گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، رسانه را ناظر بر رفتار جامعه دانست كه می‌تواند رفتار خوب را تبلیغ و قبح رفتار را برای مردم تبیین كند.

سردار یدالله بوعلی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس ظهر امروز، ۴ آذرماه همزمان با هفته بسیج در ششمین نشست هیئت اندیشه‌ ورز بسیج رسانه این استان با اشاره به نقش رسانه در عرصه‌های مختلف گفت: اتفاقات زیادی اخیراً رخ داده است كه جایگاه رسانه برای تبیین موضوع باید روشن باشد.

وی افزود: البته اصل این است كه هر كسی با چه قصد و نیتی به هر موضوعی ورود می‌كند و این مسئله بسیار مهم است و اگر نیت و قصد برای حفظ نظام و كمك به رشد جامعه و تضمین كننده بقای آن باشد، نباید مانعی برای آن ایجاد شود و این مسئله حق رسانه است و تردیدی در این قضیه نیست.

بوعلی با بیان اینكه رسانه یكی از بخش‌هایی است كه می‌تواند ناظر بر رفتار جامعه باشد تا رفتار خوب را تبلیغ و یا قبح رفتار بد را برای مردم تبیین كند، گفت: به این نكته باید توجه داشته باشیم و البته برای این كار هم نباید تنها به صدا و سیما بسنده كنیم و به رسانه‌ها در تمام بخش‌های مكتوب، فضای مجازی و غیره توجه كنیم.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به وقایع اخیر گفت: در درگیری‌های اخیر، نیروهای امنیتی اعم از نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و غیره پای كار آمدند و تلاش كردند تا امنیت را برای عامه مردم برقرار كنند چرا كه اغتشاشگران روند زندگی مردم را مختل كرده بودند و اجازه رفت و آمد مردم را حتی به منازلشان نمی‌دادند.

وی با بیان اینكه در این اغتشاشات مردم صف خود را از آشوبگران جدا كردند، گفت: تعداد اشرار و آشوبگرانی كه اقدام به تخریب و آتش زدن اماكن عمومی و اموال خصوصی مردم می‌كردند زیاد نبود اما به‌صورت پراكنده عمل می‌كردند تا به نظر تعدادشان زیاد بیاید.

بوعلی اظهار كرد: اگر جلوی كار اغتشاشگران گرفته نمی‌شد،‌ بسیار فراتر از این‌ها جنایت می‌كردند اما بحمد الهی توانستیم آنان را زمین‌گیر كنیم.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه در جریان این اغتشاشات آسیب‌هایی هم به اموال خصوصی مردم وارد آمد، گفت:‌ هیچ‌كدام از این پمپ بنزین‌هایی كه در این جریانات آتش زده شدند، مربوط به دولت نبود در صورتی كه همه آن‌ها متعلق به مردم بود و حتی اموال شهرداری هم كه توسط اغتشاشگران به آتش كشیده یا تخریب شدند، نیز از محل عوارض‌های دریافتی از مردم بوده است و این‌ها نكاتی است كه باید در رسانه‌ها برای مردم تبیین شوند.

وی با تأكید بر اینكه صف كسانی كه نقد سازنده دارند با كسانی كه تنها قصد تخریب دارند، جداست، گفت: قطعاً هیچ‌كدام از شهروندان حاضر نیستند جلوی دانش‌آموزان را بگیرد و یا ادارات را آتش بزند و یا اینكه به مترویی كه ۲۰ سال منتظر راه‌اندازی بودند، حمله كرده و آن را تخریب كند.
بوعلی همچنین به قضیه قطعی اینترنت نیز اشاره كرد و گفت: بحث اینترنت تصمیم شورای تأمین و كشور است و به‌طور متمركز در شورای عالی امنیت ملی مصوب شد كه طی یكی دو روز اینترنت قطع شود كه در این قضیه بسیار مؤثر بود البته این حق مردم است كه بتوانند از اینترنت استفاده كنند ولی عده‌ای از این فضا سوءاستفاده می‌كردند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه فرماندهان سپاه به‌صورت میدانی در میان معترضان حضور یافته و با آنان صحبت می‌كردند كه البته صف اغتشاشگران هم با مردم و معترضان جدا بود، گفت: نقاط اغتشاش در شیراز بسیار پراكنده بود و این طور نبود كه یك جمعیت در یك جا جمعیت شوند.

وی در ادامه اهمیت توجه به مردم را یادآور شد و گفت: اساساً هر حكومتی هرچقدر هم از جهت زیرساخت یا ارتش ضعیف باشد، اما به مردم متكی باشد، پیروز است و مصداق آن هم نوار غزه، حشدالشعبی و یا یمن است كه در برابر ابرقدرت‌ها ایستاده‌اند.

بوعلی با تأكید بر اینكه اراده مردم همیشه غالب است، گفت: قوی‌ترین مردم دنیا متعلق به ایران هستند كه ابرقدرت‌ها همواره در مقابل آنان كم آورده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین بر لزوم رسیدگی به نقاط كم‌برخوردار تأكید كرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام دادیم به عنوان مثال در سیل اخیر در شهرك سعدی، قریب ۴۰۰ منزل را بازسازی كردیم و حتی نیروهای جهادی و بسیجی نیز از ابتدای وقوع سیل به كمك مردم شتافتند و همین مسئله موجب شده بود تا در جریان اغتشاشات اخیر ما هیچ مشكلی در این محله نداشته باشیم زیرا مردم همواره قدردان زحمات هستند اما باید این كارها را در نقاط مختلف به‌صورت فراگیر انجام دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات سپاه در شهرك صنعتی شیراز در راستای رونق تولید اشاره كرد و گفت: مشكل مالیات برخی از صنایع تولیدی و همچنین مشكل سرویس و وسیله ایاب ذهاب ۱۷ هزار كارگر این شهرك، نداشتن آتش‌نشانی را برای آنان حل كردیم و همچنین پیگیر طلب ۷۰ شركت از وزارتخانه‌ها هم هستیم كه برخی از مطالبات آنان پرداخت شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: