کد خبر: ۱۲۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کمک رسانی به سیستان و بلوچستان
رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: تاکنون یک تریلی اقلام کمکی توسط گروه‌های سازندگی نواحی و گروه‌های جهادی جمع‌آوری و به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

یک تریلی اقلام کمکی از سوی بسیج سازندگی استان فارس به مناطق سیل‌زده اعزام شد

سرگرد پاسدار سید مجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ، با بیان اینکه منطقه سیستان، یک منطقه وسیعی است و طبق صحبت هایی که شده است، از نظر نیروی انسانی، مردم منطقه پای کار هستند، تصریح کرد: سیلاب در این منطقه، مانند خوزستان نیست که نیاز به مهارشدن داشته باشد، مسیر عبورش مشخص است و برای هدایت آن، ماشین آلات نیاز است که از مناطق مختلف از جمله استان فارس، ماشین آلات مورد نیاز اعزام شده است.

به گفته وی، بر اساس هماهنگی های انجام شده، امکانات و تجهیزات و جمع آوری کمک های مردمی با اعلام به گروه های جهادی و نیروهای مستقر در استان، به سیستان اعزام شده و می شود.

سرورزاده افزود: تاکنون یک تریلر از این کمک ها و همچنین یک آشپزخانه سیار با بالغ بر 40 نیرو و ظرفیت پخت روزانه 5هزار وعده غذای گرم به منطقه اعزام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه اقلام مورد نیاز در این مناطق، پتو و لوازم گرم کننده است، تأکید کرد:با توجه به اینکه پوشش مردم منطقه، با لباس های محلی و بومی خاص خود است، برای جمع آوری لباس با محدودیت هایی روبرو هستیم و در این مورد، توصیه می کنیم لباس های گرم کننده نو مثل پالتو و کاپشن برای منطقه سیستان جمع آوری شود.

وی با اعلام اینکه از نظر مواد غذایی هم بیشتر کنسروجات نیاز است چون امکان استفاده از وسایل و لوازم پخت و پز در شرایط کنونی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به استقرار تیم های پزشکی سیستان در مناطق سیل زده این استان، دارو و امکانات پزشکی هم به آنان سپرده شده است، اما داروهای عمومی را در کنار دیگر اقلام می پذیریم.

سرورزاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیاز اعزام نیروی انسانی برای ارائه خدمات نیست اظهار داشت: مردم کمک های خود را می توانند به پایگاه ها، حوزه ها و نواحی مقاومت بسیج و نیز گروه های جهادی جهت ارسال به مناطق سیل زده سیستان اهداء کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: