کد خبر: ۱۲۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
با حضور فرماندار شهرستان خرم بید و کارشناسان حوزه سلامت برای مقابله با کرونا قرارگاه دفاع بیولوژیک برگزار شد.
سرهنگ وحید ستاری فرمانده سپاه خرم بید در جلسه تشریح رزمایش بیولوژیک  گفت: در پی ابلاغ  فرمانده معظم کل قوا به نیروهای مسلح در خصوص تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی و رزمایش دفاع بیولوژیکی، فرزندان این ملت در سپاه وبسیج از روز اول احساس تکلیف کرده و با نگاهی عملیاتی، امدادی وبهداشتی وارد عمل شدیم وبا تجربیات موفق میدانی، تمام ساختار و ساز و کار رزمایش را برای مقابله به میدان آورده ایم. بلوک بندی شهر مشخص و فرمانده محور ها مشخص شدند و در همه ابعاد دستور رزمایش بررسی و نظر تخصصی کارشناسان بهداشتی اخذ گردید.
مراحل اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک خرم بید تشریح شد
وی افزود: در ادامه گروههای  جهادی  مردمی شکل گرفت وهر کس هر ظرفیتی داشت به میدان آورد.
صحنه هایی  شبیه به حضور همه جانبه مردم  دفاع مقدس شکل گرفت .و به لطف خدا دستور کار صادر شد.
فرمانده سپاه خرم بید ضمن تشکر از همت بسیجیان و گروه های جهادی گفت: باید راه ورود دلسردی را ببندیم و در کنار همه هشدارها و اعلام خطرها، با حضور میدانی وخالصانه  به مردم امید دهیم.
مراحل اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک خرم بید تشریح شد
ستاری ادامه داد: بسیج مثل همیشه به عنوان همیار، همکار در کنار مردم عزیز و  دیگر دستگاه ها خواهد بود، ولی این به معنی کم رنگ شدن حضور دستگاه های دولتی نیست .زیبایی این  کار به حضور مردم ومسئولین در کنار یکدیگر است.
فرمانده سپاه خرم بید گفت: ما و مجموعه نیروهای انقلابی تا آخرین لحظه نیاز در کنار مردم ومسئولین خواهیم بود و با تمام توان و  امکانات مردمی در صحنه حضور داریم والبته در مراحل شکست این بیماری هم نیازبه توکل بخدا و توسل به اهل بیت داریم وهم نیاز به همراهی عموم مردم در جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی خصوصا ماندن در خانه می باشد.
در ادامه مسئول محورهای عملیاتی رزمایش دفاع بیولوژیک ضمن توضیح کالک عملیاتی خود  از مراحل اجرای این رزمایش  در موضوعات  بلوک بندی شهر جهت ارائه راحت تر ومنظم تر خدمات ،راه انداختن کارگاههای تولید ماسک،بسته بندی الکل بهداشتی ،تیم های توزیع اقلام بهداشتی ،ضدعفونی کردن کوچه ها ومعابر به ایراد گزارش پرداختند.
در پایان صادق کریمی فرماندار شهرستان خرم بید ضمن تشکر از گروه های جهادی گفت: اگر مشکل خاصی در شهرستان نیست این یعنی بسیجیان و مسئولین به موقع دست به کار شدند از ساعات اولیه در صحنه بودند.
وی ادامه داد: اصناف واقعا ایثارگری کردند، باید همانند زمان جنگ همه پای کار باشیم و همه تجهیزات شهرستان در اختیار مقابله با کرونا باشد.
فرماندار شهرستان خرم بید گفت: بسیج هرجایی که مشکل بوده وارد شده و مشکلات را حل کرده است، الحمدلله با وجود این نیروهای دلسوز و آتش به اختیار کرونا رو شکست خواهیم داد و نباید دست روی دست بگذاریم، هر کس میتواند باید به نوبه خود وارد عرصه شود.
وی از مجاهدت های پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند تقدیر کرد و گفت: آماده باش ۱۰۰درصد برای تمام ادارات اعلام کردیم و تمام مکان های اسکان تعطیل شده است و مدیران ومسئولین جوابگوی مردم در تمامی ایام تعطیلات خواهند بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: