سواد رسانه ای
مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس برگزار می کند:
boletمسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
نتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
معاونت تربیت و آموزش مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس منتشر کرد:
boletنتایج مسابقه هفتگی پیامکی سواد رسانه
کد خبر: ۱۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس:
سرهنگ دوستدار گفت: باتوجه به ضریب نفوذ بسیار زیاد اینترنت و موبایل در کشور و استان فارس باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته و برای جلوگیری از آسیب ها و بهره مندی از فرصت های آن برنامه ریزی داشته باشیم.
اولین گردهمایی فعالین فضای مجازی شهرستان پاسارگاد در محل کانون شهید فهمیده سعادت شهر با حضور سرهنگ محمد جعفر دوستدار مسئول فضای مجازی سپاه فجر استان فارس، فرمانده سپاه پاسارگاد، فرماندار شهرستان، امام جمعه، بخشدار و جمعی از مسئولین، مردم و دانش آموزان برگزار شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر در این مراسم گفت: در شرایطی که تحریم های یکجانبه و ظالمانه از سوی غربی ها بر کشور ما تحمیل شده است و ما حتی در واردات دارو تحریم هستیم در حوزه رسانه نه تنها تحریم نیستیم بلکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود و نفوذ در جامعه شبکه های ماهواره ای مختلف و جدیدترین نوع موبایل ها را در اختیار ما گذاشته است.

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی  همانند یک مهمان ناخوانده در خانواده های ایرانی بدون آمادگی و بدون داشتن سواد رسانه وارد زندگی مردم شده است. رسانه ها و شبکه های اجتماعی ضد ارزش ها را به ارزش تبدیل می کنند تا فرهنگ غلط را در کشور و در بین مردم القا کنند.

سرهنگ دوستدار با اشاره به این که دشمن در تلاش است روایت ناصحیح و غلط خود را در جامعه صحیح جلوه دهد ابراز داشت: جنگ امروز جنگ اندیشه ها و روایت ها است و دشمن در تلاش است روایت ناصحیح و غلط خود را در جامعه صحیح جلوه دهد.

وی ادامه: در مواجهه با فضای مجازی باید با نگاه واقع بینانه رفتار کنیم، یعنی هم آسیب ها و تهدیدات بسیار زیاد آن را ببینیم هم از فرصت های قابل توجهی که دارد بهره مند شویم. در نگاه واقع بینانه باید مخاطبین فضای مجازی با یادگیری سواد رسانه خود را در برابر آسیب های فضای مجازی در حد امکان ایمن کنند.

سرهنگ دوستدار تاکید کرد: ما می توانیم با برنامه ریزی صحیح تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده و از فضای مجازی در جهت صدور و انتشار پیام انقلاب اسلامی به جهانیان استفاده کنیم. این اتفاق در ایام اربعین با مطرح کردن کلید واژه حب الحسین یجمعنا در جهان توسط فعالان فضای مجازی بسیج اثبات شد.

وی ادامه داد: همان طور که در دفاع مقدس با کمترین امکانات و ابزار ها همه مردم در کنار هم افتخار آفریدند و دشمن را شکست دادند درمیدان جنگ نرم نیز اگر جامعه را آگاه کنیم و سازماندهی داشته باشیم می توانیم پیروز شویم. توکل بر خدا و توسل به اهل بیت و گوش به فرمان رهبری بودن همانند دفاع مقدس در جنگ نرم نیز رمز موفقیت است.

سرهنگ دوستدار با توجه به فعالیت های ضدانقلاب و گروه منافقین در فضای مجازی گفت: گروه منافقین که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدترین جنایت ها از جمله ترور 17000 نفر را در کارنامه ننگین خود به دنبال دارند، امروزه نیز در فضای مجازی به دنبال تخریب و سواستفاده هستند اما همانطور که ترقه بازی دشمن در مجلس با قدرت نظامی سربازان گمنام امام زمان پاسخ داده شد در عرصه فضای مجازی نیز تحرکات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دشمن بدون پاسخ نمی ماند.

وی ادامه داد: باتوجه به ضریب نفوذ بسیار زیاد اینترنت و موبایل در کشور و استان فارس باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته و برای جلوگیری از آسیب ها و بهره مندی از فرصت های آن برنامه ریزی داشته باشیم.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس گفت: باتوجه به ساختار جدید سپاه و راه اندازی معاونت فضای مجازی، مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس با تشکیل گردان های سایبری برای مقابله با تهدیدات رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن، شناسایی و تربیت فعالان فضای مجازی و ارتقا و آموزش سواد رسانه ای در استان با برنامه ریزی و جدیت فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به لزوم ارتقا سواد رسانه ای عموم مردم جامعه برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده در فضای مجازی گفت: ان شاءالله نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی به طور گسترده و با همکاری نهادها و مجموعه های مختلف در شهرستان پاسارگاد اجرا شود.

سرهنگ دوستدار در پایان ضمن تشکر از کسانی که این مراسم را تدارک دیده اند و دعوت از همه مردم برای همکاری در گردان های سایبری بسیج گفت: ان شاءالله با تلاش های مجموعه فضای مجازی سپاه پاسارگاد و استفاده حداکثری از ظرفیت های شهرستان با راه اندازی گردان های سایبری بسیج در جهت ارتقا فضای مجازی شاهد یک حرکت رو به جلو و موثر شکل خواهد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: