کد خبر: ۱۲۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
بمناسبت هفته بسیج
بسیجی کسی ست که روحیه جهادی داشته باشد، تبعیت از ولایت داشته و دستورات مقام معظم رهبری را براساس شاخصه ها و سنجه های ایشان در جامعه پیاده کند. با ولایت حرکت کند و از ولایت پیشی نگیرد.

بسیجی فردی ست که روحیه جهادی دارد.به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی فارس، سرگرد سید مجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس: در حوادث سیل ابتدای سال در شیراز، مرمت و ساخت 235 منزلی که توسط گروه های جهادی بسیجی در شیراز به نحو احسن و در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم تحویل شد، از صحنه های زیبایی بود که دیدیم.

وی در ادامه به حرکت های جهادی محلات و مردم روستاها برای آبادانی محله و روستای خود اشاره کرد و گفت: حرکتی در دهستانی مثل جوزا توسط گروه های جهادی محله محور همان روستا انجام شد و توانستند کانالی که را که بالغ بر یک و نیم میلیارد برای دولت هزینه داشت، این گروه های جهادی با تأمین مصالح از سوی بسیج سازندگی، کانالی که سالها دولت های مختلف در احیای آن مانده بودند را احیا کردند و سطح کشت را به دوبرابر ارتقا دهند.

به عقیده سرورزاده، حرکت های جهادی، حتی سطح هزینه های دولت در مناطق محروم، بسیار کمتر شده و این فقط و فقط به دلیل حضور گروه های جهادی است که بدون هیچ چشم داشتی و به صورت جهادی خدمت رسانی می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، سپاه و بسیج را مزوج در هم دانست و جدانشدنی.

وی گفت: مأموریت سپاه، بسیجی وارانه است. ورود سپاه در بعضی مأموریت ها، ذاتی نیست؛ مثل محرومیت زدایی، رسیدگی به سیل و زلزله و بحران هایی که در جامعه پیش می آید. اما بسیجی وار وارد عمل شده و سعی در رفع مشکلات را در عرصه های مختلف دارد. پاسداران همه بسیجی هستند و خالصانه قدم در این راه گذاشته اند.

سرورزاده با بیان اینکه مثال سپاه و بسیج مثل شربت است که شکر را نمی توان از شربت جدا کرد، تصریح کرد: بسیج را از جامعه هم نمی توان جدا دانست، چرا که غالب افراد جامعه بسیجی هستند. بسیج یک نهاد مردمی است، از مسئولین کشوری گرفته تا نیروهای نظامی و انتظامی، و حتی کودکان و نوجوانان و پیران؛ پس بسیج چیزی جز آحاد مختلف مردم در همه سنین و اقشار نیست.

به عقیده وی، نگاه به منویات مقام رهبری و پشت سر و علم مقام معظم رهبری حرکت کردن، از رموز ماندگاری بسیج است؛ چرا که بسیجی، پشت سر ولایت حرکت می کند و پا جای پای ایشان می گذارد. از دل مردم بودن و تابع ولایت بودن رمز ماندگاری این نهاد مردمی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: