گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
به مناسبت روز پاسدار:
سبزپوشان پاسدار استان فارس این روزها به عنوان جان برکفان خدمت به مردم دوشادوش جهادگران عرصه سلامت میدان‌دار مقابله با کرونا هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس به نقل ازخبرگزاری تسنیم از شیراز، ماه مبارک شعبان با میلاد امام حسین(ع) آغاز می‌شود، امام همام و بزرگواری که سید و سالار شهیدان است. روزی که میلادش به نام روز پاسدار نام گرفته و دلاورمردان پاسدار عاشقانه و مخلصانه راه و مکتب او را ادامه می‌دهند.میدان‌داری پاسداران فارس در مقابله با کرونا / سربازان گمنام ‌اطلاعات سپاه مجال را ‌از سودجویان گرفتند

روز پاسدار بهانه‌ای شد تا به تشریح فعالیت‌های دلاورمردان همیشه در صحنه سپاه فجر استان فارس در این روزهایی که جامعه با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بپردازیم.

در این زمینه جانشین سپاه فجر استان فارس با تبریک اعیاد بزرگ شعبان از جمله روز پاسدار و جانباز، با بیان اینکه سپاه در هر عرصه‌ای که نظام نیاز داشته به عنوان سرباز وارد شده است، اظهار داشت: جلسه قرارگاه پیشگیری سپاه فجر به منظور هماهنگی، پیش‌بینی، بررسی وضعیت استان و برنامه‌ریزی اقدامات لازم در موضوع پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان فارس به طور مداوم در حال برگزاری است.

سردار بوعلی با قدردانی و تجلیل از خدمات پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستان‌های استان فارس در راستای مقابله با بیماری کرونا و درمان بیماران، گفت: سپاه افتخار می‌کند قدمی در راستای خدمت به مردم بردارد و از زمان بروز بیماری کرونا با فعال کردن تیم‌های مختلف کارشناسی و عملیاتی و در کنار سایر نهادها و مسئولان استان اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش تولید اقلام بهداشتی و پزشکی در استان داشته و حل مشکلات واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی را در دستور کار قرار داده است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل داریم، گفت: کادر کارکنان سپاه استان و ظرفیت مردمی بسیج فارس برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی آمادگی با آمادگی کامل وارد میدان شده و در صورت نیاز سایر ظرفیت‌های پزشکی و اماکن سپاه فارس نیز در راستای مقابله با بیماری کرونا و رفع آلودگی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

پاسداران و بسیجیان در حل مشکلات  جامعه همراه مردم هستند

 معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و گرامیداشت مقام والای شهدای سلامت اظهار داشت: سپاه فجر فارس اعم از پاسداران و بسیجیان استان این روزها همراه با خادمان عرصه بهداشت و درمان در عرصه خدمت‌رسانی  حضور میدانی دارند و  با این حرکت نشان داده‌اند که در حل مشکلات  جامعه همراه مردم هستند.

سرهنگ دوم پاسدار جلال یارمحمدی افزود: امروز هم در شرایط پیش آمده، پاسداران و بسیجیان استان فارس همراه با سایر پاسداران انقلاب اسلامی در میدان مبارزه با شیوع کرونا پیش‌رو و پیش‌قدم بوده و همپای کادر بهداشت و درمان  از هیچ عملی در راستای حفظ سلامت مردم دریغ نکرده‌اند.

وی بیان کرد: این تلاش و جهاد مخلصانه نیز گوشۀ دیگری از عزم و همت جهادی پاسداران این جوانان انقلابی ایران اسلامی است.

معاون سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس تلاش‌ها و اقدامات زیادی در رصد، رهگیری و مقابله با اشرار و برهم‌زنندگان امنیت داشتند و در شرایط کنونی که بیماری منحوس کرونا شیوع پیدا کرده و برخی سودجویان و فرصت‌طلبان قصد سوءاستفاده از شرایط را دارند و امنیت جانی و مالی شهروندان را خواسته یا ناخواسته هدف قرار گرفته‌اند، نیز پیوسته کار رصد، پیگیری و مقابله با آن‌ها را دنبال می‌کنند.

این پاسدار با تأکید بر اینکه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دفاع و حراست از ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی، به بحث خدمت به مردم نیز توجه ویژه‌ای دارند، گواه این ادعا را پیشگامی پاسداران در تمام بحبوحه‌ها و بحران‌های مختلف برشمرد و گفت: هیچ‌کس خدمات‌رسانی پاسداران انقلاب اسلامی را در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و غیره فراموش نمی‌کند.

یارمحمدی به سیل فروردین‌ماه 98 در شیراز اشاره کرد و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در کنار بسیجیان و گروه‌های جهادی در هنگام سیل نه تنها در شیراز بلکه در تمام نقاطی که سیل‌زده بودند، حضور یافته و تا پایان بحران سیل و شست‌شوی منازل سیل‌زده در کنار مردم قرار داشتند و در کنار این‌ها نیز درمانگاه‌های سیار و خدمات درمانی رایگان را به سیل‌زدگان ارائه و بسته‌های معیشتی را میان آنان توزیع می‌کردند.

وی با بیان اینکه در هنگام زلزله نیز با ارسال چادر و اقلام ضروری سپاه به کمک مردم آمده است، فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر را یادآور شد و گفت: فلسفه تشکیل این قرارگاه خدمت به مردم به خصوص مردم مناطق محروم و نیازمندان است که این قرارگاه خدمات مختلفی اعم از توزیع اقلام معیشتی، توزیع جهیزیه، ارائه خدمات بهداشتی و غیره را انجام می‌دهد.

یارمحمدی همچنین با اشاره به فعالیت کنگره فرهنگ و هنر در سپاه و افتتاح استودیو ضبط تخصصی صدا و تصویر فجرآفرینان سپاه فجر از ورود پاسداران در عرصه فعالیت‌های هنری همچون تک‌خوانی، جمع‌خوانی و تولیدات فاخر رسانه‌ای مثل ساخت و تولید کتاب‌های صوتی، کلیپ و پادکست‌های صوتی و انتشار در فضای مجازی و رسانه‌ها خبر داد.

وی همچنین با تصریح اینکه بی‌گمان شاخص‌ترین ویژگی یک پاسدار و شاخص‌ترین مؤلفه فرهنگ پاسداری «معنویت» است، گفت: معنویت، روح در کالبد مجموعه سپاه و رکن اصلی این نهاد انقلابی بوده است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با یادآوری تبلور معنویت در وجود سردار سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی گفت: یاد همه پاسداران شهید به ویژه، حاج قاسم را که اولین روز پاسدار بدون حضور جسمانی او را درک می‌کنیم گرامی می‌داریم و چه سخت و غمبار است که سیمای دوست داشتنیِ آن عزیز سفر کرده را در روز پاسدار نمی‌بینیم.

برگزاری مسابقه کتابخوانی "در خانه بمانیم" توسط سپاه فجر فارس

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس نیز ضمن تبریک روز پاسدار و اعیاد خجسته شعبان از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی"#در_خانه_بمانیم" خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به تعطیلات نوروز 1399 و کرونا ویروس و اهمیت توجه به اوقات فراغت مردم عزیز در این ایام، مرکز فضای مجازی سپاه فجر استان فارس با انتخاب کتاب من، فرزندم و دنیای دیجیتال مسابقه بزرگ کتابخوانی را برگزار کرده است.

سرهنگ محمدجعفردوستدار با اشاره به جزییات این کتاب گفت: نویسنده این کتاب دکتر احمد مصلی‌نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه و از مدرسان نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان فارس بوده که در این کتاب 55 صفحه‌ای به موضوعات سن خرید تبلت و گوشی برای‌کودکان، بازی‌های دیجیتالی مناسب سن کودکان و آموزش رعایت حریم خصوصی به کودکان پرداخته است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه نسخه الکترونیکی کتاب با 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود گفت: شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند نسخه‌الکترونیکی این کتاب را از تاریخ یکم الی دوازدهم فروردین ماه 1398 با مبلغ شش هزار تومان تهیه کرده و در آزمون آنلاین که در تاریخ 13، 14 و 15 فروردین ماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های دریافتی از خرید فایل اینترنتی کتاب توسط شرکت کنندگان جهت چاپ کتاب صرف می‌شود، گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل اینترنتی کتاب می توانند به آدرس اینترنتی www.savadrasane.ir/farzandbook مراجعه کنند.

فعالیت 800 گروه جهادی در فارس برای مقابله با کرونا

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس نیز با اشاره به اقدام گروه‌های بسیجی در پیشگیری از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر نیز بیش از 800 گروه جهادی در استان فارس در امر مقابله با کرونا فعال هستند که حدود سه هزار نفر از بسیجیان را شامل می‌شود.

میثم فضل‌الله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا اظهار داشت: بیش از 800 گروه جهادی در استان فارس در امر مقابله با کرونا فعال هستند که حدود 3 هزار نفر از بسیجیان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف است، گفت: روزانه 80 هزار عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی در کارگاه‌های سازندگی تولید می‌شود که در صورت تامین مواد اولیه این تعداد بیشتر نیز می‌شود.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس افزود: بخشی از این تولیدات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد و بخشی نیز توسط گروه‌های جهادی و نواحی در مناطق محروم و کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

گزارش از علی شاهسون

نام:
ایمیل:
* نظر: