جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
روز گذشته:
مراسم یادواره شهدای روستای تنگ کتویه با حضور فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه داراب ، خانواده شهدا و ایثارگران و آحاد مردم و با همت پایگاه مقاومت بسیج امام رضا(ع) حوزه شهید کلاهدوز برگزار شد.


سرگرد پاسدار محمد حسین هاشمیان مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه داراب طی مصاحبه ی اختصاصی که با خبرنگار تنویر در داراب داشت، هدف از برگزاري محافل انس با شهدا را در نكوداشت ياد و خاطره شهيدان و تجديد پيمان با آرمان‌هاي آنان بيان كرد و افزود: اين يادواره در حقيقت از چندین يادواره‌اي است كه در سلسله مهماني شهدا و محفل انس با آنان در اين شهرستان برگزار مي شود.


سرگرد هاشمیان در خصوص تاثیر این گونه یادواره ها بر اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: شهدا نیازی به این مراسم ندارند این ما هستیم که از برکت چنین مراسمی، افتخار تجدید میثاق و بیعت مجدد با این عزیزان و خانواده معزز و معظم آنان را کسب می‏کنیم.
 مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه داراب ادامه داد: برپایی هر چه با شکوهتر این یادواره ها مبین این خواستگاه بوده و دشمن خام را از تداعی این خیال پوچ که ممکن است گذشت زمان خللی در اراده ناگسستنی این ملت پدید آورد را، منصرف می‏کند.


در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بلوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، یادواره شهدا را یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری های شهیدان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: ما مدیون این دلاوری ها و قهرمانی ها هستیم.
وی اظهار داشت: برپایی این گونه آیین ها علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، باعث ترویج آرمان های آنان و سبک زندگی اسلامی همچون ایثار، پرهیز از اسراف در بین نسل جدید خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: یکی از نعمت های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.
وی تصریح کرد: شهادت در فرهنگ شیعه بعنوان یک هدیه ای است که مرز شناس نیست و این فرهنگ در تمام نقاط شیعه نشین جهان از جمله حزب اله لبنان نیز ساری و جاری است و انقلاب اسلامی با شهادت پیروز شده، با شهادت به پیش رفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته و تنها راه ادامه آن، ترویج این فرهنگ است.


همچنین پخش كليپ، نماهنگ، شعر، مداحي، بيان خاطرات و اهداي لوح يادبود به خانواده‌هاي شهيد اين يادواره، از ديگر برنامه‌هاي این مراسم معنوی بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: