پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۰:۳۲
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
شهید شاخص مرودشت
به گزارش تنویر مرودشت شهید والا مقام سردار محمد اثری نژاد به عنوان شهید شاخص سال ۹۹ مرودشت انتخاب شدند.

گزیده‌ای از زندگی نامه ایشان:
در یکی از روزهای سال 1335 ، روستای حسین آباد کامفیروز مرودشت شاهد تولد کودکی بود که پیشانی بلندش فرادی آفتابی او را آیینه وار پرتو می افشاند .. محمد زیبندة نام او شد و بدین ترتیب با اولین اذانی که در گوش او طنین افکند دل شوریده اش با محمد(ص) وعلی (ع) و اهل بیت علیهم السلام پیوندی ناگسستنی یافت .
محمد ، تحصیلات ابتدائی را همراه با آموزش قرآن کریم در زادگاهش به پایان رساند و سپس عازم تهران گردید و او به خاطر تأمین هزینة زندگی خود و خانواده اش مجبود شد روزها کار کند و شبها را به تحصیل بگذراند و با اینهمه قبل از شروع دورة متوسطه مجبور به ترک تحصیل شد . مرگ جانگداز مادر ، دورانی پرمشقت از زندگی او را رقم زد و تکفّل خانواده ای را برعهده گرفت که اینک چشم امی به دستان پر توان او داشتند . شهید اثری نژاد بدین ترتیب به تنهایی بار مشکلات خانواده را بردوش کشید تا اینکه در سال 1357 با دختری پارسا و پاکدامن ازدواج کرد . روزهای فرخندة ازدواج او با روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان بود . محمد در مبارزات مردمی ، تظاهرات و راهپیمایی ها حضور فعال داشت . پس از پیروزی انقلاب نیز جزء اولین کسانی بود که عاشقانه به خیل سربازان جان برکف سپاه پیوست وبه عضویت این نیروی خود جوش مردمی درآمد و پس از مدتی کوتاه با اتش افروزی های ضد انقلاب در کردستان راهی این منطقه گردید .
با شروع جنگ تحمیلی مردانه سلاح بر گرفت و جبهه های جنوب را جهت ادامه مبارزه برگزید . شهید در اکثر عملیاتها حضوری فعال داشت . تدارک و تأمین امکانات و لجستیک در عملیاتهای مختلف از اموری بود که به خوبی از عهدة انجام آن برآمده و پس از مدتی مسئولیت تدارکات "قرارگاه نجف" به ایشان محول گردید . فرماندهی لجستیک نیروی دریایی سپاه و نهایتاً جانشینی تدارکات پایگاه در یایی قرارگاه خاتم ، آخرین مسئولیت شهید در زمان شهادت بود .
روح ناآرام و سراسر اشتیاق شهید اثری نژاد پس از چندین سال نبرد بی امان با دشمنان زبون ، در روز 12 اسفند ماه 1364 میله های ستبر این قفس خاکی را شکافت و عاشقانه در بی کران قرب به پرواز درآمد . عملیات والفجر 8 یادمان پرواز ملکوتی این عاشق واصل است .

مسئولیت های ایشان:
1- مسئول تدارکات سپاه گیلان غرب
2- فرمانده پشتیبانی قرار گاه نجف اشرف در غرب کشور
3 - فرمانده لجستیک منطقه هفت کشور
4- نماینده اول سپاه در ستاد جذب و هدایت کمک های مردمی
5 - فرمانده لجستیک منطقه چهار نوح
6 - فرمانده پشتیبانی قرار گاه فرماندهی کربلا
7 - فرمانده لجستیک نیروی دریایی سپاه

وصیت نامه ایشان:
شهادت می‌دهم كه خدا یكی است و همه چیز در ید قدرت اوست كه او ارحمن الراحمین است... هر كسی وارد اسلام شود و به دستورات و سنت پیامبر اسلام (ص) و جانشینان بر حق او عمل نماید رستگار خواهد شد...
اینجانب تأكید می‌كنم كه حفظ نظام جمهوری اسلامی، ممكن نیست مگر با شركت عملی در صحنه‌های مختلف و مقابله با دشمن جمهوری اسلامی.
توصیه‌ام به جوانان عزیز... این است كه هر كاری را برای خدا انجام دهند و انگشت روی ضعف‌ها و برخی نارسائیها نگذارند... از امام و انقلاب پشتیبانی نمایند... كه سعادت دنیا و آخرت آنان در گرو همین تبعیت از امام (ره) و پشتیبانی از این انقلاب است...
جملاتی از وصیت نامه شهید محمد اثری نژاد:
1. سعادت دنیا و آخرت در گرو تبعیت از امام و پشتیبانی از این انقلاب استو از دادن جان ومال دریغ نکنند.
2. این انقلاب صد در صد اسلامی است و هدف آن پیاده کردن حکم خداوند و دستورات اسلام و سنت پیامبر است.
3. اینجانب تاکید می کنم که حفظ نظام جمهوری اسلامی ممکن نیست مگر با شرکت عملی در صحنه های مختلف مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی ایران
4. توصیه ام به جوانان عزیز ( به خصوص برادران پاسدار ) این است که سعی کنند هر کاری که انجام می دهند و میخواهند انجام دهند به قصد قربت و فقط برای خدا انجام دهند.

جهت شادی روح این بزرگوار و همه شهدای اسلام «صلوات».

نام:
ایمیل:
* نظر: