کد خبر: ۱۲۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
اطفاء حریق
آتش سوزی اتفاق افتاده در میان جنگل فسا توسط جهادگران گروه جهادی شهید فیروزی مهار شد.

مسئول گروه جهادی شهید فیروزی فسا در گفتگو با روابط عمومی بسیج سازندگی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل های میان جنگل بیان کرد: با آتش‌سوزی گسترده‌ای که در مناطق حفاظت شده پانعل و آب آسمانی میانجنگل اتفاق افتاد، اعضای گروه به همراه تعدادی نیرو از مرکز شهر به آنجا اعزام شدند.

وی افزود: به نقل از مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، برآورد های اولیه حاکی از این است که حدود ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها آسیب وارد شده به شکلی که اکثر درختان در داخل محدوده آتش‌ سوزی به طور جدی صدمه ندیده اند ولی به پوشش مرتعی آسیب وارد شده است.

یوسف نجفیان از همراهی ۳۰ نفر از جهادگران گروه به همراه حدود ۲۷۰ نفر از بومی های منطقه و بسیجیان در مهار این آتش‌سوزی خدمت‌رسانی اشاره کرد و افزود: گروه جهادی در زمینه های عمرانی، محرومیت‌زدایی، آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی فعالیت می کند اما اگر در جایی نیاز به کمک و خدمت رسانی باشد، اعضای گروه همیشه آماده به خدمت می‌باشند.

این فعال جهادی در پایان عنوان کرد: با مشارکت همگانی به رغم وزش شدید باد و پوشش غنی جنگلی و مرتعی با فداکاری و همتی مثال زدنی از وقوع یک فاجعه زیست محیطی جلوگیری شد، اما اگر همچنان این اتفاق ادامه داشته باشد، اعضای گروه در حالت آماده باش به سر می برند.



نام:
ایمیل:
* نظر: