جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
نشست صمیمی مشاور علمی فرمانده کل سپاه با فرمانده ناحیه سپاه بقیه الله (عج) شیراز؛
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: علم و دانش کلیدهای گشاینده بسیاری از مشکلات هر جامعه ای هستند، چه در زمینه علوم انسانی و چه در پزشکی و مهندسی. در جوامعی که علم دارای جایگاه مناسب باشد قطعا آن جامعه رشد خواهد کرد.


 علم و دانش کلید حل مشکلات جامعه

در این نشست که به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) صورت پذیرفت ، دکتر حسین  قدیانی مشاور علمی فرمانده کل سپاه ( رئیس سابق سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور ) بعنوان میهمان حضور یافته و پیرامون مسائل علمی و دستاوردها و پیشرفت های استان فارس و بلاخص ناحیه مقاومت بقیه الله (عج) با فرمانده این ناحیه، سرهنگ مجید علیپور گفتگو کردند.

سرهنگ علیپور فرمانده ناحیه بسیج سپاه بقیه الله (عج) با بیان گزارش مختصری پیرامون اقدامات علمی صورت گرفته و عملکرد عالی این ناحیه در زمینه علمی بیان کرد: امروز علم زبان بشریت است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بقیه الله (عج) در این نشست گفت : دستاوردهای علمی کشور بسیار زیاد و البته چشمگیر بوده است و این باعث تقویت امید به آینده ای روشن برای فتح قله های علمی دست نیافته جهان می باشد لیکن این پیشرفت های می بایست بیان گردد و عموم جامعه را نسبت به آن مطلع ساخت که این امر با استفاده از ابزار های ارتباط جمعی و رسانه های گروهی و خبری امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در این زمینه نیز ناحیه بقیه الله (عج) شیراز اقدامات اساسی را نیز انجام داده و در تولید محتوای علمی و انجام گزارشات خبری رخدادهای علمی پیشگام بوده و جزو فعالین خبری در خبرگزاری علم و فناوری بوده و در استان فارس در شش ماه گذشته توانسته است که رتبه اول استانی در زمینه خبری در این خبرگزاری را نیز کسب نماید.

سرهنگ علیپور اذعان داشت: در فعالیت انقلابی نباید به حداقل ها اکتفا کرد و باید در خدمتگذاری به مردم همیشه بهترین ها را ارائه کرد از همین رو با توجه به سهمیه هر ناحیه مقاومت یک پایگاه علمی لیکن این ناحیه با انجام یک تصمیم ابتکاری و خودجوش اقدام به ایجاد پایگاه علمی در تمامی حوزه های مقاومت خود کرده که این عمل موجب استقبال زیاد بسیجیان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با تلاش دست اندرکاران معاونت علمی این ناحیه و بسیجیان متخصص به لطف خدا توانسته ایم در جشنواره علم و فناوری سازمان بسیج علمی استان فارس 3 رتبه برتر با عناوین فرمانده ناحیه برتر، مدیر علمی برتر و خانه نخبگان برتر استان فارس را کسب نماییم و این نیز برگ زرینی از افتخارات علمی این ناحیه بزرگ بشمار می آید.

فرمانده ناحیه بقیه الله (عج) به تشکیل قرارگاه جهاد علمی در این ناحیه در هفته بسیج نیز اشاره کرد.

سرهنگ علیپور ضمن ابراز خرسندی از وضعیت علمی این ناحیه در سطح استانی به این نکته اشاره کرد: کشور نیاز به مدیران جوان و با انگیزه و متخصص دارد، هرجا به جوانان اعتماد کردیم و حمایت داشتیم مطمئنا شاهد پیشرفت خواهیم بود کما که در معاونت علمی این ناحیه به دلیل جوان گرایی نیز شاهد این جهش علمی بودیم.

مشاور علمی فرمانده کل سپاه  نیز در این نشست ضمن تشکر از نگاه ویژه مجموعه فرماندهی ناحیه بقیه الله (عج) به مدیریت علمی و پژوهشی و همچنین عملکرد مناسب این ناحیه اذعان داشت: علم و دانش کلیدهای گشاینده بسیاری از مشکلات هر جامعه ای هستند، چه در زمینه علوم انسانی و چه در پزشکی و مهندسی. در جوامعی که علم دارای جایگاه مناسب باشد قطعا آن جامعه رشد خواهد کرد.

دکتر حسین قدیانی  با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در بحث جریان سازی در پیشرفت علمی کشور اظهار کرد: برای فعالیت در زمینه جریان سازی پیشرفت علمی کشور چهار راهبرد در نظر گرفته شده است.  تقویت بنیه علمی کشور ، کمک به مدیریت دانش و توان علمی ، کمک به ایجاد تحول در محتوای علوم انسانی و در نهایت استخراج مدل مفهومی از بانک نیازمندی ها و توانمندی ها است.

نام:
ایمیل:
* نظر: