آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
فرمانده ارشد سپاه استان فارس:
سردار غیاثی گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت تجربیات دفاع مقدس و در سایه رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان یک قدرت برتر در منطقه و جهان مطرح است.
به گزارش تنویر، مراسم رژه و سان نیروهای مسلح استان فارس به مناسبت سی و یکم شهریور و آغاز هفته پُرافتخار دفاع مقدس با حضور مسئولان استان و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح فارس به میزبانی سپاه استان فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته نماد و گُواه " وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح "و " ایستادگی و مقاومت " همه جانبه ملت ایران بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی در این مراسم با تشریح وقایع ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم باید آن را در 4 حوزه شامل شرایط کشور در دوران پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوره آغاز جنگ تحمیلی و محدودیت هایی  که وجود داشت، حماسه آفرینی رزمندگان اسلام و نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و پس از آن دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور و نسل جوان، مورد بررسی قرار دهیم.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دوران حماسه آفرینی اقشار مختلف بخصوص جوانان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، گفت: ایثار و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و حسینی بوده به یک گفتمان مشترک در بین ملت های مظلوم و مستضعفان دنیا تبدیل شد و امروز مفهومی با عنوان " فرهنگ مقاومت " را به جهانیان معرفی کرده که با استقبال جوانان مواجه شده است.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی حماسه ها و شناخت عمیق دلایل پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: " محور مقاومت " که برآمده از تجربیات دفاع مقدس است امروز به یک نهضت تاثیرگذار جهانی در سراسر منطقه و در عرصه بین المللی تبدیل شده و به عنوان الگوی اصلی ملت های مظلوم در مقابله با استکبار جهانی مطرح است.

وی با بیان اینکه " ولایتمداری، مدیریت و اقدام بر اساس تفکر بسیجی و جهادی " از عوامل مهم پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بودند، گفت: " ایمان به خدا و اتکاء به توان داخلی " را بصورت عینی در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم و اقتدار دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران و تولید تجهیزات پیشرفته دفاعی نیز نتیجه تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن محصول دفاع مقدس و تفکر عاشورایی است، گفت: تفکر مقاومت از تفکر عاشورایی الهام گرفته و عدم سازش با ظالم و قدرت های استکباری و ایستادگی بر سر مواضع اصولی و حقمان علیرغم محدودیت ها درس های عاشورا برای ما هستند.

وی افزود: امروز همه مسئولان کشور حول محور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای مقابله با توطئه های دشمنان تلاش می کنند و جمهوری اسلامی ایران به برکت تجربیات دفاع مقدس و در سایه رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)  به عنوان یک قدرت برتر در منطقه و جهان مطرح است.

سردار غیاثی ضمن تشریح وضعیت امروز کشور، گفت: با صبوری مردم، تلاش مسئولان اجرایی، اقدامات موثر و هدفمند نیروهای مسلح در برخورد با دشمنان و اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی، " طرح فشار حداکثری دشمنان و تحریم های ظالمانه " را ناکام گذاشتیم و دشمنان ملت ایران در حال استیصال هستند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل دارند، گفت: امروز نیروهای مسلح کشور با وحدت، یکپارچگی و صمیمیت مثال زدنی در کنار اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید بیعت می کنند و با حفظ هوشیاری و رصد لحظه به لحظه تحرکات دشمنان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال دارند و پاسخ به هرگونه تهدید یک پاسخ کوبنده و دشمن شکن خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: