آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس:
توانا گفت: زنجیره امیدان انقلاب در مقطع ابتدایی با استفاده از قالب های متنوع تبلیغی از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی استان این هفته است.
به گزارش تنویر، عباس توانا رئیس سازمان بسیج دانش آموزی فارس صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که  ۸ آبان ماه در تقویم شمسی به مناسبت سال‌روز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقشار نقش آفرین دفاع مقدس که توانستند با ایثار و از خودگذشتگی تاثیرات مثبت بسزایی را در دفاع مقدس داشته باشند، جمعیت دانش آموزان آن سال‌ها بوده است که موید این مطلب، سی و شش هزار شهید دانش آموزی است که این مردم به این انقلاب هدیه دادند.

وی افزود: در این بین شهدایی هستند که همچون نگین انگشتری می درخشند؛ شهدای بزرگواری که با سن کوچک خود درس بزرگ مردی دادند تا جایی که معمار کبیر انقلاب اسلامی(رحمت الله علیه) که خود امام امت بودند می‌فرمایند «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‏اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی فارس گفت: شهید مرحمت بالازاده نیز نوجوانی بود که برای رفتن به جبهه حق علیه باطل زمانی که به ملاقات رئیس جمهور وقت می‌رود عنوان می کند اگر من به درد جبهه نمیخورم پس بگویید از این به بعد روضه حضرت قاسم خوانده نشود یا شهید مهرداد عزیز الهی، زینب کمایی و  خیل عظیم شهدای والا مقام دانش آموز که مرور شرح زندگی این عزیزان برای هر آزادمردی درس عرفان و ایثار است.

توانا تصریح کرد: مردم فارس نیز از این قافله شهدا عقب نماندند و با خون 3 هزار و 600 شهید دانش آموز ضمانت ماندگاری این نظام مقدس را تثبیت کردند لذا امروزه نیز دانش آموزان بسیجی با سرلوحه قرار دادن نحوه رفتار و فرهنگ شهدای دانش آموز به دنبال اعتلای روز افزون ایران اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: شاهد آنیم دانش آموزان بسیجی امروزه نیز در چالش ها و حوادث گوناگون اسلام و انقلاب نقش آفرینی می کنند من جمله حضور چشمگیر و گسترده در راهپیمایی حسینی یا تقاضاهای گسترده برای دفاع از حرمین آل الله و این تحقق سنت الهی است که فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی نسل به نسل و سینه به سینه در قلب عاشقان اهل بیت منتقل می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیج دانش آموزی تلاش دارد بستری برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در عرصه های مختلف را ذیل راهبرد «دانش آموز محوری با رویکرد تربیتی و انقلابی» فراهم کند،  تلاش دارد با ارتقاء سطح مهارتی، معرفتی و بصیرتی دانش آموزان در کالبد معنویت مسیر تربیتی آینده سازان ایران اسلامی را هموار کند و تلاش دارد تمام توان خود را در جهت تحقق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش به کار بندد.

توانا، سازمان بسیج دانش آموزی را با توجه به عرصه گسترده فعالیت خودش یکی از بزرگترین تشکل های جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: به نوعی این تشکل بزرگترین و کارآمدترین ظرفیت برای تحقق تمدن نوین اسلامی به حساب می آید.

 وی بابیان این‌که بسیج دانش آموزی استان فارس در تمامی مناطق آموزش و پرورش استان و در مقاطع مختلف تحصیلی تحت شبکه عظیم واحدهای بسیج دانش آموزی مشغول به اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت تربیت انقلابی است، گفت: ما در بسیج دانش آموزی تمامی فعالیت‌های خود را با شاخص تربیت انقلابی می‌سنجیم و در این مسیر برنامه های متعددی را برای مقاطع مختلف تحصیلی طرح ریزی می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی فارس شعار هفته بسیج دانش آموزی را  «دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی»  عنوان کرد و افزود: هفته بسیج دانش آموزی از ۷ آبان ماه آغاز و با برگزاری راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان خاتمه می‌یابد که یکی از محورهای فعالیت های ما در این هفته پرداختن به مسئله استکبارستیزی و افول هژمونی آمریکا و سران استکبار است.

توانا تصریح کرد: در این هفته ۱۳۵۷ نشست مرگ بر آمریکا در ۱۳۵۷ مدرسه استان فارس با رویکرد تبیین چرایی مرگ بر آمریکا برگزار می‌گردد و ان شاالله اردوهای راهیان نور دانش آموزان فارس از 11 آبان ماه آغاز خواهد شد و در تلاش هستیم که پیوندی بین اردوهای راهیان نور و گام دوم انقلاب برقرار کنیم.

وی بابیان این‌که صبحگاه های ویژه روز بسیج دانش آموزی با نواختن زنگ «ایثار و شهادت» از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در این هفته است، مطرح کرد: پویش رسانه ای «رهبران ملت» با هدف آشنایی نسل دهه هشتادی با شهدای نسل دهه شصت و الگوگیری از فرهنگ این شهدا در هفته بسیج دانش آموزی به اجرا خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی از دیدار صمیمانه جمعی از دانش آموزان بسیجی در هفته بسیج دانش آموزی با آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خبر داد و بیان کرد: با تعاملی که با ستاد برگزاری نماز جمعه در استان داشتیم نمایندگان دانش آموزان بسیجی سخنران پیش از خطبه های جمعه دهم آبان ماه غالب شهرستان های استان خواهند بود و نقطه نظرات خود را در موضوعات مختلف به اطلاع عموم مردم خواهند رساند.

توانا عنوان کرد: زنجیره امیدان انقلاب در مقطع ابتدایی با استفاده از قالب های متنوع تبلیغی از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی استان این هفته است. همچنین مسابقات گوناگونی ویژه فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی در مدارس در هفته پیش رو برگزار خواهد شد مثل مسابقه تابلو برد مدارس و مسابقه جدول سواد رسانه ای.

وی گفت: امید داریم که ان شاالله در این هفته با برگزاری گرامیداشت مقام  شهدای دانش آموز با استفاده از قالب های جذابی همچون سرودهای دینی و آیینی، نمایش ها و مسابقات مختلف بتوانیم در راستای ارتقای سطح  ساحت های شش گانه هویتی دانش آموزان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدان اشاره شده است گام برداریم.
برچسب ها: عباس توانا
نام:
ایمیل:
* نظر: