پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۹:۰۷
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
به همت جهادگران بسیجی لارستان
طی آئینی از تونل هوشمند ضدعفونی‌کننده طراحی و تولیدشده توسط جهادگران بسیجی در لارستان رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه لارستان به نقل از میلاد لارستان ظهر امروز طی آئینی با حضور فرمانده سپاه ناحیه لارستان و رئیس بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار از تونل هوشمند ضدعفونی‌کننده در لارستان رونمایی شد.

این دستگاه که توسط گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج یاران امام(ره) لارستان طراحی و ساخته‌شده، در ورودی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار مستقرشده است.

در حاشیه این مراسم سید علی علوی از اعضای گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج یاران امام(ره) لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه تونل ضدعفونی‌کننده هوشمند می‌تواند در ورودی اماکن مختلف با مه‌پاشی مواد ضدعفونی‌کننده، تمامی سطوح افراد را در حین ورود و خروج از این گیت، از انواع آلودگی‌ها خصوصاً ویروس‌ها ازجمله ویروس کرونا ضدعفونی کند، اظهار کرد: این دستگاه توسط نخبگان بسیجی و جهادگر پايگاه مقاومت ياران امام(ره) شهر لار طراحی و ساخته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای کمک به مبارزه با انتشار ویروس کرونا به تولید تونل ضدعفونی‌کننده اقدام شده است، افزود: این تونل ضدعفونی‌کننده می‌تواند در ورودی اماکن مختلف از ادارات و کارخانه‌ها گرفته تا بانک‌ها و فروشگاه‌ها و حتی منازل و آپارتمان‌ها نصب شود و افراد را در حین ورود و خروج از این گیت، از انواع آلودگی‌ها خصوصاً ویروس‌ها ازجمله ویروس کرونا ضدعفونی کند.

این نخبه بسیجی با اذعان به اینکه این دستگاه قابلیت تردد روزانه یک هزار و ۴۰۰ نفر را دارد، تصریح کرد: این تونل ضدعفونی‌کننده هوشمند قابلیت مانور با ٣٦٠ درجه و به عبارتی تمام نقاط بدن از سر تا كف پا را دارد.

وی هزینه ساخت این دستگاه را ۹ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مجموعه جهادي پایگاه ياران امام(ره) لارستان اين آمادگی را دارد كه در صورت حمايت، توليد اين دستگاه‌ها را ادامه دهد.

علوی با اشاره به اینکه این دستگاه برای ضدعفونی از ماده‌ای بر پایه نانو که از نقره استخراج می‌شود، بهره می‌گیرد خاطرنشان کرد:  این ماده نیز توسط نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در لارستان تولید می‌شود.

وی بابیان اینکه این ماده ضدعفونی‌کننده قابلیت ماندگاری بر روی لباس و اجسام برای مدت طولانی را دارد، یادآور شد: این تونل بدون دخالت دست و به‌وسیله حسگر هوشمند کنترل می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: