جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۰۱:۲۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
شهید شاخص سال 1399 شهرستان جهرم
قسمتی از زندگی نامه شهید مطهرنیا، شهید شاخص سال 1399 شهرستان جهرم جهت آشنایی بیشتر مردم با آن شهید گرانقدر آورده شده است.

شهید مطهرنیا در سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند به نام های سجاد و فاطمه می باشد که در وصیتنامه خویش درباره فرزندش سجاد خطاب به همسرش می نویسد: "فرزندم سجاد را با اخلاق نیکو و صفات پسندیده تربیت نما و با خودت عهد کن که او را در راه اسلام فدانمایی"

شهید خلیل مطهرنیا در مهرماه ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در روستای علی‌آباد از توابع شهرستان جهرم چشم به جهان گشود. دوران پرنشاط کودکی او با اندوه مرگ پدر مهربانش قرین گشت و در زمانی که نهال وجود او اولین آوازهای رویش را سر می‌داد در عزای پدر نشست و از بهترین تکیه‌گاه عاطفه بی‌نصیب ماند. در طول زمان تحصیل به کارهای مختلفی نیز اشتغال داشت و مخارج زندگی و تحصیل خود را از دسترنج خویش حاصل می‌کرد.

شهید مطهرنیا پس از گذران دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در سال ۱۳۵۷ و در بحبوحه پیروزی انقلاب موفق به اخذ دیپلم شد و یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۸ بعد از انصراف از دانشگاه (که در جریان انقلاب فرهنگی موقتا تعطیل شده بود) به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهرم درآمد. شهید مطهرنیا که در دوران انقلاب در مبارزات مردمی در شهرستان جهرم از جمله تسخیر ژاندارمری و شهربانی و پادگان ارتش نقش فعالی داشت بعد از انقلاب از بنیانگذاران اصلی بسیج و تشکیل دهندگان گروه‌های مقاومت این شهرستان بود. بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز از جمله کسانی بود که رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و تا زمان شهادتش تقریبا در تمام عملیات‌ها شرکت فعالانه داشت. در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان و بعد از آن به سمت فرماندهی طرح و عملیات لشکر المهدی(عج) منصوب گردید و تا زمان شهادت در این سمت باقی ماند.

بخشی از زندگی نامه سردار شهید خلیل مطهرنیا

وی در حال گذراندن دوره فرماندهی در تهران بود که عملیات کربلای ۵ شروع گردید و به محض اطلاع خود را به جبهه رساند و در این عملیات شرکت کرد. شهید مطهرنیا که در عملیات‌های مختلف بارها به شدت مجروح شده بود سرانجام در تاریخ ۹/۱۱/۶۵ در حالی که مانند آقایش اباعبدالله الحسین(ع) سر بر بدن مطهر نداشت به دیدار حضرت دوست شتافت. خاک لاله‌خیز شلمچه و عملیات کربلای ۵ یادمان پرواز ملکوتی این عاشق واصل است. پیکر مطهر شهید سحرگاه پنجشنبه ۱۹/۱۱/۶۵ در شهر قهرمان‌پرور جهرم تشییع و در کنار دیگر همرزمانش به خاک سپرده شد.

شهید مطهرنیا در سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند به نام‌های سجاد و فاطمه می‌باشد که در وصیتنامه خویش درباره فرزندش سجاد خطاب به همسرش می‌نویسد؛ فرزندم سجاد را با اخلاق نیکو و صفات پسندیده تربیت‌نما و با خودت عهد کن که او را در راه اسلام فدانمایی. در نامه‌ای دیگر شهید به فرزندش این‌گونه وصیت می‌کند؛ هیچ وقت به خاطر مقام و مال و ثروت به دیگران احترام نگذار. پشتیبانت خدا باشد و امیدت به تلاش و کار خود.

شهید مطهرنیا با قرآن و نهج‌البلاغه و با ائمه معصومین علیهم‌السلام مؤانستی خاص داشت و شور عشق فرزند زهرا، خمینی کبیر، چنان در تار و پودش ریشه دوانده بود که در این باره می‌نویسد؛ خداوند به شما منت نهاد و این چنین رهبری را به سوی شما گسیل داشت تا به پیروی از مکتب اسلام این چنین از خود دفاع کنید و بر ظلم و باطل بشورید که به سعادت برسید.

در پایان، قسمتهایی دیگر از وصیتنامه شهید را زمزمه می‌کنیم: خداوندا تو را شکر می‌کنیم که مرا از سرگردانی‌ها و پوچی‌های دنیا و زندگی بیرون آوردی و به راه مستقیم هدایت و رهنمون ساختی. لذت نعمات ابدی و جاودانیت در آخرت را که در قرآن کریم ذکر کرده‌ بودی هر روز مرا از گسستن و شکستن قفسه دنیا و عروج به مقام قدس احدیت آ‌ماده‌تر می‌سازد.

نام:
ایمیل:
* نظر: