چند وقت اخیر انجام شد؛ یكی از این اتفاقات آن بود كه بعد از سرنگونی پهپاد آمریكایی، آمریكا بلافاصله تشكیل اتاق جنگ داد اما در كمتر از یك ساعت احساس كردند كه قطعاً در جنگ مغلوب خواهند شد.

وی همچنین به موضوع توقیف كشتی انگلیسی نیز اشاره كرد و افزود: وقتی موضوع كشتی را مرور كردیم، چیزی جز خلوص نیروهای سپاه و پاداش آن‌ها و اقدامات معجزه‌گونه خداوند ندیدیم.

غیاثی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام تلافی‌جویانه برای انگلیس گفت: سپاه به عنوان فرزندان مقام معظم رهبری تشكیل اتاق فكر دادند تا در كمتر از ۷۲ ساعت فرمایش معظم‌له را عملیاتی كنند كه البته این كار استرس‌ها، مشكلات و ریسك‌های خودش را داشت كه ارتش‌های كلاسیك این ریسك‌ها را نمی‌پذیرند اما سپاه سال‌ها این مسائل را تجربه كرده است و در سایر موضوعات نیز نگاه بسیج و سپاه همین‌گونه است.

برخی از مسئولان از جنس روز حادثه نیستند

فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه در حوزه امنیت ملی وظیفه خود می‌دانیم كه به دولت و نظام كمك كنیم، از برخی از مسئولان انتقاد كرد و گفت: برخی از مسئولان از جنس روز حادثه نیستند و گاهی اوقات شده است كه مجبور می‌شویم مسئولی را به سپاه احضار كرده و وظیفه‌اش را یادآوری كنیم و به آن‌ها بگوییم كه در راه انجام وظیفه‌شان به آن‌ها كمك می‌كنیم.

وی بیان كرد: به عنوان سپاه و حفاظ انقلاب اسلامی، رسالت و وظیفه‌مان رصد، اشراف و تحلیل اقدامات دشمنان و همچنین انجام آرایش مناسب و اقدام متناسب است.

غیاثی در عین این نكته را یادآور شد كه سپاه هم مانند بقیه جاها در حوزه مسائل مالی مشكل دارد و ادامه داد: البته در كنار آن مدیران موفقی هم در استان داریم كه بارها از آن‌ها تقدیر كرده‌ایم ولی برخی در جایگاه خود قرار نگرفته‌اند.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین به قضیه آتش‌سوزی هتل آسمان شیراز اشاره كرد و گفت: سپاه در بحث امدادرسانی و تأمین مسائل ایمنی حضور داشت به طوری اولین نفری كه همراه

رئیس سازمان آتش‌نشانی به طبقات زیرین هتل رفت تا از آن قسمت‌ها بازدید كند، معاون سپاه بود و برای حل مشكل مردم، سپاه هر چه در توان دارد پای كار می‌آورد.
وی در ادامه به درخواست عكاسان خبری اشاره كرد و گفت: مجموعه سپاه به لحاظ ایمنی طبقه‌بندی شده است و در مجموعه‌های مرتبط با سپاه باید كنترل حداقلی داشته باشیم ولی افراط را نمی‌پذیریم. هیچ‌كس در موضع تحت امر سپاه حق ندارد، به خبرنگاران امر و نهی كند به شرط اینكه خبرنگاران هم پاسخگوی كارشان باشند.

غیاثی همچنین با بیان اینكه دشمن تلاش می‌كند تا روحیه جهادی و دفاع مقدسی را در جامعه كمرنگ كند اما رسانه‌ها در این حوزه كمتر می‌پردازند، گفت: منتظر واقعی كسی است كه در مسیر نهضت انتظار حركت كند لذا حركت در این مسیرها نیاز امروز جامعه است كه رسانه‌ها باید در این راستا حركت كنند.

فرمانده سپاه فجر فارس با طرح این سئوال كه در ترویج فرهنگ شهید و شهادت چه كرده‌ایم، گفت:‌ برخی خودی‌ها حرف‌ و حدیث‌هایی نسبت به اندیشه ناب امام و بسیج دارند كه این اندیشه‌ها جای خودش را باز كرده است و نفوذ معنوی این اندیشه در جاهایی رفته است كه فكرش را نمی‌كنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز توفیقات جهان اسلام و استیصال آمریكا را می‌بینیم مرهون همین اندیشه است كه در كشورمان كمتر بدان توجه می‌كنیم و واقعاً غریبه است. این پشتوانه‌ها و ظرفیت‌ها داریم كه می‌توانند فرصت باشند.

جوانان؛ از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی

غیاثی با یادآوری اینكه بیش از ۵۵ درصد جامعه ما را جوانان تشكیل می‌دهند، این مسئله را یك فرصت دانست كه دشمن تلاش می‌كند تا این فرصت را تبدیل به تهدید كند و ادامه داد: سئوال اینجاست كه برنامه ما به طور اختصاصی برای جوانان چیست؟ در صورتی كه جوانان از مؤلفه‌های قدرتمندی ایران هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه بحث رسانه طراز انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: مبانی رسانه طراز انقلاب اسلامی توسط فعالان حوزه رسانه و خبر باید به درستی تبیین شود و در ذیل آن مولفه‌هایی می‌آید كه شاید جای بحث نباشد.

وی با بیان اینكه یكی از راهبردهای دشمن، نفوذ در مراكز تأثیرگذار از جمله رسانه است، گفت: برخی نفوذهایی در سطح ملی در رسانه شكل گرفته است تا دشمن به اهدافش برسد كه بازگویی برخی از این‌ها می‌تواند به عنوان یك تجربه و عامل پیشگیری‌كننده برای خیلی از ما درس عبرت باشد.

غیاثی با تأكید بر اینكه دشمن امروز تلاش‌های خود را می‌كند، گفت: برنامه‌ریزی دشمن این است كه جامعه ایران اسلامی را دو دسته كند یك دسته در فضای مجازی مخالف اقدام نیروی انتظامی و یك دسته موافق؛ در صورتی كه محرك این موضوع خارج از مرزهاست لذا باید در حوزه‌های مختلف به عنوان رسانه دقت نظر داشته باشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش پایانی سخنان خود خواستار توجه جدی به شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) شد تا با اجرای برنامه‌های فاخر این نام برای همیشه برای فارس و شیراز محفوظ بماند.
انتهای پیام


نام:
ایمیل:
* نظر: