گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌های بیگانه سعی دارند یاس و ناامیدی را به جامعه القا کنند و وظیفه مهم اصحاب رسانه در نظام جمهوری اسلامی است که این ترفند رسانه‌ای دشمن را خنثی و از جامعه دور کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس در شیراز افزود: خبرنگاران و اهالی رسانه باید با انجام کار حرفه‌ای، شور و نشاط را به جامعه انتقال دهند و کمبودها را به دور از سیاه نمایی بیان کنند.

وی، آفت رسانه‌های داخلی را حرفه‌ای نبودن دانست و گفت: باید با آموزش و توجه جدی به حوزه رسانه، این نقص را برطرف کرد.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بروز مسایل سال ۸۸ و اغتشاشات آبان ۹۸ رسانه‌های خارج از مرزهای ایران نقش اصلی و محوری داشتند، رسانه‌های داخلی ما هم باید با کار حرفه‌ای و کسب آموزش های لازم بتوانند در مقابل رسانه‌هایی مانند بی بی سی که ۳۰۰ سال سابقه نوشتاری، صدا و تصویر دارد، مثمر ثمر باشند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از عدم توجه کافی به مقوله سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مشکلات اصلی جامعه نام برد و گفت: همگان به ویژه رسانه‌ها باید برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای تلاش کنند.

سردار شریف ادامه داد: حدود ۵۰ میلیون نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران، دوران شاهنشاهی و مبارزات انقلابیون را درک نکرده و هیچ ذهنیت درستی از آن زمان ندارند و یکی از وظایف رسانه‌ها آشنا کردن مردم با مسایل و رخدادهای دهه‌های گذشته ایران است و می توان گفت که عملا یک انقطاع بین نسلی در جامعه ما شکل گرفته است که رسانه‌ها می‌توانند این وضعیت را بهبود بخشند.

رییس بسیج رسانه فارس: ۵۱۵ اثر از ۷۶ خبرنگار و عکاس خبری
به دبیرخانه جشنواره ابوذر ارسال شد

رییس بسیج رسانه استان فارس نیز در این آیین گفت: ۵۱۵ اثر از سوی ۷۶ خبرنگار و عکاس به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس ارسال شد که ۴۰ نفر از این شرکت کنندگان مرد و ۳۶ نفر از بانوان هستند.

مصطفی اژدری افزود: این جشنواره در هشت محور شامل، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، سرمقاله، عکس و موشن گرافی برگزار شده است.

وی ادامه داد: همه آثار برتر و شایسته تقدیر این دوره از جشنواره به مرحله کشوری ارسال خواهد شد که آیین اختتامیه آن یکم بهمن‌ماه ۹۸ در تهران برگزار می‌شود.

همچنین در این آیین، سردار یدالله بوعلی، جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: خبرنگاران و عکاسان خبری این استان برای دسترسی به اطلاعات صحیح مشکلاتی دارند که این موارد در نشست شورای تامین استان فارس مطرح شده و به زودی مواردی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

خبرنگار ایرنا بیشترین عنوان برتر جشنواره را کسب کرد

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان فارس در دومین جشنواره ابوذر با کسب ۶ عنوان برتر و شایسته تقدیر، بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

در بخش تیتر این دوره از جشنواره، محمد امین افشارپور خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز فارس، رتبه اول و سوم را به خود اختصاص داد، فاطمه ایزدی از روزنامه خبر جنوب مقام دوم را کسب کرد و همچنین افشارپور در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش خبر، داواران هیچ یک از آثار را به عنوان مقام نخست انتخاب نکردند اما محمد امین افشارپور خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز فارس در این بخش مقام دوم را از آن خود کرد، مرضیه امیری از پایگاه خبری شیرازه رتبه سوم را کسب کرد و همچنین اثری از علیرضا پرنیان خبرنگار خبرگزاری مهر در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش گزارش، سیده نصرت شجاعی خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان فارس مقام اول، فاطمه ایزدی از روزنامه خبر جنوب مقام دوم و محمدامین افشارپور خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز فارس مقام سوم را کسب کرد.

همچنین در بخش گزارش، آثاری از مرضیه امیری از پایگاه خبری شیرازه و سیده نصرت شجاعی از صدا و سیمای مرکز فارس، شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش مصاحبه این دوره جشنواره ابوذر استان فارس، داوران هیچ اثری را شایسته مقام اول ندانسته و احمدرضا سهرابی خبرنگار روزنامه عصر مردم به مقام دوم رسید و فاطمه ایزدی خبرنگار روزنامه خبر جنوب عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش یادداشت و مقاله، فرزاد وثوق از روزنامه شیراز نوین توانست مقام نخست را از آن خود کند و سعیدرضا امیرآبادی دیگر خبرنگار روزنامه شیراز نوین نیز مقام دوم و سوم این بخش را کسب کرد.

در این بخش همچنین آثاری از سعید رضا امیرآبادی و نجمه اشرفی از پایگاه خبری شیرازه شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش عکس این جشنواره، امیر صادقیان از خبرگزاری تسنیم، ساسان یگانه از پایگاه خبری پگاه شیراز و احمدرضا مداح از خبرگزاری بُرنا به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

داوران این دوره از جشنواره ابوذر فارس، در بخش موشن گرافی هیچ اثری را شایسته کسب عنوان اول و دوم ندانسته و اثری از زهرا مطهری خبرنگار روزنامه تماشا مقام سوم را به دست آورد.

موشن "Motion" در زبان فارسی به معنای پویاست و به هر چیزی که دارای حرکت باشد، اطلاق می‌شود. ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌ صورت متحرک منتقل می‌کنند "موشن" نامیده می شوند. موشن‌ها می‌توانند به‌ صورت آفلاین و آنلاین بر روی رایانه و تلفن همراه در وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که قابلیت نمایش ویدیو را دارند نمایش داده شوند.

انتقال محتوا با این روش از مزیت‌های بسیاری برخوردار است، از جمله اینکه می‌توان محتوا را به‌صورت تاثیرگذارتر، جذاب‌تر و در زمان کوتاه‌تری به مخاطب ارائه داد.

در بخش ویژه این جشنواره نیز که به آثاری در راستای گام دوم انقلاب اختصاص داشت، داوران هیچ اثری را شایسته کسب مقام اول ندانسته و محمدعلی رضایی‌زاده خبرنگار افتخاری بسیج دانش آموزی مقام دوم این بخش را کسب کرد و مجتبی اشرفی از اندیشکده راهبردی کریمه نیز مقام سوم را به دست آورد.

همچنین در بخش ویژه این جشنواره آثاری از محمدامین افشارپور خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز فارس و فاطمه رعیت پیشه از خبرگزاری دفاع پرس، شایسته تقدیر شناخته شد.

سردار شریف: اصحاب رسانه باید یاس را از جامعه دور کنند

نام:
ایمیل:
* نظر: