جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۰۵:۱۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
به همت قسمت فرهنگی هنری سپاه جهرم
مراسم نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در مصلای نمازجمعه جهرم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، ویژه برنامه مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، در هفته دفاع مقدس، توسط قسمت فرهنگی هنری سپاه آن شهرستان برگزار شد.

سرگرد پاسدار محسن جهانگیر، مسئول فرهنگی هنری سپاه جهرم، با اعلام این خبر، اظهار داشت: مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سومین روز از گردامیداشت هفته دفاع مقدس، با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، در مصلای نمازجمعه جهرم، برگزار شد.

سرگرد جهانگیر در ادامه افزود: ویژه برنامه نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در شب شهادت امام سجاد به عنوان اسوه آزادگان برگزار شد که در این برنامه از: خانواده شهید محمدرضا مصطفی دخت ، به عنوان اولین شهید جهرم که پس از انقلاب در تاریخ 21/1/59 تشییع شد، امیر شهید اسماعیل زارعیان جهرمی ، به عنوان فرمانده یکی از گروه های پادگان دژخرمشهر که در روز اول جنگ، اولین عملیات دفاع مقدس را طرح ریزی کرد. و نویسنده دیوارنویسی « خرمشهر ما می آییم » در ایستگاه حسینیه بود، تجلیل شد.

وی در ادامه از تجلیل از شهدایی همچون شهید علی اکبر سلیمی جهرمی، جمعی 72 تن از یاران امام در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تیرماه 1360 به عنوان رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، خانواده شهیدان حاج علی اکبر رحمانیان، علی اکبر بهمن زادگان و علی اکبر فرهادی معروف به مثلث اکبرها در کنار شهید خلیل مطهرنیا، شهید قاسم کارگر اولین شهید تشییع شده در جهرم در مهرماه 59 از مسجد امام خمینی(ره) و خانواده کم سن ترین شهید شهرستان جهرم، محمد اسدی با 8 ماه سن از شهدای انقلاب از روستای دهزیر(موسویه) خبر داد.

مسئول فرهنگی هنری سپاه جهرم، در ادامه از تجلیل از یادگاران دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: سردار خلیل رستگار به عنوان ارائه دهنده تشکیلات بسیج دانش آموزی در شهرستان و به تبع آن تشکیل بسیج دانش آموزی در کشور، حاج غلامعلی مهربان به عنوان اولین رئیس گردان 400 نفری متشکل از دانش آموزان جهرم با عنوان گردان 933 دانش آموزی که مؤسس آموزش و پرورش در جبهه ها و مبلغ برتردفاع مقدس در سال 1373 و همچنین به عنوان مبتکر طرح ادامه تحصیل رزمندگان در جبهه ها معروف و درجه ایثارگر روحانی نیز دارا می باشد، تجلیل به عمل آمد.


وی در پایان اظهار داشت در برنامه نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، از 24 عنوان افتخار کسب شده توسط پیشکسوتان گرانقدر تجلیل به عمل آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر: