کد خبر: ۱۲۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
خطیب نماز‌جمعه شیراز:
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه که تاکید بر مبارزه با فساد داشتند، گفت: اگر مبارزه با فساد جا بیفتد دیگران ترس برمی‌دارند و به اصلاح جامعه امیدوار خواهیم شد.



واکنش امام جمعه شیراز به گرانی‌های بی‌سابقه در بازار / سران قوا ‌ورود جدی به موضوع کنند / باید جلوی گرانی را از ریشه بگیریم

خطیب جمعه شیراز ‌به موضوع گرانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه از سران قوا خواستار ورود جدی به مسئله هستیم.

خطیب جمعه شیراز در بخشی ز سخنان خود به موضوع گرانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه از سران قوا خواستار ورود جدی به مسئله هستیم. نباید دولتمردان نیز طوری عمل کنند که مردم این نظر را داشته باشند که چون سال آخر دولت است، دولت نمی خواهد کاری کند، بلکه باید همه عزیزان دولت و کارکنان با کمال جدیت پای کار آیند تا مشکلی حل شود.

دژکام با بیان اینکه  گرانی غیر از گرانفروشی است و باید دستگاه دولتی و قضایی نیز نظارت کنند افزود: باید جلو گرانی را از ریشه بگیریم و درخواست ما از همه فرهیختگان اجتماع این است روی این موضوع مطالعه کرده و عوامل آن را شناسایی و سران قوا را در برطرف کردن این مشکلات همراهی کنند.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند امسال سال جهش تولید است و این یعنی اینکه جلو تورم گرفته شود و مردم مثل همیشه جهادی به میدان آیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به ادعاهای آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشراشاره کرد و گفت: امروز کارهایی که انجام می‌دهد نقض آشکار حقوق بشر و ظلم به بشریت است که آن را با ملاک‌های دوگانه خود تبرئه کرده و دیگران را موظف به پاسخ دادن کرده‌اند.

وی در موضوع فساد نیز گفت: این مهم به عنوان مطالبه رهبرمعظم انقلاب در طول 40 سال گذشته همواره مطرح بوده و در نهایت در حکم انتصاب رئیس فعلی قوه قضاییه نیز مطرح شد  که خوشبختانه مدیران دستگاه قضایی و قضات صالح و عادل به میدان آمدند و این کار درون دستگاه قضا آغاز شد که قدردان آن هستیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: از دستگاه قضایی درخواست داریم مبارزه با فساد را پیگیری کنند و در این راه نیز مطمئن باشند که مردم نیز آنان را به طور جدی حمایت می‌کنند.

دژکام همچنین  در خطبه‌های نخست نمازجمعه با دعوت نمازگران به رعایت تقوا و ایمان به موضوع بیماری کرونا و مرگ و میرهایی که به همراه دارد، اظهار داشت: کرونا به ما ثابت کرده بیدار باشیم و بدانیم فرصت عمرممکن است زیاد نباشد و بنابراین باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و آنچه می‌توانید در کار خیر و نیک عمل کنید.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ایمان و شاخصه‌های آن از زوایای مختلف پرداخت و بیان کرد: ایمان در زندگی انسان یک اصل مهم است و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران و مسئولان ایمان قبلی ندارند، گفت: اگر ایمان واقعی به خدا داشتند بجای ظاهرسازی مقابل این و آن، کارشان به دادگاه نمی ‌افتاد و یکی به یکی پشت میزمحاکمه نمی‌آیند،این اتفاقات نشان می‌دهد که اینگونه افراد از رئیس قوه قضاییه ترس دارند اما از خدا نترسیده‌اند.

     آیت‌الله لطف‌الله دژکام  در  بخشی دیگر از خطبه‌های نمازجمعه شیراز، درباره مبارزه با فساد که یکی از دغدغه‌های عمومی و همیشه انقلابیون در ایران بوده است، اظهار داشت: در رابطه با انقلابیون دو دسته داریم، عده‌ای انقلابی هستند و با فساد برخورد می‌کنند و برخی ادعای انقلابی‌بودن دارند که اگر دستشان برسد خود آنان نیز فساد خواهند کرد که منافق هستند.

وی افزود: این منافقان به شکل‌های مختلفی تلاش کردند که نفوذ کنند و با نفوذ خود فساد کنند و زحمتی را نیز برای همه مؤمنان و علاقه‌مندان به انقلاب درست کرده‌اند اما نگران نیستیم و امیدوار به نصرت الهی هستیم، انشاءالله خداوند ما را به منافقان پیروز  و آنان را رسوا خواهد کرد، این حرکت رسوا‌سازی منافقان به واسطه دستگاه قضا آغاز شده است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه که تاکید بر مبارزه با فساد داشتند، گفت: مقام معظم رهبری در عین حالی که این موضوع را تاکید کرده‌اند نکاتی نیز مطرح کردند که این نکات برای این است که مسئله مبارزه با فساد بیمه شود یعنی شعار نباشد به نوعی مستمراً ادامه پیدا کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنان تذکری دادند، که افرادی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند، جو زده نشوند، چراکه ممکن است همین کار مشکلاتی را ایجاد کند، مبارزه با فساد باید شبانه روزی شود.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: اگر مبارزه با فساد جا بیفتد دیگران ترس برمی دارند، و به اصلاح جامعه امیدوار خواهیم شد، همچنین اینکه قضات محترم که به عدالت آنان ایمان داریم، هنگامی که می‌خواهند حکم صادر کنند بررسی کنند، حکم باید تناسب داشته باشد، ممکن است شخصی یک بار خطا کرده باشد اما حکم آن سنگین باشد، و مجددا ممکن است فردی خلاف سنگین کرده باشد اما حکم آن تناسب نداشته باشد، این مسائل نکاتی است که مقام معظم رهبری فرموده اند.

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضا برای مبارزه با فساد که مانند اژدهای هفت سر است و هر سر آن را می زنیم سر دیگری بیرون می آورد، گفت: امیدواریم همچنان تلاش ها در این زمینه ادامه داشته باشد.



نام:
ایمیل:
* نظر: