جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۰:۱۹
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
فرمانده سپاه لارستان در گفت و گو با آفتاب لارستان:

به گزارش روابط عمومی سپاه لارستان،سرهنگ پاسدار امیر جاهدی در گفت و گوی اختصاصی با آفتاب لارستان،در مورد اقدامات سپاه برای مقابله با کرونا در لار اظهار کرد: همزمان با جلساتی که تقریبا از ۱۲روز پیش در فرمانداری ویژه لارستان در مورد کرونا تشکیل شد ما نیز فعالیت های خود را در این زمینه شروع کردیم.

نزدیک به هشت روز است که نیروهای بسیجی به صورت شبانه روزی در یکی از مبادی ورودی اصلی شهر از طرف شیراز مشغول به کار هستند

وی خاطرنشان کرد: درخواستی که ستاد مقابله با بحران شهرستان از ما داشت در چند محور بود، یکی از آن ها تامین نیرو برای پایش افرادی بود که از مبادی ورودی وارد شهر لار می شوند که ما این کار را در یک پُست ۲۴ ساعته و در هر پُست تعداد ۵ نفر از نیروهای بسیجی داوطلب را به کار گرفته ایم و نزدیک به ۸ روز است که نیروها به صورت شبانه روزی در یکی از مبادی ورودی اصلی شهر از طرف شیراز، هر کدام به مدت ۶ ساعت مشغول به کار هستند.

گندزدایی و سم پاشی مساجد و معابر را انجام داده ایم

فرمانده سپاه لارستان تصریح کرد: کار دومی که از ما خواسته شد، بحث گندزدایی و سم پاشی مساجد و معابر بود که در جامعه هدف خودمان با ملزوماتی که در اختیارمان گذاشتند این کار را به صورت کامل انجام دادیم و از فردا نیز قرار است بحث گندزدایی معابر را نیز با جدیت دنبال کنیم، البته در این زمینه کمبودهایی وجود دارد که گفته ایم اگر مواد تهیه شود حاضریم حتی معابری که دسترسی خودرویی هم ندارد را به صورت داوطلبانه انجام دهیم.

در حال آماده سازی تعداد قابل ملاحظه ای ژلِ بهداشتیِ ضدعفونیِ دست هستیم

پاسدار جاهدی در مورد اقدامات دیگری که در این زمینه صورت گرفته است گفت: با همکاری شبکه بهداشت و معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تعداد قابل ملاحظه ای ژلِ بهداشتیِ ضدعفونیِ دست در حال آماده شدن است که بر طبق اولویت بندی معاونت بهداشتی و زیر نظر ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا از طریق پایگاه های محل بین جامعه هدف از جمله کسانی که بیماری خاص دارند و در معرض خطر بیشتری هستند، محلات محروم و کم برخوردار و بعد از آن اگر بتوانیم در کل شهر به صورت مجانی پخش می کنیم.

ماسک هایی را به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد با کمک خیاطان تولید می کنیم

وی تصریح کرد: کار دیگری که در حال انجام دادن آن هستیم این است که در فضای مجازی فراخوان داده ایم و از کسانی که مهارت خیاطی دارند درخواست کرده ایم که ما را در تولید لباس های مخصوص کادر درمانی و ماسک یاری کنند که در این زمینه جمعیت قابل ملاحظه ای از خیاطان سازماندهی شده اند که زیر نظر معاونت بهداشتی ماسک هایی را به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد تولید می کنند.

فرمانده سپاه شهرستان لارستان افزود: زمانی که ظرفیت این ماسک ها به استاندارد خاصی رسید با اولویت کادر درمانی و بیماران نیازمند و در مرحله بعد اگر توانستیم بین مردم هم توزیع می کنیم.

بسیجی ها در بخش ها نیز اقداماتی را به صورت داوطلبانه برای مقابله با کرونا انجام داده اند

سرهنگ پاسدار امیر جاهدی تصریح کرد: این اقدامات به صورت متمرکز با اولویت مرکز شهرستان انجام گرفته و در بخش های تابع نیز بسیجی ها به صورت داوطلبانه زیر نظر بخشداران و دانشکده علوم پزشکی این کارها را انجام می دهند.

به فرماندار پیشنهاد دادیم که برای شیفت صبح از ظرفیت ادارات در مبادی ورودی شهر استفاده شود

وی در مورد بسیجی هایی که در ورودی های شهر مستقر هستند و خودروها را چک می کنند اظهار کرد: بسیجی ها به صورت مجانی این کار را انجام می دهند اما حرف ما در جلسه شورای اداری شهرستان این بود که بسیجی ها برای شیفت صبح در جاهایی مشغول به کار هستند و ممکن است با توجه به بازه زمانی یک ماهه ای که تعریف شده استقبال از این شیفت کمتر باشد به همین دلیل به فرماندار پیشنهاد دادم که برای شیفت صبح از ظرفیت ادارات و بسیج ادارات شهرستان استفاده شود تا دیگر از ظرفیت بسیج محلات به صورت ۲۴ ساعته استفاده نشود؛ در واقع، بسیجی ها فقط ۱۸ ساعت باشند و ۶ ساعت باقی مانده را بسیج ادارات در نوبت صبح پوشش دهند.

هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که با خیال راحت شیفت صبح را در اختیار ادارات قرار دهیم

فرمانده سپاه لارستان افزود: در همین راستا، چند نفر به صورت نیرو به کار گرفته شدند اما به اندازه ای نبوده که به صورت کامل پوشش داده شود، البته در این زمینه قول هایی برای همکاری داده شده است اما هنوز به آن نقطه مطلوب نرسیده ایم که با خیال راحت شیفت صبح را در اختیار ادارات قرار دهیم.

پاسدار جاهدی تصریح کرد: در مصوبه امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای شهرستان تصمیم گرفته شد که ادارات لیستی از نیروهایشان را برای شیفت های صبح قرار دهند و برای اینکه بتوانیم آن ها را شیفت بندی کنیم و در مبادی ورودی شهر به کار بگیریم آن را در اختیار ما بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: تا الآن مشکلی در این زمینه نداشتیم اما برآورد ما این است که با توجه به اینکه قرار است بازه زمانی یک ماهه ای را پوشش دهیم ممکن است برای نیروها حالتی فرسایشی به وجود آید.

فرمانده سپاه شهرستان لارستان افزود: البته تاکنون این طور نبوده که افراد، بیشتر از دوبار در شیفت باشند چون استقبال زیادی در این مورد وجود داشته و شیفت را به صورت پایگاه به پایگاه پر می کنیم و مشکلی هم وجود نداشته اما پیشنهاد ما این بوده است که از ظرفیت ادارات در این زمینه بیشتر استفاده شود.

تشخیص دانشکده علوم پزشکی و فرمانداری به این صورت نبوده که بخواهیم شهر را قرنطینه کنیم

سرهنگ پاسدار امیر جاهدی در مورد قرنطینه شهر اظهار کرد: طبق دستور مقام معظم رهبری، ما تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت هستیم و تشخیص دانشکده علوم پزشکی و فرمانداری به این صورت نبوده که بخواهیم شهر را قرنطینه کنیم چون هنوز به وضعیت قرمز نرسیده ایم.

قرنطینه شهر از نظر عملی هم امکان پذیر نیست چون بیشترین ترددها به استان هرمزگان از طریق لار انجام می شود

وی افزود: اگر به تعداد مبتلایان به کرونا در لار نگاه کنید که در روزهای اخیر جهش بالایی داشته است متوجه می شوید که به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط یک یا دو نفر شاهد رشد جهش گونه آمار مبتلایان در لار هستیم؛ به همین خاطر، در نظر نداریم که شهر را قرنطینه کنیم و رعب و وحشت ایجاد شود؛ در واقع، این کار از نظر عملی هم امکان پذیر نیست چون بیشترین ترددها به استان هرمزگان از طریق لار انجام می شود.

مشکلی که در لار به وجود آمده از داخل خود شهرستان بوده است

فرمانده سپاه لارستان تصریح کرد: مشکلی که در لار به وجود آمده از داخل خود شهرستان بوده است؛ بنابراین، اولویت ما قرنطینه کسانی است که نتیجه آزمایش کرونای آن ها مثبت شده و قرار است در خانه به وضعیت شان رسیدگی شود.

پاسدار جاهدی افزود: همه تلاش می کنیم که این حلقه قطع شود و ویروس در داخل شهرستان پخش نشود چون در این زمینه مشکل بیرونی نداشتیم و شخصی که به تهران رفته و مبتلا شده بود ساکن خود شهر لار بود که چنین مشکلی را برای مجموعه ایجاد کرد.

اجازه سکونت در داخل شهر حتی به صورت ساعتی محدود نیز به مسافران داده نمی شود/ قرنطینه کردن شهر را به صلاح نمی بینیم

وی خاطرنشان کرد: با پایشی که صورت گرفته، نیروها رصد می کنند و اگر خودرویی مشکوک است با هماهنگی نیروی انتظامی اجازه سکونت در داخل شهر حتی به صورت ساعتی محدود نیز داده نمی شود؛ بنابراین، قرنطینه کردن شهر را به صلاح نمی بینیم و در جلسه هم تشخیص داده نشده و به جمع بندی نرسیدیم و یک نفر نمی تواند در این زمینه تصمیم بگیرد بلکه با هم فکری همه است.

در فرودگاه سعی شده بیشتر از ظرفیت دانشکده علوم پزشکی استفاده شود تا سپاه

فرمانده سپاه شهرستان لارستان در مورد اقدامات سپاه در فرودگاه لار گفت: سپاه در فرودگاه متولی حفاظت پرواز است و نمی تواند به این ماموریت بپردازد و اگر ما این کار را انجام می دهیم با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی است که در مبادی ورودی شهر انجام می دهیم اما در فرودگاه نیز با توزیع بروشورها و آگاه سازی تا جایی که توانسته ایم این کار را انجام داده ایم؛ در کل، در فرودگاه بیشتر از ظرفیت دانشکده ی علوم پزشکی استفاده شده تا سپاه.

برنامه هایی برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی داریم

سرهنگ پاسدار امیر جاهدی در مورد برنامه های آینده این نهاد به ویژه برای عید نوروز اظهار کرد: سعی کرده ایم تا جایی که می توانیم بار روانی جامعه را کم کنیم و عده ای از دوستان تولید محتوا را در فضای مجازی به خط کرده ایم تا بتوانیم تولیداتی را در فضای مجازی جهت آگاه سازی مردم و همچنین سرگرم کردن کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

به مناسبت عید نوروز و اعیاد شعبانیه، به دنبال تولیدات محتوایی در فضای مجازی هستیم

وی تصریح کرد: ممکن است این خانه نشینی مدتی تداوم داشته باشد بنابراین تلاش می کنیم تا در فضای مجازی به خاطر ایام پیش رو از جمله عید نوروز و اعیاد ماه شعبان یک سری تولیدات محتوایی داشته باشیم تا از این طریق از ظرفیت فضای مجازی به نحو بهتری استفاده کنیم.

چندین بسته حمایتی را در اختیار خانواده های نیازمند قرار داده ایم

فرمانده سپاه لارستان خاطرنشان کرد: خانواده های نیازمندی نیز شناسایی شده اند که ممکن است به خاطر بیماری آسیب هایی دیده باشند یا معیشت شان دچار مشکل شده که سعی می کنیم با حفظ کرامت شان یک سری بسته های حمایتی را آماده کنیم و به درب خانه های آن ها ببریم تا بتوانیم بخشی از این خسارت مادی را جبران کنیم.

رسانه ها از مردم بخواهند که حضور غیرضروری شان را در سطح شهر کم کنند

پاسدار جاهدی در پایان اظهار کرد: رسانه ها باید پیامی را به مردم بدهند که با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از گسترش بیماری جلوگیری کنند و حضورهای غیرضروری شان را نیز در سطح شهر کم کنند.

می توانیم از ظرفیت تهدیداتی که در دل این بحران ها به وجود می آید فرصت درآوریم

وی تصریح کرد: این داستان، برای مسئولان شهرستان نیز تجربه ای است که همدلی در بین آن ها برای مقابله با بحران ها بیشتر می شود و می توانیم از ظرفیت تهدیداتی که در دل این بحران ها به وجود می آید فرصت درآوریم.

قدردانی از بسیجی ها و خیران شهر

فرمانده سپاه لارستان خاطرنشان کرد: از تمام بسیجیانی که خالصانه، بدون نگاه مادی و با ایثار در این زمینه با ما همراهی کرده اند و همچنین از خیران شهر که همیشه مردم و دستگاه های اجرایی را در این مسیر کمک می کنند تشکر می کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: