کد خبر: ۱۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما توانستیم» است.
فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از نهضت عاشورا و تجلی فرهنگ خداباوری و ولایتمداری است.در هشت سال دفاع مقدس با دستان خالی «توانستیم» بر دشمنان قسم خورده پیروز شویم و امروز که دستانمان نیز همچون گذشته خالی نیست، بلکه الحمدلله کما هو اهله پتانسیل های بالقوه و بالفعل بسیاری در دستانمان داریم، «می توانیم» در جنگ اقتصادی از ملت خود و عزت این ملت شریف وعزیز و نظام بزرگ و با ثباتمان دفاع نماییم.


سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس به مناسبت  هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:
آغاز هفته دفاع مقـدس یادآور ایثار و از خود گذشتگی ملـت بزرگ ایران است که با رهـبری‌های شجاعانه امام راحل (ره) و تلاش های خستگی ناپذیر مقام معظم رهبری که در آن سالها رئیس جمهور این مملکت بودند، هشت سال پنجـه در پنجه ظـلم و ستم استـکبار و ارتـجاع افکنده و به فضل الهی سرافراز و سربلند از این مـیدان به در آمد.
دوران دفاع مقدس نورانی‌ترین دوران تاریخ ایران است، در دفاع مقدس ما درس عزت، شهادت، شهامت و مجاهدت را مرور کردیم؛ همچنین آموختیم که در مقابل ستمگران با دستان خالی بایستیم. ما در دفاع مقدس تحقق وعده الهی در قرآن را دیدیم. بعضی از حقایقی که درباره واقعه کربلا از بچگی برای مردمان این مرز و بوم گفته شده بود، در دفاع مقدس به عینه مشاهده شد. عظمت ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم را جهانیان در دفاع مقدس دیدند و در مقابل ملت ایران تعظیم کردند. استعداد، هوش، توانایی و توانمندی ایرانی در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد. همت والا و غیرت انقلابی از سوی جوانان ما که مجاهدان فی سبیل الله بودند در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید. ما در دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را باور و عمل کردیم. امروز هم مفتخریم «ما توانستیم» را با صدای بلند و رسا به جهانیان اعلام کنیم و بگوییم که اکنون نیز به فضل خدا «ماپیروزیم».
هر آنچه امروز داریم و همچنین فردا به دست می‌آوریم به جهت از خودگذشتی شهداست. به روح مطهر امام شهدا و شهـیدان عرصه دفاع مقـدس بویژه بیش از 15000 شهید استان فارس و بیش از 1500 شهید کارگر این استان شهید پرور و شهدای مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در جبهه مقاومت اسلامی درود می‌فرستـیم و با آن‌ها پیمان می‌بنـدیم کـه راه راسـت و روشـن ایثار و فداکـاری را در سایه هدایت‌های رهبر فرزانه،شجاع با بصیرت و حکیم انقلاب  اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) ادامه دهیم.
فرهنگ دفاع مقدس بر گرفته از نهضت عاشورا و تجلی فرهنگ خداباوری و ولایتمداری عاشورایی است و هفته سراسر مبارک دفاع مقدس که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) گنجی بی پایان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، فرصتی بسیار ارزشمند برای بازشناسی حماسه جاودانی است که جوانان بصیر و غیور این مرز و بوم با تأسی از نهضت عاشورای حسینی خلق کردند و افسانه شکست ناپذیری و سلطه گری قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی را باطل و آیه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت أَقدامَکُم» را به منصه ظهور رساندند.
دوران طلایی دفاع مقدس و ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و ملت رزمنده ایران اسلامی الگوی علمی و عملی در نوع خود کم نظیری شد تا همه ملت‌های آزاده اوج خودباوری را شاهد باشند که چگونه ملت مسلمان ایران درسالهای ابتدایی انقلاب خود با دست‌های خالی و تکیه به قدرت الهی در آزمون دفاع مقدس توانست ابهت غرب و شرق را در هم بشکند و از یوغ خودباختگی خود را نجات دهد.
امروزه شاهد هستیم از یک سو شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و سگ های دست آموزش ،بیش از  هر زمانی از طریق تحریم های ظالمانه اقتصادی و زورگویی های قلدرمآبانه در مورد ابزار دفاعی ایران اسلامی در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند و با انجام پروژه «فشار حداکثری» از هیچ کار خبیثانه ای من جمله تحریم،محاصره اقتصادی و فشار و تزویر و حتی تهدید کردن و پیشنهاد رشوه دادن به کاپیتانهای کشتی ها و نفتکش ها و یا دزدیدن کشتی های ایرانی دریغ نمی‌کنند و و از سوی دیگر با راه اندازی جنگ‌های نیابتی و کشتار مسلمانان بی گناه در یمن،سوریه،عراق، بحرین، افغانستان و فلسطین اشغالی به خصوص جنایات فجیع و درد آور علیه مردم مسلمان و بی پناه یمن ،حضیض رذالت جهان بینی مادی غیرالهی خود را نشان داده اند ؛و بطور کلی در تلاشند تا جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های انقلابی خود دست کشیده یا عقب نشینی کند؛ اما زهی خیال باطل،جمهوری اسلامی در قضایای بسیاری مثل ساقط کردن پهباد آمریکایی و توقیف کشتی های انگلیسی اقتدار خود را نشان داده است.اخیراً نیز که ملت قهرمان یمن با استفاده از حق دفاع مشروع به تاسیسات آرامکو عربستان ضربه زده اند آمریکای جنایتکار و اذنابش مثل آل سقوط و رژیمک صهیونیستی به دنبال سناریو سازی و متهم کردن ایران عزیز هستند.
امسال در شرایطی هستیم که جنگ اقتصادی دشمن با کشورمان مهمترین مساله کشور است که معیشت مردم را نشانه گرفته است؛در همین راستا پنجمین روز از هفته دفاع مقدس نیز تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و نقش اصناف» نام گذاری شده است،همانطور که نمونه اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس داشتیم،امروز نیز با الگوگیری از دفاع مقدس می‌توانیم در برابر تحریم‌های اقتصادی در کشور مقابله کنیم.در این میان پیشرفت و تعالی روز افزون صنایع دفاعی می تواند الگوی خوبی برای دیگر صنایع و حوزه های اقتصادی باشد.
سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس در آستانه سی و نهمین سال گرامیداشت هفته نورانی دفاع مقدس که همزمان با ماه محرم و پیروزی خون بر شمشیر شده است ، از دولتمردان و مسئولان کشور می‌خواهد؛ با بصیرت، انحراف یا تحریف آرمان امام (ره) و انقلاب را بی اثر کنند و با شجاعت، صراحت و قاطعیت انقلابی، پاسخ دندان شکنی به شیطنت‌ها و شرارت‌های دشمن بویژه آمریکا در بد عهدی‌هایی که از آن وسیله‌ای برای ضربه زدن به ایران و تأمین منافع نامشروع خود قرار داده، بدهند و با حمایت جانانه و همه جانبه از صنعتگران و تولید کنندگان کالا و خدمات ایرانی تحقق شعار سال یعنی «رونق تولید» را عملی سازند تا همانطور که در دفاع مقدس تجربه «ماتوانستیم» برای ملت ایران محقق شد در زمینه اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات و تنگناها و فشار های اقتصادی بر گرده مردم عزیزمان که از ته قلب این نظام را دوست دارند نیز شعار «ما می توانیم»و «ما پیروزیم» محقق شود.به نظر می رسد ایجاد اشتغال برای جوانان و حل مشکلات مسکن مردم به صورت ریشه ای و دومینو وار بیشتر مسائل کشور را حل بنماید.در بزرگداشت هفته دفاع مقدس این سازمان با برنامه ریزی های قبلی برنامه‌های این هفته را توسط حوزه ها و پایگاه ها از 31 شهریور ماه آغاز می‌کند که تا 7 مهر ماه نیز ادامه دارد تا به نوبه خود در حفظ یاد و خاطره این دفاع عظیم و الگوگیری از آن در دفاع در جنگ اقتصادی ظالمانه امروز دشمن؛ در کارخانجات و تمامی عرصه های کار و تولید سهیم باشد.
سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: