کد خبر: ۱۲۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
نشست خبری رئیس بسیج سازندگی استان فارس
رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: ۱۹ پروژه فعال محرومیت‌زدایی در طرح کرامت شهرستان‌های فارس در حال انجام و علاوه بر آن ۱۵۰ پروژه تعمیر منزل محرومین نیز در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی استان فارس، سید مجتبی سرورزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در سه محور محرومیت‌زدایی، فعالیت اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی، اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه اظهار داشت: در زمینه محرومیت‌زدایی ابتدا شناخت مناطق محروم در سطح استان‌ توسط نواحی نیازسنجی می‌شود و پس از آن پروژه تعریف و اجرا می‌شود. 

                 پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب طرح کرامت در شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه 19 پروژه فعال محرومیت‌زدایی در طرح کرامت شهرستان‌های فارس در حال انجام است‌، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های نی‌ریز، جهرم، کازرون، لار، خنج، لامرد و شیراز در قالب طرح احداث حسینیه، دارالقران، سالن ورزشی، فرهنگسرا و غیره است. 

رئیس بسیج سازندگی استان فارس بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 150 پروژه تعمیر منازل محروم، ساخت زمین ورزشی و غیره براساس نیاز منطقه‌ها درحال انجام است که خارج از طرح کرامت است. 

سرورزاده با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در استان گفت: این پروژه‌ها هزینه‌های کمتری دارد و با استقبال گروه‌های جهادی از این ظرفیت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی استفاده می‌شود و همچنین علاوه بر اقدامات عمرانی، فعالیت فرهنگی، ورزشی و بهداشتی نیز انجام می‌شود. 

به گفته وی تاکنون نزدیک به 164 نفر - روز فعالیت گروه‌های جهادی در فارس توسط معاونت سازندگی سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است.

فعالیت 90 گروه جهادی در سیل شیراز

سرورزاده با اشاره به حضور پررنگ گروه‌های جهادی در زمان سیل شیراز و اردوهای جهادی در فارس گفت: 90 گروه جهاد ی و هزار و 870 نفر اردو در سیل شیراز فعالیت داشتتد که 235 خانه توسط گروه‌های جهادی تعمیر شده است.


                             پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب طرح کرامت در شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود


وی افزود: در سیل لرستان 115 گروه جهادی و 5 هزار نفر اردو جهادی توسط فارس صورت گرفته است و همچنین در سیل خوزستان 53 گروه جهادی هزار و 835 نفر در مهار سیلاب حضور داشتد.

به گفته سرورزاده بعد از مسئله سیل سازمان بسیج سازندگی فارس در شهرستان شوشتر دهستان شعیبیه 150 واحد تعمیراتی و 50 منزل احداثی ماموریت داده شد که در نهایت 176 واحد تعمیری زودتر از موعد تا پایان مردادماه تحویل دادیم.

اختصاص 2 میلیارد تومان در طرح‌های اقتصادی بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر استان فارس درباره فعالیت‌های اقتصاد مقامتی با اشاره به اجرای طرح‌های صنایع دستی، تولید، بسته بندی قارچ و غیره گفت: همچنین از فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک برای تولید برق در منازل استفاده می‌شود و نزدیک به 2 میلیارد تومان بودجه در این زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی اختصاص داده شده است.

به گفته سرورزاده 261 تسهیلات در زمینه اقتصاد مقاومتی و 41 مورد در صنایع تبدیلی تسهیلات واگذار شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: