جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
زندگی نامه و وصیت نامه سردار رشید اسلام پاسدار شهید امین بهاری سعدی تاریخ شهادت: 04/07/1366، محل شهادت: شلمچه، مسئولیت: جانشین گروهانِ گردان امام مهدی (عج) – لشکر 19 فجر

هو الشهید

زندگی نامه و وصیت نامه سردار رشید اسلام پاسدار شهید امین بهاری سعدی

 تاریخ شهادت: 04/07/1366، محل شهادت: شلمچه، مسئولیت: جانشین گروهانِ گردان امام مهدی (عج) – لشکر 19 فجر


شهید امین بهاری سعدی در 20 شهریور سال 1346 در خانواده ای مذهبی واقع در شهرک سعدی شیراز دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدائیش را در دبستان گلستان سعدی و مدارج راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه‌ی شوریده‌ی شیرازی و دبیرستان ولی عصر (عج) با نمرات عالی به پایان رسانید.

وی که از فرزندان و نسل انقلاب بود همواره در راهپیمایی‌ها و جلسات مذهبی علیه حکومت شاهنشاهی شرکت می‌نمود و پس از انقلاب که به خوبی می‌دانست نهال نوپای جمهوری اسلامی احتیاج هرچه بیشتر به پاسداری و حفاظت دارد، با شرکت مستمر در تشکلات سیاسی حزب الله اعم از انجمن‌های اسلامی دانش آموزی و محلی و عضویت در بسیج تا سرحد امکان سعی در تقویت و رشد این پدیده الهی می‌نمود و در این راستا به عنوان یک فرد متعهد زبانزد خاص و عام بود و با شروع تجاوز دشمن بعثی به مملکت اسلامیمان شور و شوق دیگری در وجود شهید امین بهاری سعدی به وجود آمد. وی که شعله عشق به مکتب و میهن اسلامی در وجودش زبانه کشیده بود، لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و در کنار حرکت‌های انقلابیش در دوران دبیرستان، عاشقانه ندای حسین زمان را لبیک گفت و راهی جبهه‌های حق علیه باطل گردید. وی علاوه بر حضور مستمر در جبهه‌های جنوب و غرب، در عملیات‌های فکه، کربلای 4 و 8 شرکت داشت که در عملیات فکه از ناحیه پا به وسیله موج انفجار مجروح گشت و همچنین در عملیات کربلای 4 نیز از ناحیه سر و سینه و دست مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت که این مسئله منجر به از دست دادن شنوایی گوشت راست آن بزرگ مرد گردید. ایشان که در این زمان مسئولیت یکی از دسته‌های گردان امام مهدی (عج) را بر عهده داشت همواره مورد تایید و توجه مسئولین گردان بود به نحوی که پس از چندی به عنوان جانشین گروهان انتخاب و در این مسئولیت نیز خدمات چشمگیری بجای گذاشت.

از سجایای اخلاقی شهید می توان به ادای نماز و عبادات یومیه، توجه بسیار به نمازهای مستحبی خصوصا نماز شب، شرکت در مراسم های مذهبی و ادعیه، احترام به پدر و مادر و دوستان و وفای به عهد را نام برد.

شهید امین بهاری سعدی در نیمه شب شنبه، چهارم مهرماه 1366 در حالی که جهت سرکشی به نیروهای گروهان مستقر در منطقه عملیاتی شلمچه به سنگرهای کمین مراجعه نموده بود، مورد اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی قرار گرفت و نشان سرداری روح خدا را دریافت و به شهادت رسید و در گلزار شهدای شهرک سعدی به خاک آرمید.

شایان ذکر است به دلیل سجایای حسنه اخلاقی شهید و محبوبیت ایشان در بین اعضای خانواده، دوستان، آشنایان و حتی اهالی محل هنوز که بیش از 30 سال از شهادت ایشان می گذرد محبان و دوستداران شهید که صاحب فرزند پسر می شوند به دلیل علاقه به آن شهید بزرگوار نام فرزندان خود را امین می گذارند.

 

 

 

فرازی از وصیت نامه سردار رشید اسلام پاسدار شهید امین بهاری سعدی

خدایا هرچه درام از تودارم       

                               تو را از جان دل خدمتگذارم

                                                                زجان بهتر متاعی در کفم نیست

                                                                                                        که آن را هم به راهت می سپارم

بنام خدا که انسان را برای امتحان آفرید و انسان را در ابعاد گوناگون آزمایش خواهد کرد تا فهمیده شود که انسان واقعی کیست. از خداوند خواهانیم که ما را در تمامی آزمایش ها موفق بدارد و آمدن ما هم به جبهه خود آزمایش است که امیدواریم بتوانیم سربلند و پیروز از عهده این امتحان و آزمایش بیرون آئیم.

آری ما آمدیم تا حسین(ع) را یاری کنیم.

ما آمدیم تا اهل کوفه نباشیم تا اینکه امامان تنها بماند.

ما آمدیم تا زین العابدین(ع) در آتش خیمه ها نسوزد .

ما آمدیم تا بازوانی برای عباس بن علی باشیم.

آمدیم تا اسیران دشت کربلا را سرپرستی کنیم.

ما آمدیم تا ناله های رقیه را آرام بخش باشیم.

ما آمدیم تا ندای آزادی را با افتخار و سربلندی فریاد بزنیم و بگوییم ما آقا هستیم نه نوکر.

ما آمدیم تا آقا باشیم تا سربلند باشیم همانند سرورمان حسین بن علی (ع). ما آمدیم تا اسلحه برادرانمان بر زمین نیفتد. ما آمدیم تا سوره های قرآن، واقعه و غیره که توسط برادرانمان تلاوت میشد خاموش نگردد. ما آمدیم تا فریادها و ناله های برادران مجروح و معلول را تسکین دهیم. ما آمدیم چونکه احساس مسئولیت در برابر خداوند و شهیدان میکردیم. ما آمدیم زیرا که آمدنمان را وظیفه می دانستیم.

ما آمدیم که لبیک گوی امام عصرمان باشیم و او احساس تنهایی نکند. آری ما آمدیم چونکه می خواهیم همانند آقایمان، مولایمان آزاد باشیم، همانند حسین (ع) سربلند باشیم. و فریاد برآریم و بگوییم : هَیهات مِنَّا الذِّله، هرگز تن به ذلت و خواری نخواهیم داد.

و امیدوارم که خداوند در این راه مبارک و پر برکت قدم ها را محکم و استوار نماید و یک لحظه مرا به خودم وانگذارد. بار پروردگارا ما عاشق تو و امیدوار به لقای تو هستیم و سعی می کنیم که نیکوکار واقعی شویم زیرا که خودت فرمودی هرکس که نیکوکار شود به لقای من امیدوار باشد و ما هم به لقای تو امیدواریم و امیدواریم که این معرفت عظما را شامل حال ما کنی. عزیزان عاجزانه از شما تقاضا دارم که خیلی محکم و با قدرت مسائل دینی خود را دنبال کنید و خدای ناکرده نکند در کسب مسائل دینی و شرعی سستی و تنبلی کنید زیرا که علی (ع) می فرماید سستی آفت عبادت است، اهمیت خیلی زیادی به دعا دهید زیرا که ما هرچه داریم از دعاها باقی است. عزیزانم امام را دریابید، امام را تنها نگذارید و دعا به جان امام را با خلوص و ایمان حقیقی همیشه بر زبان داشته باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر: