کد خبر: ۱۲۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
جهاد جهادگران با کرونا
مسئول حركت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی فارس از فعالیت گروه‌های جهادی در مقابله با شیوع كرونا خبر داد و گفت: این گروه‌ها در ۷ سرفصل نظیر تولید مواد ضدعفونی و همكاری در ساخت ماسك‌های بهداشتی، ضدعفونی مساجد و اماكن مذهبی، همكاری گسترده با گروه‌های پزشكی و غیره در سطح استان فعالیت می‌كنند.

از ضدعفونی اماكن مذهبی تا همكاری گروه‌های جهادی فارس با اكیپ‌های پزشكیمیثم فضل‌الله پور، مسئول حركت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان فارس ، با اشاره به شیوع كرونا در كشورمان گفت: با توجه به اینكه دغدغه گروه‌های جهادی خدمت و رسیدگی به مشكلات مردم است؛ لذا با توجه به فضای كنونی، این گروه‌ها در بحث مقابله با شیوع كرونا ورود كردند.

وی با بیان اینكه گروه‌های جهادی استان فارس در ۷ موضوع مبارزه با شیوع كرونا را دنبال می‌كنند، افزود: گروه‌های جهادی در بحث تولید مواد ضدعفونی كه دانشگاه علوم پزشكی طرز تهیه این مواد را آموزش داده است، ورود كرده‌اند و در حال انجام این كار هستند.

فضل‌الله پور، گندزدایی و ضدعفونی كردن معابر شهری، بعضاً با برخی از شهرداری‌های شهرهای استان را از دیگر فعالیت‌های این گروه‌ها برشمرد و گفت: همچنین گروه‌های جهادی در مساجد و اماكن مذهبی قضیه ضدعفونی كردن را دنبال می‌كنند.

مسئول حركت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها تعدادی از گروه‌های جهادی استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشكی و یكسری دانشگاه‌ها در بحث تولید ماسك و اقلام بهداشتی كمك می‌كنند كه تقریباً ۳ گروه جهادی در این بخش فعالیت دارند.

وی اظهار كرد: همچنین یكسری گروه‌های جهادی در بحث تبلیغ و ترویج و آموزش چهره به چهره به‌منظور آگاه‌سازی مردم از روش‌های پیشگیری از كرونا فعالیت می‌كنند كه تك به تك به درب منازل مردم رفته و این كار را انجام می‌دهند.

فضل‌الله پور گفت: تعدادی دیگر از گروه‌های جهادی در بخش تولید بروشور و آگاهی‌سازی عمومی در معابر و شهرهای كوچك و مناطق دورافتاده استان فعالیت می‌كنند.

مسئول حركت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان فارس بیان كرد: علاوه بر این‌ها یكسری از گروه‌های جهادی كه ماهیت پزشكی دارند با همكاری شبكه بهداشت و درمان، اكیپ‌های معاینه علائم اولیه بیماری كرونا را در شهرستان‌ها راه‌اندازی كرده‌اند.

وی در پایان از فعالیت قریب ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان فارس خبر داد و گفت: البته این آمار جدا از گروه‌های جهادی مساجد است زیرا گروه‌های مساجد تنها در محلات خود فعالیت می‌كنند اما آمار ۷۰۰ گروه جهادی، شامل گروه‌هایی است كه محل خدمت آن‌ها متغیر است و در هر مكان بسته نیاز مردم آن منطقه فعالیت می‌كنند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: