سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
سرهنگ محمد جعفر دوستدار:
سرهنگ دوستدار مسئول فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه فجر فارس در همایش جنگ نرم که به همت حوزه مقاومت حضرت نرجس(س) در شهر رامجرد برگزار شد، تغییر سبک زندگی را یکی از شگردهای دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: دشمنان با استفاده از رسانه و به ویژه شبکه های اجتماعی در جنگ نرم سبک زندگی ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده اند.
دوستدار به نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: در ۲۰۰ سال گذشته  در هر جنگی که بر کشور تحمیل شد به دلیل بی کفایتی شاهان بخشی از کشور جدا شد به جز ۸ سال دفاع مقدس که با رهبری و فرماندهی امام عزیز و سربازی جوانان و مردان غیور،
همت، توکل به خدا، توسل به اهل بیت و ولایت پذیری مردم ایران شاهد پیروزی ایران بودیم.
وی به تشریح مصادیق دشمنی دشمنان پرداخت و افزود: دشمنان از همان ابتدا و در طول 8 سال جنگ به دنبال تفرقه و اختلاف در کشور بودند اما بر خلاف تصورات شان، این جنگ موجب اتحاد و همدلی هرچه بیشتر مردم شد.

مسئول سازمان فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه فجر تصریح کرد: در دفاع مقدس شاهد بزرگترین معجزه ها بوده ایم و پیروزی ایران در جنگ ۸ ساله در مقابل کل دنیا نمونه ای از این معجزات بزرگ بود.

دوستدار یکی از مهم ترین ابزارهای دشمن در جنگ نرم را رسانه دانست و بیان داشت: دشمن مدعیست که ما نظم نوین جهانی را برهم زده ایم و ما را تحریم کرده اند اما در شبکه های ماهوره ای و رسانه هیچ تحریمی برای ما قرار نداده اند و شبکه های فارسی زبان را برای تغییر ارزش ها راه اندازی کرده اند.

وی عفت و حیا را یکی از اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم برشمرد و تصریح کرد: دشمنان در جنگ نرم عفت و حیا را مورد هدف قرار داده اند و آن ها دنبال این هستند که بنیان خانواده را از بین ببرند و برای این موضوع مادر خانواده را مورد هدف قرار داده اند.

وی تغییر سبک زندگی را یکی از شگردهای دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: دشمنان با استفاده از رسانه و به ویژه شبکه های اجتماعی در جنگ نرم سبک زندگی ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده اند.

مسئول سازمان فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه فجر هیات امام حسین(ع) را درمانگاه خواند و خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ نرم دین و اعتقادات را مورد هدف قرار داده است.


دوستدار افزود: در جنگ گذشته هدف گرفتن خاک بود اما در جنگ جدید هدف ارزش ها، عقاید و فرهنگ کشور است.


وی ایجاد وزارت تنهایی در انگلیس را یکی از معضلات دامن گیر جامعه غرب دانست و تصریح کرد: امروزه به دلیل مشکلات و آسیب هایی که بنیان خانواده را در غرب تهدید می کند بسیاری تنها شده اند و به علت آمار بالای افراد تنها در جامعه، وزارت تنهایی در این کشور  ایجاد شده است.

وی به تبیین دیدگاه های مختلف در خصوص فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: راهکار و نحوه مواجهه با فضای مجازی ممنوعیت نیست بلکه استفاده با محدودیت و شرط است و نگاه واقع بینانه به موضوع فضای مجازی راهکار استفاده از آن است و به این معنی است که باید تهدیدها و فرصت ها در کنار هم دیده شود.

دوستدار با تاکید بر فراگیری آموزش سواد رسانه بیان داشت: باید از فرصت های فضای مجازی نهایت استفاده را داشته باشیم و استفاده از فضای مجازی نیاز به آموزش و دانش سواد رسانه ای است.

وی شبکه های اجتماعی را بالانشین بنیان خانواده خواند و ابراز داشت: طلاق، تضعیف بنیان خانواده، خودکشی، انزوا و...خروجی های جنگ نرم است.

دوستدار بیان داشت: افرادی که سواد رسانه ای را بلد نیستند نباید از فضای مجازی استفاده کنند و باید ابتدا دانش و سواد رسانه ای را فرا بگیرند تا آسیب های فضای مجازی دامن گیرشان نشود.

مسئول سازمان فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه فجر در پایان گفت: مسیر پیروزی در جنگ نرم همان مسیری است که رزمندگان در جنگ هشت سال دفاع مقدس طی کرده اند و این مسیر، مسیر توکل و اعتماد بر خدا نه کدخدا، توسل به اهل بیت، اعتماد به حرف ولایت و ولایت پذیری است و شاگرد مکتب اهل بیت از سرزنش سرزنش گران در جنگ نرم نمی ترسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: