کد خبر: ۱۲۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
شهیدی که از سنگر علم به سنگر دفاع شتافت.شهید علی محمد جمال الدینی در سال ۱۳۳۴ در صالح آباد به دنیا آمد.
آموزگار شهید علی محمد جمالدینی در سال ۱۳۳۴ در صالح آباد و در خانواده ای فقیر به دیار هستی پای گشود دوران کودکی خویش را همچون سایر همشهریانش در کمال سادگی در خانواده ای فقیر ولی قانع به نعمت های خداوند سپری نمود دوران جوانی شب و روز فعالیت می کرد و در فکر یتیمان و مستضعفان بود و به ملاقات آنها می رفت و دلنوازی می داد و آنان را در مشکلاتی که برایشان پیش می آمد کمک می کرد.او واقعا نمونه یک انسان کامل بود .ایشان می گفت: «انسان نباید دل به این دنیا ببندد.باید در فکر جهان آخرت و کار نیک کردن باشد»

شهید علی محمد جمال الدینی

او نقش بسیار مهمی در امر تبلیغ و ارشاد جوانان ایلام و روستاهای اطراف داشت،با جدیت مردم را بیدار می نمود وبه ترویج احکام اسلامی می پرداخت.

بعد از فارغ التحصیل شدن از" دانشسرا" و استخدام در آموزش و پرورش مهران فعالیت هایش را بر ضد طاغوت گسترده کرد و مردم را آگاه می ساخت ،شبها اعلامیه پخش می کرد و همیشه مورد تعقیب مزدوران شاه بود.

بعد از پیروزی انقلاب شهید از پای ننشست و در امور اجتماعی و سیاسی و مبارزه با منافقین سهم قابل توجهی داشت. از اوایل جنگ تحمیلی در جبهه ها شرکت می نمود و در عملیات فتح المبین و دیگر عملیات ها شرکت فعال داشت مدیریت و تدریس در دبیرستان ،بنیانگذار صندوق قرض الحسنه علی صالح و صندوق خیریه حضرت زینب ،همکاری در گزینش آموزش وپرورش استان ایلام و همکاری با برادران مهاجر (مهران) از فعالیت های چشمگیر ایشان بود.

با این همه تفاصیل باز نمی توانیم او را آن طور که بوده به شما بشناسانیم.

شهید جمالدینی سنگر علم را رها کرد و به سنگر دفاع شتافت و سرانجام در مورخ ۹/۵/۶۲ در جبهه مهران و در عملیات والفجر ۳ قهرمانانه جنگید در همان جا خون پاک خویش را جهت تداوم اسلام نثار نمود و به لقا معبود خویش شتافت.

فرازی از وصیت نامه شهید:

ای دانش آموزان عزیز به شما وصیت می کنم چراغ هدایت اجتماع باشید چراغ و سراج های هادی نمی شوید مگر در پرتو تزکیه و تقوی در مقام عبودیت الهی قرار گیرید.مطالعه کنید،نماز بخوانید، قرآن را خوب بخوانید پیام های امام عزیز را ضمن خواندن عمل کنید ،کار کنید برای خدا و کار دیگران را هم برای رضای خدا انجام دهید.

از همکاران فرهنگی ضمن عرض سلام استدعا دارم با هم برادر باشید بوی تعفن تفرقه را در بین خودتان بردارید و بوی گل اعتصام را در وحدت خویش متصاعد کنید تا دانش آموزان مست و شیدای شما شوند زیرا تا خود نسوزید نور هدایت نمی شوید.

نام:
ایمیل:
* نظر: